لیزر موهای زائد و پاسخ گویی به سوالات رایج ان (1)

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

1.لیزر موهای زائد چگونه عمل میکند ؟

لیزر رنگدانه های ملانین را در هر فولیکول مو هدف قرار میدهد و از آنجایی که ملانین فقط در مرحله رشد مو تولید می‌شود ،باید لیزر موهای زائد در طی این مرحله انجام گیرد .در هر دوره زمانی حدود 10 تا 20 درصد موها در مرحله رشد قرار دارند .بنابراین به بیش از یک جلسه لیزر درمانی نیاز است که به فاصله 6 تا 8 هفته تنظیم می‌شوند .با چندین جلسه ،میتوان تمام فولیکولهای مو را نابود ساخت .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

2.لیزر موهای زائد در طی چند جلسه صورت میگیرد ؟

لیزر فولیکول موهایی را هدف قرار میدهد که در مرحله رشد و یا اناژن قرار دارند .متاسفانه ،همه موها در یک زمان در این مرحله قرار ندارند .پس برای رفع کامل موها به 4 یا 5 جلسه نیاز خواهد بود .تعداد جلسات درمانی هم به نوع لیزر درمانی و وضعیت پوست شما وابسته است .

3.ایا لیزر موهای زائد با عوارض جانبی نیز همراه است ؟

احتمال بروز عوارض جانبی پس از درمان خیلی کم است .مدت زمان نقاحت کوتاه بوده و فرد میتواند بلافاصله پس از جلسه درمانی به فعالیت‌های روزمره و عادی خود بپردازد .ممکن است فرد پس از درمان کمی قرمزی و یا حالت آفتاب سوختگی را در ناحیه مورد نظر مشاهده نماید که در طی چندین ساعت تا روز از بین خواهد رفت .در مواردی هم لیزر موهای زائد افراد تیره پوست ممکن است به تغییر رنگ آن‌ها منجر شود که موقتی بوده و در طی یک ماه به وضعیت نرمال خود باز خواهد گشت .

4.ایا لیزر دردناک است ؟
این مورد برای بسیاری از مراجعین نگران کننده است .معمولا به همراه لیزر از دستگاه‌های خنک کننده استفاده می‌شود .به همین دلیل لیزر چندان دردناک بوده و سوزش ناشی از آن کاهش می‌یابد .بعضی از بیماران درد لیزر را به تماس های یک نوار لاستیکی با پوست تشبیه میکنند و البته بهتر است بدانید که درد ناشی از لیزر خیلی کمتر از اپیلاسیون است .برای پوست های حساس هم از کرمهای بی حسی موضعی استفاده می‌شود .

5.ایا نتایج حاصل از لیزر موهای زائد دائمی هستند ؟

نتایج حاصل با توجه به نوع و پوست فرد تفاوت دارند .مطالعات انجام شده نشان میدهند که تعداد زیادی از مراجعین کاهش 85 تا 90 درصدی موهای زائد را تجربه میکنند و موهای باقی‌مانده هم نازک تر و روشن‌تر خواهند شد .نتایج نهایی با توجه به وضعیت بیماری تغییر خواهند کرد .

6.ایا موهای زائد ناحیه مورد نظر باید قبل از درمان رشد کنند ؟

نه.در واقع از شما می‌خواهند که موهای ناحیه درمانی را شیو و یا اصلاح کنید .گاهی اوقات هم بهتر است تا فرد موهای بلندی در آن ناحیه داشته باشد تا بتوان ساختار آن را تعیین نمود .با دقت به موهای رشد نموده در سایر بخش‌های بدن هم میتوان به نتیجه کاملی دست یافت .فرد باید از اپیلاسیون ،موچین و سایر روش‌هایی که موها را از ریشه رفع میکنند ،باید حداقل یک هفته پیش از لیزر موهای زائد خودداری نماید .

7.ایا باید پیش از آغاز درمان از بی حسی های موضعی استفاده کنم ؟

البته که نه .حتی به شما توصیه می‌شود که از مصرف هرگونه داروی بی حسی تجویزی و غیر تجویزی پیش از درمان بپرهیزید زیرا سیستم خنک کننده همراه لیزر درد و سوزش ناشی از درمان را به حداقل می‌رساند .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments