همه چیز در مورد ریزش موی مردان

ریزش موی مردانه

ریزش مو در مردان

 

طاسی موی مردانه، که با نام علمی آلوپس آندورژنیک شناخته شده است، شایع ترین علت ریزش مو در مردان است. سه عامل که نقش مهمی در آلوپسی آندروژنیک بازی  می کنند عبارتند از:

 

ژنتیک

تصور نادرست بر این اصل است که تنها طاسی از طرف مادر به ارث می رسد، اما تحقیقات که  نشان داده که ژن به ارث برده از هر دو مادر و پدر نقش مهمی در کچلی شکل مردانه بازی می کنند. در این بین چند ژن دخیل می باشند.  مشخص شده که یک ژن کروموزوم X بنام  EDA2R به شدت با ریزش مو مرتبط است. این ژن از مادر به ارث می رسد و ممکن است یک نقش برجسته تر در ریزش اولیه مو بازی کند. این نوع ریزش مو در سالهای اواخر نوجوانی می تواند رخ دهد. دیگر، ژنهای غیر وابسته به جنس نیز با ریزش مو ارتباط دارند از جمله P2RY5، Sox21  که بر روی کروموزوم 3 قرار دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

سطح DHT

DHT  مخفف دی هیدروتستوسترون، محصول تجزیه تستوسترون است.  این هورمون طبیعی در سطوح بالا در مردان و سطوح پایین تر در زنان است. این هورمون کمک می کند  اندام تناسلی مرد در جنینی شکل گیرد. اما پس از تولد، هورمون هیچ نقشی کاربردی ایفا نمی کند. در دوران بلوغ، اثرات مختلف نامطلوبی از  DHTدیده شده است بطور مثال  بزرگ شدن پروستات، رشد مو در کمر و در نهایت نازک شدن موهای سر و ریزش آنها. در مردان مبتلا به ریزش مو، موهای جلوی سر بیش از موهای پشت سر به سطح DHT حساس می یاشند.

 

فاکتورهای محیطی

در حالی که ژنتیک از مهم ترین عوامل  در شکل گیری  کچلی مردانه بشمار می رود، اما عوامل دیگری نیز در ریزش مو بی تاثیر نیستند.  مدل مو، پوشیدن کلاه، میزان شستن مو، استفاده از رنگ مو، رژیم غذایی، ورزش، کاهش وزن شدید، تماس با مواد سمی، بیماری و داروها و بسیاری دیگر از عوامل محیطی در ریزش مو با الگوی مردانه موثرند.

 

در مردان، ریزش مو یک مشکل خیلی شایع است. به آسانی می توانید این اعداد را به خاطر بسپارید:

 

20٪ از مردان در 20  سالگی به ریزش مبتلا می باشند.

30٪ از مردان در 30  سالگی به ریزش مبتلا می باشند.

40%از مردان در 40  سالگی به ریزش مبتلا می باشند.

 

این الگوی حتی به دهه 90 سالگی که در آن تقریبا تمام مردان ریزش مو دارند همچنان ادامه دارد. همچنین مهم است به یاد داشته باشید که حتی مردان با “سر پر از مو” در سنین میانسالی دارای درجاتی از نازک و کم پشت شدن مو می باشند. در واقع، در یک مرد 50 ساله نمی توان انتظار میزان موی یک نوجوانان را داشت. بنابراین در هنگام کاشت مو نیز باید به سن فرد توجه داشت تا موها طبیعی جلوه کنند.

 

مهم ترین چیز این است که به یاد داشته باشید که  ریزش مو پیشرونده است. این به این معنی، که در طول زمان، ریزش مو ادامه خواهد داد. این روند آهسته است. ممکن است در دوره  ای از زمان ریزش مو سریع، پس از آن دوره ثبات نسبی وجود داشته باشد. اما،  یک اصل مهم است، که بتوان این روند را کند و ثابت نگه داشت.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با نسل جدید دستگاه اسکارلت و تکنولوژی میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments