پایان دوران سفید شدن مو

موی سفید 0

جوانان با دیدن موهای سفید خود عصبانی می شوند، اما این مسئله برای افرادی که دارای سن بالاتری هستند، یک مسئله ی بسیار ناخوشایند است، زیرا موی سفید آنها مربوط به گذشت زمان است و نه فرایندهای شیمیایی بدن، که دیر یا زود به سراغ همه ما خواهد آمد.

50 درصد مردم تا سن 50 سالگی به نوبه ی خود مقدار قابل توجهی موی سفید دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به هرحال طبق یافته های دانشمندان، راه هایی برای جلوگیری از سفید شدن مو وجود دارد که از آنچه فکر می کنید به ما نزدیک تر هستند. در این مقاله به دلایل سفید شدن مو، روش های کم کردن میزان سفید شدن و یا حتی متوقف کردن آن می پردازیم.

چرا موها سفید می شوند؟

دلایل زیادی برای سفید شدن مو وجود دارند: فاکتورهای داخلی عبارتند از:

  • نقص ژنتیکی ( مشکلات غدد تیروئید یا هیپوفیز)
  • سطح هورمون ها

فاکتورهای خارجی که بر روی سفید شدن مو تاثیر دارند، عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی
  • سموم
  • آلاینده ها
  • آب و هوا

اما متداول ترین دلیل سفید شدن مو عبارت است از:

  • سلول های تولید کننده ی رنگ (ملانوسیت ها) با بالا رفتن سن، تولید رنگ دانه ها را متوقف می کنند.

گرچه والدین دلیل سفید شدن موهای خود را دغدغه های مربوط به فرزندانشان می دانند، اما در واقع ارتباط خاصی بین استرس و سفید شدن مو وجود ندارد.

طبق نظر دکتر دزموند توبین، استاد زیست شناسی سلولی در دانشگاه برادفورد در انگلستان، فولیکول های مو دارای یک ساعت ملانوژنیک هستند که فعالیت ملانوسیت را کند یا متوقف می کند، بنابراین با کاهش رنگدانه هایی که موها دریافت می کنند، ریشه ها همیشه کم رنگ به نظر می رسند. این فرایند برای فولیکول های مختلف با سرعت های مختلف اتفاق می افتد، و برخی افراد رنگ موهای خود را سریعتر از دست می دهند، در حالیکه دیگران، قبل از سفید شدن کامل موهای خود، تا سال ها دارای موهای جوگندمی هستند.

سن و سال و ژنتیک فاکتورهای اصلی می باشند، ژنتیک، طبق گفته ی ترین، نشان دهنده ی پتانسیل رنگدانه های فولیکول های هر فرد می باشد.

کتابحانه ی کنگره ی ایالات متحده اعلام کرد که: “در یک مقاله ی علمی در فوریه ی 2005، دانشمندان هاروارد بیان کردند که شکست سلول های بنیادی ملانوسیت (MSC) برای تولید ملانوسیت ها باعث سفید شدن موها می شود. این شکست می تواند منجر به تجزیه ی سیگنال هایی شود که رنگ مو را تولید می کنند.”

قرص برای جلوگیری از سفید شدن مو:

بررسی انجام شده در بریتانیا، منتشر شده توسط فدراسیون جوامع زیست شناسی امریکا، مکانیزمی را ارائه می دهد که از دست دادن رنگدانه ها را مدیریت می کند. این بررسی فرصت های هیجان انگیزی برای جلوگیری از سفید شدن مو ارائه می دهد.

محققان دریافتند که:

” اکسیداتیو انباشته شده منجر به تولید بیش از حد پراکسید هیدروژن در فولیکول های مو می شود. به عبارت دیگر مو شروع به سفید شدن از داخل به سمت بیرون می کند. پراکسید هیدروژن انباشته شده، تولید ملانین را مسدود می کند، ملانین رنگدانه هایی که به مو رنگ بور، قرمز و یا قهوه ای می دهد. ” مجله ی فربز (Forbes)

آنزیم کاتالاز پراکسید هیدروژن را به آب و اکسیژن می شکند، بنابراین بدن می تواند آن را از بین ببرد. به هرحال هرچه سن بالاتر می رود، میزان کاتالاز کم می شود و این امر منجر به انباشته شدن پراکسید هیدروژن می شود. یک مکمل با هدف افزایش سطح کاتالاز و دیگر آنزیم های ضد سفیدکنندگی مو – MSR A و B، و تیروزیناز – در حال حاضر توسط لورئال در حال توسعه می باشد.

به هرحال قرص به افرادی که با رشته های سفید در موهای خود روبرو هستند، کمکی نمی کند. با توجه به دیدگاه لورئال، شما باید حداقل 10 سال قبل از آغاز سفید شدن مو، از مکمل استفاده کنید. زمانی که فرایند سفید شدن مو آغاز شد، می توان از داروها، مانند داروهای تاسی، برای متوقف کردن یا معکوس کردن آن استفاده کرد. با توجه به وقت و انرژی صرف شده برای پنهان کردن موهای سفید با رنگ امیزی آنها و یا پنهان کردن آنها در زیر کلاه گیس، بعضی معتقدند خوردن یک قرص در روز می تواند مانند یک رژیم غذایی باشد و زیاد دشوار نیست.

نگارنده : سمیه محمدی

کلینیک فوق تخصصی پوست و لیزر آلومینا

5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments