پروبیوتیک ها و تقویت سیستم ایمنی

پروبیوتیک
پروبیوتیک

پروبیوتیک واژه‌ای تکراری و معمول است و ممکن است شما آن را بارها در مطالب مرتبط با زندگی سالم و طبیعی شنیده باشید .ما از نوشیدنی های حاوی این ماده استفاده میکنیم تا سالم تر باشیم ولی واقعاً پروبیوتیک چیست ؟
پروبیوتیک نوعی باکتری یا مخمر است که در بدن ما زندگی میکند و به بهبود وضعیت کلی سلامتی ما کمک میکند .این مواد محرکهای آب‌های گوارشی و انزیمها در بدن ما به شمار می‌آیند و به بهبود عمل‌کرد اعضای گوارشی بدن کمک میکنند .
همچنین پروبیوتیک ها سیستم ایمنی شما را تقویت میکنند و با باکتری های عامل اسهال مبارزه میکنند و در درمان بسیاری از اختلالات دیگر هم موثرند .سیستم گوارشی خوب و سالم به معنای سلامت فرد است .
مصرف پروبیوتیک ها در وعده‌های غذایی ایده ای فوق‌العاده است ولی باید به صورت تدریجی صورت گیرد .در واقع میزان مصرف این مواد باید در طی چندین مرحله افزایش یابد .
غذاها و مکمل های حاوی پروبیوتیک ها هم در بازار و به صورت بسته بندی یا آماده وجود دارند .ولی آیا مواد غذایی طبیعی حاوی پروبیوتیک بهتر از مکمل های مصنوعی نیستند ؟مسلما پاسخ مثبت است .عوارض جانبی انواع طبیعی این ماده خیلی کم و قابل چشم‌پوشی میباشند و سرشار از انواع خواص مختلف هستند .

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک کدامند ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این پست به تعداد ی از مواد غذایی دارای پروبیوتیک اشاره میکنیم که میتوان در وعده‌های روزانه از آن‌ها استفاده نمود :

1.ماست

ماست سرشار از پروبیوتیک است و لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریا نمونه‌هایی از این ماده در ماست هستند .اگر شما از انواع بسته بندی و تجاری ماست استفاده میکنید ،مطمئن شوید که
حاوی دو نوع ارگانیسم یاد شده میباشد (از طریق برچسب روی آن ) .ولی به طور کلی ماستهای خانگی بهتر از انواع بسته بندی هستند و سالم تر میباشند .

2.شکلات تلخ

شکلات تلخ هم منبعی غنی از پروبیوتیک است که سلامت سیستم گوارشی شما را حفظ میکند .شکلات های تلخ حاوی میزان زیادی از انتی اکسیدانها هم هستند که به بهبود کنترل رادیکالهای آزاد و اکسیداسیون سلولی کمک میکنند .با اطلاع از این موارد میتوانید با خیال راحت شکلات تلخ مصرف کنید .

3.ترشی

ترشی ها که بیشتر در اثر تخمیر سبزیجات و میوه‌های خاص بدست می ایند،سرشار از پروبیوتیک ها هستند .میتوان این مواد را به سادگی در خانه تهیه نمود و یا آن را از فروشگاه خریداری نمود ولی انواع آماده حاوی انزیمهای طبیعی نیستند و در فرانید آماده سازی آن نابود می‌شوند .سبزیجات تخمیر شده هم پروبیوتیک زیادی دارند . برای آماده سازی آن‌ها فقط به نمک،اب و روغن نیاز دارید .

4.سیب

سیب ها سرشار از فیبر های غذایی هستند.محققان هنوز در خصوص وجود پروبیوتیک ها در سیب یا عدم آن مطمئن نیستند .ولی مطالعات انجام شده نشان میدهند که مصرف منظم سیب باعث می‌شود تا باکتری مطلوبی که به ایجاد زنجیره های اسید های چرب کمک میکند ؛حالت phرا بوجود آورد که خود تعادلی مؤثر و مفید برای میکروارگانیسم هاست .ضرب المثلی قدیمی هم به این مطلب اشاره دارد که مصرف روزانه سیب شما را از بیماری‌ها دور میکند .
5.کفیر

کفیر شباهت زیادی با ماست دارد .این ماده نوعی نوشیدنی ضخیم و خامه ای است و حاوی ترکیبی از مخمر و باکتری است که باعث می‌شود تا نوشیدنی مربوطه سرشار از باکتری های پروبیوتیکی باشد .این محصولات به نسبت سایر انواع موجود پروبیوتیک بیشتری دارند و معمولاً از شیر ساخته می‌شوند .همچنین میتوان کفیر را از سایر مایعات مانند شیر نارگیل یا آب تهیه نمود .این ماده غنی ترین منبع پروبیوتیک است و عاری از لاکتوز میباشد .بنابراین گزینه ای ایده‌آل برای کسانی است که به عدم تحمل لاکتوز دچارند .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

[divider]

تهران اسکین ارائه دهنده ی بهترین خدمات  در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها  !!

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments