8 روش برای بهبودی سریع تر پس از عمل لیپوساکشن توسط دستگاه مدرن لیپوست

همه چیز در مورد لیپوساکشن

 

همه چیز در مورد لیپوساکشن

لیپوساکشن یعنی کشیدن چربیهای نامطلوب توسط دستگاه مکنده واین از طریق سوراخهای کوچک وبا استفاده از کانولاهای کوچک و بدون برش جراحی انجام میشود. در این روش چربی از محلهای ناخواسته مثل شکم،ران،باسن ، بغل پا،زانو،بازو،چانه،گونه و گردن برداشته میشود. اکنون روشهای جدیدی طی دهه اخیر ابداع شده اند که نتایج این عمل را به طور چشمگیری بهبود بخشیده است. البته لیپوساکشن هرگز جایگزین ورزش و رژیم نمیشود اما در داخل بدن ما نقاطی وجود دارند که چربی آن با ورزش و رژیم از بین نمیروند مانند پهلو ها ، کناره خارجی رانها،بازو و … . در این موارد تنها راه لیپوساکشن است.

چربیهای سطح بدن از دو لایه عمقی و سطحی تشکیل شده اند . اتفاقی که در لیپوساکشن رخ می دهد بر داشتن چربیهای لایه عمقی است، و چربی لایه سطحی نباید دستکاری شود. اگر این نکته رعایت نگردد ، باعث بروز ناهمواری میشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حصول نتیجه مطلوب در لیپوساکشن مستلزم وجود پوستی سالم و بدون علائمی از ترکهای پوستی است . پوست یک فرد جوان که دچار چاقی شدید و سابقه حاملگی نباشد ، حالت ارتجاعی و انعطاف دارد و بعد از کشیدن چربی زیر آن میتواند متناسب با حجم جدید ایجاد شده، خود را جمع کرده و حالت آویزان پیدا نکند.

 

انواع لیپوساکشن

لیپوساکشن مکانیکی  ( یا لیپوساکشن تورکسی ):

ابتدا محل لیپوساکشن با محل تامنست(که ترکبیی از سرم نمکی و داروی بی حسی و نیز منقبض کننده عروق است) متورم می شود محل مورد نظر بی حس می شود و رگهای آن منقبض و باریک می شوند تا در معرض صدمه کمتری قرار گیرند و سرم نمکی باعث تورم سلولهای چربی و آزاد شدن چربی درون آنها می شود و سپس بوسیله لوله های باریک مخصوص بنام کانون سلولهای چربی تراشیده شده و همزمان به داخل دستگاه مکنده (ساکشن) منتقل می شوند مهمترین نکته آن حفظ تعادل مایعات بدن است و هرچه حجم لیپوساکشن بیشتر باشد امکان بهم خوردن تعادل مایعات بدن بیشتر می شود و در لیپوساکشن بیشتر از 10 لیتر میزان خطر بسیار زیاد می شود.

با بی حسی موضعی قابل انجام است و خاصه در نواحی کوچک مثل غبغب و سینه آقایان نیاز به بیهوشی ندارد .12-24 ساعت موضع عمل بی حسی باقی می ماند و در نواحی کوچک نیاز به مسکن و استراحت نیز ندارد. در صورت عدم وجود بیهوشی خاصه اگر حداکثر تا 5 لیتر ساکشن شود و میزان عوارض آن خاصه امبولی چربی بسیار ناچیز و قابل اغماض است.

درست جراح ماهر و دقیق ناهمواری ایجاد نمی کند ولی در نواحی که پوست شل و آویخته است می تواند شلی بیشتر پوست شود. متعافب آن حمل عمل متورم شده و این افزایش تورم تا 10 روز ادامه می یابد و سپس بتدریج از میزان تورم کاسته می شود و در مدت 3-2 ماه اثرات واضح آن وسیع می شود ولی کاهش سایز تا یکسال ادامه خواهد داشت. متعاقب لیپوساکشن از شکم بند و لگن های مخصوص استفاده می شود چون برای انجام آن از نیروی مکانیکی دستگاه و بازوی جراح استفاده می شود به آن لیپوساکشن مکانیکی گویند.

 

لیپوساکشن اولتراسونیک

همه شرایط شرح داده شده در لیپوساکشن مکانیکی باید در آن لحاظ شود ولی برای تراشیدن چربیها از دستگاه اولتراسوند استفاده می شود و لذا گرانتر است اما برای جراح آسانتر است و بعلاوه به برش های بزرگتری نسبت به نوع مکانیکی نیاز دارد و بر خلاف دعاوی موجود سبب هموار شدن بیشتر پوست نسبت به نوع مکانیکی نمی شود کلا مزیت قابل توجهی نسبت به نوع مکانیکی ندارد  میزان تورم و بهبودی از آن و نیز ضرورت استفاده از شکم بند وگن مخصوص  وسایر موارد مثل نوع مکانیکی است.

 

لیپوساکشن لیزری (لیپولیزر)

همه شرایط ذکر شده در لیپوساکشن مکانیکی را لازم دارد ولی برای تراشیدن چربیها از نیروی لیزر استفاده می شود و بعلت گرانی دستگاه لیزر از نوع لیپوساکشن گرانتر خواهد بود. در حجم کمتر از 500 سی سی نیاز به ساکشن ندارد و چربیها از طریق کبد و کلیه ها دفع می شود ولی اگر حجم چربی بیشتر از 500 سی سی باشد باید بطور همزمان ساکشن چربیها نیز انجام شود.

مهمترین مزیت آن کاهش درد میزان شلی و آویختگی پوست است زیرا باعث جمع شدن پوست می شود و میزان کبودی پوست در آن کمتر است و اگر به ساکشن نیاز نباشد برش ها نیز کوچکتر خواهند بود. در بعضی انواع لیپولیزر از 2 طول موج برای بهبود شلی پوست استفاده می شود و نتایج بهتری دارند و بعضی از انواع آن یک حسگر حرارتی نیز دارند که مانع سوختگی پوست می شود ودر بعضی از انواع آن میزان انرژی لیزر بر اساس میزان شتاب دست جراح تنظیم می شود.  در هر حال تابش انرژی لیزر از سطح زیرین پوست سبب جمع شدن و سفتی پوست می شود.

ریسک (خطر) لیپوساکشن

به صورت نرمال لیپوساکشن یک عمل مطمئن و بی خطر است، به شرط آنکه انتخاب بیمار ،وسایل مورد استفاده و روش انجام کار صحیح و مناسب بوده و جراح دوره لیپوساکشن را گذرانده باشد . در کشور ما تنها افراد دوره دیده ،
فوق تخصصین جراحی پلاستیک می باشند اما در برخی از ممالک متخصصین پوست و جراحی عمومی نیز این دوره را می گذرانند . در مواردی که حجم تخمینی لیپوساکشن بالای 5 لیتر باشد بهتر است از انجام جراحیهای همزمان مثل جراحی زیبایی شکم احتناب گردد..

بهترین کاندید چه کسی است؟

باید انتظارات شما از لیپوساکشن واقعی باشد.  لیپوساکشن ظاهر شما را بهبود بخشیده واعتماد به نفس شمارا افزایش میدهد ،امااین بدان معنا نیست که کاملا با ایده آل شما مطابقت نماید.

بهترین کاندید برای لیپوساکشن افراد با وزن نزدیک به نرمال با پوستی سالم و انعطاف پذیر هستند که دچار مناطقی از چربی اضافی باشند. سن فاکتور اساسی نیست اما اصولا هر چه سن بالاتر باشد،انعطاف پذیری پوست کمتر میشود.
نوع بیهوشی چیست؟

انواع مختلفی از روشهای بیهوشی در لیپوساکشن به کار می رود. اگر قرار است که لیپوساکشن به صورت محدود وبا حجم کم انجام شود، بیحسی موضعی کفایت میکند،اما در صورت بیماربخواهد ،به صورت همزمان از داروهای آرام بخش و خواب آور نیز استفاده میشود. در برخی موارد خصوصا با حجم های بالا ی لیپوساکشن ، بیهوشی  عمومی کاربرد دارد .

زمان جراحی چقدر است؟

زمان مورد نیاز جهت لیپوساکشن بسیار متغیر بوده و بسته به تعداد نواحی و میزان چربی که باید ساکشن گردد می تواند از یک تا چهار ساعت طول خواهد کشید.

بعد از عمل چه اتفاق میافتد؟

بعد از عمل ،ترشح از محل سوراخها طبیعی است. برای کنترل ورم و شکل گیری پوست معمولا از یک گن مخصوص به مدت6هفته استفاده می شود .درد بعد از عمل چندان شدید نخواهد بود ولی کبودی پوست میتواند زیاد باشد . در روزهای اول به سبب ورم و کبودی ظاهر شما حتی از قبل هم بدتر به نظر می رسد ولی به مرور از شدت آن کاسته شده و بعد از 6 هفته  70% ورم جذب میگردد. نتیجه نهایی بعد از 6 ماه حاصل میگردد.

 

چه وقت به فعالیت  نرمال باز میگردیم؟

بعد از اتمام لیپوساکشن ، بیمار باید هر چه زودتر از تخت پایین آمده و راه برود. بعد از چند روز شما می توانید فعالیت روزمره خود را از سر بگیرید. از فعالیت و ورزشهای سنگین تا 2ماه باید اجتناب شود.

 

آیا پوست با حالت جدید تطبیق میکند؟

پوست سالم و قابل انعطاف به خوبی جمع شده  درقالب جدید همخوانی پیدا مینماید . اما در موارد چاقیهای  شدید موضعی یا زمانی که خطوط پوستی ناشی از کشش زیاد (مانند حاملگی ) وجود داشته باشد، این قابلیت پوست از بین رفته و در این موارد باید پوست اضافی نیز برداشته شود.

 

آیا چربی مجددا باز میگردد؟

تعداد سلولهای چربی ثابت است و با لیپوساکشن سلولهای برداشته شده ودیگر جایگزین نمی شوند، ولی در صورت عدم رعایت رژیم غذایی ،سلولهای باقی مانده چربی اضافی را در خود ذخیره کرده و متورم میشوند .

منبع:

webmd

2 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
نارحت
نارحت
9 years ago

سلام من مردی 26 ساله هستم که مشکل تجمع چربی در ناحیه باسن دارم . آیا این عمل برای من مناسب می باشد (در ضمن با ورزش هم مشکلم حل نشده وزن من 67 کیلو می باشد ) ؟

مدیر دپارتمان سلامت جسم و روان
مدیر دپارتمان سلامت جسم و روان
9 years ago
پاسخ به  نارحت

سلام
بله تا حدی اما نه 100% می تواند به شما کمک کند.