نکاتی برای کاهش بوی بد بدن

نکاتی برای کاهش بوی بد بدن
نکاتی برای کاهش بوی بد بدن

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که احساس کنید بدنتان بوی زیاد خوشایندی ندارد؟ مطمئنا برای همه چنین اتفاقی افتاده است. اما نکات زیر می توانند به برطرف شدن این مشکل کمک کنند.

  1. بدن خود را به طور مداوم تمیز نگه دارید.

هر روز دوش گرفتن می تواند عرق را از روی بدن شما شسته و تعداد باکتری های روی پوست را کاهش دهد. عرق به خودی خود بویی ندارد، اما وقتی با باکتریهای موجود بر روی پوست مخلوط می شود، به سرعت تکثیر شده و افزایش پیدا می کنند و بوی بدی پیدا می کنند. بنابراین شستن کامل بدن، به ویژه بخش هایی که زیاد عرق می کنند، به کاهش بوی بدن کمک می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر میزان عرق کردن شما طبیعی است، نسبت به کسانی که زیاد عرق می کنند، مشکل بیشتری با بوی بدن خود خواهید داشت. به این دلیل که وقتی بدن زیاد عرق می کند، عرق باکتری های عامل بو را شسته و می برد.

  1. از صابون های ضد باکتری استفاده کنید.

برای حمام از صابون های ضدباکتری استفاده کنید. شستشوی بدن با صابون ضدباکتری میزان باکتری های روی پوست و در نتیجه بوی بدن را کاهش می دهد. در زمان خرید صابون به دنبال لغت ضد باکتری یا آنتی باکتریال (antibacterial) باشید.

  1. کاملا بدن خود را خشک کنید.

پس از دوش گرفتن یا حمام کردن بدن خود را به طور کامل خشک کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام بخش های بدن خود، به ویژه بخش هایی که زیاد عرق می کنند، را خشک کرده اید. اگر پوست کاملا خشک باشد، زندگی کردن برای باکتری ها سخت تر می شود.

  1. از ضد عرق یا دئودورانت استفاده کنید.

زمانی که بدنتان خشک و تمیز است از ضد عرق مناسب برای زیر بغل خود استفاده کنید. این مواد جلوی خروج عرق را نمی گیرند، بلکه بوی بد آن را تغییر می دهند. ضد عرق ها حاوی کلرید آلومینیوم هستند که اغلب باعث کاهش عرق می شود و حاوی دئودورانت می باشند.

ضدعرق ها بدون نسخه پزشک در بازار موجود هستند، اما اگر مشکل شما حاد است بهتر است در این باره به پزشک مراجعه کنید. بهتر است دو بار در روز از ضد عرق استفاده کنید.

  1. کمد لباس خود را به طور مرتب تمیز کنید.

زمانی که زیاد عرق می کنید، لباس خود را عوض کنید. لباس تمیز بوی بدن را کمتر می کند. حتما جوراب های خود را نیز تعویض کنید. از پودرهای ضد بو در داخل جوراب خود استفاده کنید تا بوی پایتان کمتر شود.

  1. غذاها و نوشیدنی های تحریک کننده را کم کنید.

آنچه می خورید بر روی بوی بدن شما تاثیر می گذارد. غذاهایی که باعث تعریق می شوند، مانند فلفل تند و غذاهای پر از ادویه، منجر به بدتر شدن بوی بدن می شوند. به علاوه مواد خوراکی که دارای بوی تند هستند، مانند پیاز و سیر باعث بد بو شدن عرق می شوند. نوشیدن کافئین و الکل نیز مجر به تعریق می شود.

منبع:

http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/sweating-relief-10/body-odor

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments