پرکننده ها و فیلرها معجزه ای برای خطوط چهره

پرکننده ها و فیلرها معجزه ای برای خطوط چهره

پرکننده ها و فیلرها برای چین و چروک ها

تزریق ژل یا بوتاکس؟

هنوز تصمیم نگرفتی؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای برجسته سازی لب چه روشی موثره؟

پرکننده ها و فیلر ها به راحتی گرد سال خوردگی را از چهره ی افراد می زدایند. این مطالب را از زبان یک پزشک متخصص پوست بخوانید. او تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد ریستالین (Restylane) ، جوودرم ( Juvederm ) و مواد کلاژن ساز در اختیارتان قرار میدهد.

دکتر متخصص پوست و زیبایی، لیندا مارسلین :

در گذشته پرکننده ها تنها بر پر کردن چروک ها و خطوط ریز تمرکز داشته و در این موارد کاربرد داشته اند. امروزه کمی این موارد تغییر یافته اند به طوریکه کاربرد های جدید از این مواد کشف شده است، که می توان با آن ها به پر کردن لب، چانه و حتی گونه ها پرداخت، گودی زیر چشم ها را رفع نمود و به طور کلی،  مانند یک مجسمه ساز به چهره ی حالت و نمایی جدید و جذاب بخشید.

در طول زمان و گذشت سال ها، افراد مسن تر و با تجربه تر می شوند و این تجربه با خطوط زیبا بر چهره ی آن ها نقش می بندد. حال این که این خطوط در اثر کاهش و از دست رفتن کلاژن موجود در پوست ایجاد می شوند. فیلر های جدید دارای مولکول های درشتری هستند که در لایه ی پوست بهتر جای می گیرند و مدت زمان بیشتری باقی می مانند.

خوب حالا که بازار پر از انواع فیلر ها و پرکننده های جورواجور شده، چطور یک پرکننده ی درست و مناسب رو برای لب هامون انتخاب کنیم؟

پزشکان برای دانستن این مسئله که کدام فیلر تاثیر بیشتری و طولانی تری بر پوست شما دارد، نیاز دارند تا در یک جلسه مشاوره ای کامل در مورد این موضوع در تمام زوایا با شما داشته باشند. گزینه های بسیاری برای انجام چنین عمل هایی وجود دارند، برای مثال؛

  • کلاژن
  • جوودرم و ریاستالین (Juvederm and Restylane)
  • رادیس و اسکالپترا ( Radiesse and Sculptra)

کلاژن

کلاژن در واقع از پوست گاو ساخته شده است که سبب درمان خطوط ریز، چین و چروک ها، و اسکار ها و زخم های موجود بر چهره می شود. پزشکان از این فیلر ها برای رفع چروک ها از سال های 1980 به بعد استفاده می کردند. اما امروزه، کلاژن تقریبا منسوخ شده و دیگر در میان پزشکان پوست و زیبایی جایی ندارد. در سال 2008، بر طبق گزارشی از انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، کلاژن در  179000پروسه ی زیبایی استفاده شده است. بعلاوه ، بوتاکس در حدود 5 میلیون عمل، و اسید هیالورونیک در حدود 1.1 میلیون  پروسه ی زیبایی کاربرد داشته است.

مزایا : کلاژن ارزان ترین پرکننده و فیلر موجود در بازار است. یک تزریق ممکن است در حدود 400 دلار باشد، البته باید گفت که قیمت تزریق کلاژن با توجه به محل زندگی و متخصص انجام این کار متفاوت است.

معایب: یکی از بزرگترین معایب این روش، خطر حساسیت های شدید است. هر فرد قبل ار اینکه اقدام به تزریق کلاژن کند، باید تست و آزمون حساسیت را در کلینیک بگذراند. البته باید بدانید که کلاژن تنها به مدت 6 ماه دوام دارد و که این مدت نسبت به سایر پرکننده ها بسیار کوتاه است.

جوودرم و ریاستالین(Juvederm and Restylane)

جوودرم و ریاستایلین هر دو اسید هیالورونیک هستند، که به طور طبیعی در بافت پوست دیده می شوند. جوودرم و ریاستالین(Juvederm and Restylane) کاربرد فراوانی در از بین بردن چروک های زیر چشم، پلک ها، و خطوط عمیق اطراف لب و بینی دارد.

مزایا: شما نتایج را بلافاصله پس از تزریق مشاهده خواهید نمود. جوودرم و ریاستالین(Juvederm and Restylane) مایع هستند و به راحتی با بیحسی ترکیب می شوند. در این حالت خطر کبودی ها از بین خواهد رفت. البته به یاد داشته باشد که جوودرم الترا پلاس که ژل و پرکننده ای طولانی مدت است به خوبی قابل ترکیب با مواد دیگر نیست. جوودرم و ریاستالین(Juvederm and Restylane) حساسیت زا نیستند و یا به ندرت پیش می آید که فردی به این مواد حساسیت داشته باشد، چرا که این مواد به طور طبیعی در بدن یافت می شوند.

معایب: البته همانطور که در مطلب قبلی اشاره شد، حساسیت به این ماده بسیار نادر است، اما باز هم باید گفت که افرادی که به پروتئین های باکتریایی حساسیت دارند، نباید از جوودرم استفاده نمایند. جوودرم و ریاستالین(Juvederm and Restylane) هر دوی این ماده ها ، سبب تورم قرمزی و و کبودی می شوند که این عوارض موقتی هستند.

جوودرم و ریاستالین(Juvederm and Restylane) از کلاژن گران تر هستند.

رادیس و اسکالپترا ( Radiesse and Sculptra)

رادیس و اسکالپترا ( Radiesse and Sculptra) هر دو از کلسیوم هایدروکسیلپتایت ساخته شده اند که برای افزایش حجم بسیار مناسب هستند. یکبار که تزریق انجام شود بدن شروع به تولید کلاژن در اطراف این ملکول ها می کند. این مواد برای پر کردن قسمت های وسیعتر مثل گونه ها مناسب هستند.

مزایا: نتایج تا بیشتر از 2 سال طول می کشند و عوارض جانبی کمی را با خود به همراه دارند.

معایب: رادیس و اسکالپترا ( Radiesse and Sculptra) زمان زیادی برای تولید کلاژن در اطراف مولکول ها صرف می کنند. گاهی حتی ماه ها این موضوع طول می کشد. هر دوی این فیلر ها می توانند باعث ایجاد تورماتی ب پوست شوند. اسکالپترا معمولا ایجاد کبودی و قرمزی در زیر چشم می کند. بنابراین افراد زیادی به دنبال این روش برای جوانسازی زیر چشم خود نیستند.

رادیس و اسکالپترا ( Radiesse and Sculptra) دو ماده ی کاملا پر هزینه در جوانسازی و زیبایی پوست هستند.

انتخاب پزشکی با تجربه

زمانیکه پزشکی مجرب و متخصص به تزریق این فیلرها و پرکننده ها بپردازد، شما با هیچ حساسیت و عفونتی مواجه نخواهید شد. این موضوع بسیار اهمیت دارد که متخصصی باتجربه در این زمینه پیدا کنید. و تحت درمان های ویژه ی وی قرار گیرید.

نظر شما چیست؟

کدام روش مقرون به صرفه است؟

آیا زیبایی طبیعی بهتر است؟

آیا استفاده از پر کننده ها اشتباه است؟

نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

لینک منبع

محقق: میترا کرمانیان

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments