همه چیز در مورد تتراسایکیلین

همه چیز در مورد تتراسایکیلینتتراسایکیلین برای درمان طیف وسیعی از عغونت ها ، ازجمله آکنه، سوزاک و کلامیدیا کاربرد دارد.این آنتی بیوتیک رشد با کتریها را متوقف می سازد. این انتی بیوتیک فقط در مورد عفونت های باکتریایی کاربرد دارد. در مورد عفونت های ویروسی( مانند سرماخوردگی و آنفولانزا) استفاده نمی شود. استفاده  های غیر ضروری و بیش از حد از این آنتی بیوتیک تآثیر گذاری آن را کاهش می دهد.

تتراسایکلین ممکن است در ترکیب با داروهای ضد زخم ، برای درمان برخی از زخم ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه باید از تتراسایکیلین استفاده کرد؟

تتراسایکیلین بهترین تأثیر را زمانی خواهد داشت که  با معده خالی یعنی 1 ساعت قبل از غذا و یا 2 ساعت بعد از غذا  و با یک لیوان پر از آب مصرف شود. در مواقعی که مصرف آن معده شما را اذیت می کند بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

عوارض جانبی تتراسایکیلین

حالت تهوع، اسهال و استفراغ، کاهش اشتها، زخمهای دهانی، گلودرد، سرگیجه و سردرد و ناراحتی رکتوم از عوارض مصرف تتراسایکیلین می باشد.اگر هر یک از علائم زیر ادامه دارد بود و یا شدت پیدا کرد باید پزشک را در جریان بگذارید.

به یاد داشته باشید که با دانستن عوارض آن این دارو را برای شما تجویز کرده است و قطعاً فواید آن برای شما و مشکلات  بیشتر از عوارض دارو می باشد.

حتماً هر گونه عوارض جانبی جدی نظیر، آفتاب سوختگی،تغییر رنگ ناخن،درد عضلانی، تغییر در حجم ادرار، تغییر رنگ دندانها و سوزن سوزن دست را اطلاع دهید.

مصرف تتراسایکیلین زمانی که باردار هستید می تواند به جنین آسیب برساند، تتراسایکین وارد شیر مادر می شود و از این طریق می تواند بر رشد استخوانها و دندان کودک تأثیر بدی داشته باشد.

در صورت مصرف تتراسایکیلین از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب چراکه پوست را حساس می کند. و ممکن است سبب آفتاب سوختگی در شما شود، بهتر اسا از ضد آفتاب استفاده کنید و لباس مناسب بپوشید.

 

تداخل دارویی

برخی از محصولات ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند که عبارتند از: داروهای رتینوئید خوراکی( اکی ترتین، ایزوترتینوئین)، استرانسیوم، دیگوکسین، پکتین کائولین ، وافارین  و پنی سیلین.

مکمل های آهن، مولتی ویتامین ها، مکمل های کلسیم، آنتی اسیدها، یا مسهل ها را تا 2 ساعت قبل یا بعد از مصرف تتراسایکلین، استفاده نکنید. این محصولات می توانند تأثیر دارو را کم کنند.

منبع:

webmd

Drugs

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments