همه چیز در مورد لیزر موی زاید

عوارض و فواید لیزر مو زاید

 لیزر موی زائد چیست و چگونه عمل می کند

لیزر موی زاید، یک روش پزشکی با استفاده از لیزر است که در آن از پرتو نور برای حذف موی زاید استفاده می کنند. در این روش، نور لیزر بر روی بخش هایی از پوست که موهای زائد بر روی آنها رشد کرده اند تابیده می شود. سپس حرارت نور لیزر منجر به از بین رفتن ریشه این موها شده و رشد موهای زائد در محل مذکور متوقف می گردد.

این روش برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار اثر گذار است. اگر چه لیزر به طور موثری روند رشد مو را کند می کند، اما تضمینی برای حذف همیشگی مو نمی باشد، برای نتیجه بهتر به چند جلسه لیزر و تمدید در دوره هایی متفاوت می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چرا لیزر موی زاید

استفاده از لیزر موی زاید برای جلوگیری از رشد موهای زائد، در نقاط خاصی از بدن انجام می شود. پاها، زیر بغل، بالای لب، چانه و خط بیکینی. با این حال تقریباً ممکن است برای حذف مو در مناطق دیگر به غیر از پلک نیز از لیزر استفاده شود.

رنگ مو و پوست، بر موفقیت آمیز بودن لیزر تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال:  لیزر بر روی افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند تاثیر بیشتری خواهد داشت. چرا که رنگ تیره ی موی آنها به میزان بیشتری نور لیزر را جذب و از آن تاثیر می پذیرد. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی لیزر هایی ساخته شده اند که می توانند یک گزینه خوب برای افرادی که پوست تیره تر دارند باشد.  حذف موهای زائد با لیزر، (فارغ از رنگ پوست) برای افرادی که موهای روشن، بلوند و حتی خاکستری دارند موثر نیست. گزینه های درمانی برای موهای روشن تر در حال بررسی می باشد.

 عوارض و فواید لیزر مو زاید

خطرات لیزر موی زاید

لیزر حذف دائمی موها را تضمین نمی کند، برخی از مو ها هم ممکن است نسبت به درمان با لیزر مقاوم باشند و دوباره بعد از درمان رشد کنند. با این حال رشد مو های جدید ممکن است باریک تر و ظریف تر باشد.

عوارض جانبی شایع برداشتن مو با لیزر:

سوزش پوست  ناراحتی موقت، قرمزی و تورم بعد از لیزر ممکن است روی دهد،هر  گونه علائم و نشانه ها در عرض چند ساعت برطرف می شود.

تغییر رنگدانه های پوست – لیزر مو ممکن است در روشن تر شدن و یا تیره تر شدن رنگ پوست تأثیر بگذارد، که البته این تأثیر موقتی می باشد. پوست های روشن بیشتر از پوست های تیره تحت تأثیر این مورد قرار می گیرند، به خصوص اگر از لیزر نامناسب و در محیط نامناسب استفاده شود.

به ندرت، صدماتی از قبیل تاول، پوسته پوسته شدن و زخم شدن و تغییرات دیگر در بافت پوست اتفاق می افتد.

لیزر برای اطراف چشم به دلیل احتمال آسیب به چشم اصلاً توصیه نمی شود.

چگونه برای لیزر موی زاید آماده شویم

اگر علاقه دارید از لیزر برای حذف مو هایتان استفاده کنید، سعی کنید از یک فرد متخصص مثل متخصص پوست، جراحی زیبایی که دارای گواهی لیزر و تجربه کافی در این زمینه است بهره بگیرید.

اگر دستیار پزشک مسئول انجام لیزر می باشد اطمینان حاصل کنید که مورد تأیید پزشک است و بر کار او نظارت می کند. از انجام لیزر در محیط های دیگر از جمله سالن های آرایشی و زیبایی پر هیز کنید.

قبل از انجام لیزر بهتر است مشاوره ای با پزشک داشته باشید. سعی کنید از بیماریها، داروهای مصرفی و غیره را به پزشک اطلاع دهید. و اجازه دهید قبل و بعد از انجام لیزر عکس هایی گرفته شود تا بهتر فرایند درمان و تأثیر گذاری آنرا بسنجید.

اگر کسی هستید که برنزه کرده اید بهتر است صبر کنید تا پوست به رنگ اصلی خود برگردد و بعد اقدام به لیزر کنید.، برخی از پزشکان توصیه می کنند شش هفته قبل از انجام لیزر از قرار گرفتن در معرض خورشید( حمام آفتاب گرفتن) بپرهیزید.

از اپیلاسیون، برداشتن مو  و الکترولیز 1 ماه قبل از انجام لیزر بپرهیزید. این موارد می تواند حذف فولیکول های مو را مختل کند. اما شیو کردن( با تیغ زدن) مشکلی ندارد. در واقع تیغ زدن موها توصیه هم می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد شیو کردن مو می توان نتایج لیزر را بهبود ببخشد.

 عمل لیزر

قبل از لیزر مو،پزشک محافظی برای چشمان شما قرار می هد که می تواند عینک های ویژه محاظتی باشند. بعلاوه ممکن است بی حسی موضعی برای کاهش ناراحتی و درد نیز انجام شود.

در این عمل دکتر دسته لیزر را روی پوست شما فشارمی دهد، بسته به نوع لیزر ممکن است نوک خود دستگاه مجهز به خنک کننده باشد و یا پزشک از ژل خنک کننده برای حفاظت از پوست استفاده کند.

درمان یک منطقه کوچک مثل بالای لب ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما درمان مناطق وسیع تر مثل پشت ممکن است چند ساعت به طول بیانجامد.

بعد از انجام لیزر، برای کاهش ناراحتی از یخ استفاده کنید.پزشک ممکن است ژل آلوئه ورا و یا کرم یا لوسیون برای شما تجویز کند. اگر بلافاصله بعد از انجام لیزر واکنش پوستی داشته باشید، پزشک ممکن است یک کرم استروئیدی به منطقه آسیب دیده بمالد.

بعد از لیزر از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

ممکن است بخواهید بعد از چند روز دوباره برای لیزر آماده شوید، اینکار اشتباه است، بهتر است منتظر زمانی که پزشک برای شما تعیین می کند بمانید.

نتیجه

ممکن است برای بهترین پاسخگویی 4 تا 6 بار به فاصله چند هفته نیاز به لیزر داشته باشید و شاید حتی نیاز باشد برای حفظ اثربخشی  هر 6 تا 12 ماه دوباره برای تمدید آن اقدام کنید.

 [divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

 

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1لیزر 1

 

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 92 درصد اینجا کلیک کنید

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments