پس از ورزش چه تغذیه ای مناسب است ؟

1(743)

بسیاری از ما سعی میکنیم تا پیش از ورزش موادی انرژی زا و کم حجم مصرف کنیم و در طی ورزش نیز به تغذیه خود توجه داریم ولی بسیاری از افراد به تغذیه خود پس از ورزش اهمتی نمیدهند  و همین موضوع باعث چاقی انها میشود .

در صورتی که شما پس از ورزش از غذاهای مناسبی مصرف کنید ,تجدید قوای بدن شما به صورتی صحیح انجام میگیرد و به شما اجازه میدهد تا برنامه ورزشی خود را به صورت فشرده تری پی گیری کنید و تا دفعه بعدی انرژی بیشتری ذخیره کنید .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این پست به 5 نمونه از مناسب ترین مواد خوراکی میپردازیم که بهتر است پس از ورزش مصرف کنید  :

غذاهایی با درصد 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین 

زمانی که شما ورزش میکنید ,سطح گلوکز خونتان پایین می اید و بدنتان باید ان را به گلیکوژن تبدیل  نماید (کربوهیدراتی که در کبد های شما  و بافت های عضلانی ذخیره میشود ) و همین گلیکوژن برای تولید انرژی به کار برده میشود .

اسنک میتواند به شما کمک کند تا در روز بعد انرژی بیشتری داشته باشید  .همچنین میتوانید غذاهایی را انتخاب نمایید که دارای میزان زیادی از کربوهیدرات و مقدار کمی از پروتئین میباشند .

برای تجدید بلافاصله گلیکوژن پس از ورزش میتوانید یک مشت از بادام و یا میوه های خشک شده استفاده کنید و سپس 20 دقیقه صبر کنید تا بتوانید وعده غذایی پروتئین دار خود را میل کنید 

اب های سرشار از الکترولیت 

میتوایند پس از انجام تمارین ورزشی از اب های سرشار از الکترولیت استفاده نمایید .حتی میتوایند با ترکیب اب لیمو ,نمک دریایی ,یک خرما و مقدار کمی از جلبک دریایی این معجون را تهیه نمایید .همچنین میتوانید از پودر الکترولیت استفاده نمایید که عاری از هر گونه رنگ مصنوعی و یا افزودنی باشد .

شاهدانه 

شاهدانه یکی از بهترین مواد خوراکی میباشد زیرا منبع خوبی از پروتئین گیاهی میباشند و دارای امگا 3 بالایی نیز هستند .بدن شما نمیتواند خود امکا 3 را تولید نماید بنابراین باید ان را  مصرف کنید .

امگا 3 برای ورزش کاران بسیار مهم میباشد زیرا از تورم جلوگیری میکند .در طی ورزش به عضلات شما فشار می اید و ممکن است که انها دچار تورم شوند و باید درباره پس از ورزش تقویت شوند که این کار توسط امگا 3 انجام میگیرد .

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments