هیدروکینون، روشن کننده پوست

هیدروکینون، روشن کننده پوست

هیدروکینون(Hydroquinone) به منظور روشن کردن لکه‌های تیره پوست ( که همچنین هایپرپیگمانتاسیون ملاسما”لکه های کبدی “نیز نامیده می شود)  که ممکن است ناشی از بارداری، استفاده از قرص‌های جلوگیری از بارداری، استفاده از دارو‌های هورمونی یا صدمه به پوست باشند، به کار می رود.

این دارو فرآیندی که در پوست موجب تغییر رنگ می‌شود را متوقف می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه از هیدروکینون یا ماده سفیدکننده پوست استفاده کنیم؟
با پیروی از دستورالعمل نوشته شده روی بسته‌بندی محصول یا پیروی از توصیه پزشک می‌توانید از این ماده استفاده کنید. قبل از استفاده این ماده را روی مساحت کوچکی از پوست دستتان قرار داده و 24 ساعت صبر کنید؛ اگر هیچ عارضه‌ای در آن نقطه رخ نداد می‌توانید با خیال راحت از آن روی صورتتان استفاده کنید. اگر آن منطقه دچار خارش، قرمزی، تورم یا تاول شد، از محصول استفاده نکنید و با پزشکتان تماس بگیرید. در صورتی‌که تنها مقداری قرمزی خفیف وجود دارد، ممکن است پزشک اجازه دهد که از محصول استفاده کنید.
این دارو را روزی دو بار (طبق توصیه پزشکتان به پوست بزنید). این دارو فقط برای استفاده روی پوست است و اگر به اشتباه مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند روشن شدن ناخواسته پوست منجر شود. از مالیدن این محصول در چشم، داخل بینی یا دهان اجتناب کنید. اگر این دارو را به اشتباه به این مناطق زدید، آن ناحیه را با مقدار زیادی آب شستشو دهید.
این دارو ممکن است مناطق درمان‌شده پوست را نسبت به نور خورشید حساس‌تر کند. بنابراین پس از درمان با این محصول از قرارگیری طولانی مدت در معرض آفتاب، برنزه کردن پوست یا استفاده از دستگاه‌های سولاریم خودداری کنید. در عوض زمانی که از خانه خارج می‌شوید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و آن ناحیه را با لباس بپوشانید.
برای اینکه بیشترین بهره را از این محصول ببرید، آن را به صورت منظم مورد استفاده قرار دهید. برای اینکه استفاده از محصول را فراموش نکنید، هر روز در زمان معینی از آن استفاده کنید (مثلاً شب‌ها قبل از خواب).
اگر مشکل لکه‌های پوستتان پس از 2 ماه همچنان ادامه یافته یا بد‌تر شده است، با پزشکتان مشورت کنید.

عوارض استفاده از هیدروکینون
هنگام استفاده از این محصول، سوزش خفیف، قرمزی و خشکی ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات باقی بماند یا بد‌تر شود باید فوراً موضوع را با پزشک یا داروساز در میان بگذارید.
اگر پزشکتان این دارو را برای شما تجویز کرده، بدانید که قطعاً مزایای دارو برای شما بیشتر از عوارض جانبی آن بوده است. این دارو در بسیاری از افرادی که از آن استفاده می‌کنند، عوارض جانبی جدی در بر ندارد.
اگر هر کدام از این عوارض جانبی جدی (که بعید است رخ دهند) برایتان اتفاق افتادند، فوراً استفاده از هیدروکینون را متوقف کرده و بلافاصله این مسأله را با پزشکتان در میان بگذارید: تاول، ترک خوردگی پوست، سیاه و آبی شدن پوست.

عکس العمل آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. اما اگر متوجه علائم حساسیت آلرژیک جدی شدید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید، این علائم عبارتند از: بثورات جلدی، خارش/ تورم (به خصوص صورت/ زبان/ گلو)، سرگیجه شدید و مشکل در تنفس.
البته این موارد لیست کاملی از اثرات جانبی احتمالی نیستند. اگر شما متوجه اثر دیگری شدید که در اینجا ذکر نشده نیز با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

هشدار‌هایی در رابطه با مصرف هیدروکینون
قبل از استفاده از هیدروکینون، اگر نسبت به آن حساسیت دارید، مسأله را به پزشک یا داروساز خود بگویید. اگر به آلرژی‌های دیگر نیز مبتلا هستید، حتماً مسأله را با پزشکتان در میان بگذارید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعال (مانند سولفیت) باشد که می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با داروسازتان مشورت کنید.
قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را برای پزشک یا داروساز بازگو کنید؛ خصوصاً اگر به آسم یا بیماری‌های پوستی (به عنوان مثال اگزما یا پسوریازیس) مبتلا هستید، حتماً مسأله را با پزشکتان در میان بگذارید.
در طول دوران بارداری، این دارو باید تنها زمانی که به وضوح مورد نیاز است، مورد استفاده قرار بگیرد. در مورد خطرات و مزایای استفاده از آن در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.
هنوز معلوم نیست که آیا این دارو به شیر مادر نیز نفوذ می‌کند یا خیر. قبل از شیردهی بهتر است در مورد استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

تداخلات دارویی
پزشک یا داروسازتان از هرگونه تداخلات دارویی آگاه است و در این باره نظارت می‌کند. قبل از مشورت با پزشک یا داروسازتان مصرف هیچ دارویی را شروع یا متوقف نکرده یا دوز آن را تغییر ندهید.
قبل از استفاده از این دارو، پزشک یا داروسازتان را از تمام محصولات نسخه‌ای یا بدون نسخه/ محصولات گیاهی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، آگاه سازید.
می‌توانید لیستی از دارو‌هایی را که مصرف می‌کنید، تهیه نموده و آن را به پزشکتان نشان دهید.

مصرف اشتباه یا بیش از اندازه هیدروکینون
این دارو ممکن است در صورت بلعیده شدن مضر و خطرناک باشد. بنابراین در صورت بلع، بلافاصله با یک مرکز کنترل مسمومیت یا اورژانس تماس بگیرید. علائم پس از بلع ممکن است شامل موارد زیر باشد: لرزش (رعشه) و تشنج.

نکته:
این دارو را با دیگران به اشتراک نگذارید.
این دارو برای شرایط فعلی شما تجویز شده است. بنابراین بعداً آن را برای مشکل پوستی دیگر که دچار آن شده‌اید مورد استفاده قرار ندهید (قبل از این کار با پزشک مشورت کنید). در شرایط مختلف ممکن است دارو‌های مختلفی مورد نیاز باشند.

فراموش کردن دوز مجاز مصرفی
اگر مصرف یک دوز را فراموش کردید، به محض اینکه این موضوع را به خاطر آوردید آن را استفاده کنید. اما اگر آن را در زمانی نزدیک به زمان دوز بعدی به یاد آوردید از مصرف آن صرف نظر کرده و برنامه‌تان را طبق روال معمول ادامه دهید. برای جبران دوز از دست رفته مصرف دوز بعدیتان را 2 برابر نکنید.

نگهداری
این دارو را در دمای اتاق و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. اشکال مختلف این محصول به دماهای مختلفی برای ذخیره‌سازی نیاز دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با دارو ساز مشورت کرده یا برچسب محصول را مورد مطالعه قرار دهید. دارو را در حمام نگهداری نکنید. تمام دارو‌ها را نیز دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگه دارید.
دارو‌ها را در توالت یا سینک دستشویی نریزید. بلکه زمانی که محصول منقضی شد یا دیگر مورد نیاز نبود، آن را دور بیاندازید.

منبع:

webmd

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments