نحوه انتخاب داروها و محصولا ت آرایشی پاک کننده صورت بدون نسخه پزشک

نحوه انتخاب داروها و محصولا ت آرایشی پاک کننده صورت بدون نسخه پزشک

گاهی اوقات انتخاب  صحیح یک محصول مناسب یا پاک کننده صورت برای درمان جوش های پوستی بسیار دشوار و چالش براگیز است، زیرا خشکیف آزردگی و آماس پوست صورت می تواند بر اثر استفاده نامناسب از این نوع محصولات وخیم تر نیز شود. برخی داروهایی که برای درمان جوشهای صورت تجویز می شوند، عبارتند از: بنزوئیل پراکسید/ کلیندامایسین، آداپلین، تریتینوئین، تازاروتین که به لایه های پوستی آسیب رسانده و بنابراین موجب بروز پوست سرخي (پزشكي  سرخي نابهنجار پوست به علل گوناگون )، پوسته پوسته شدن (به ويژه در مورد پوست بدن و لب ها) و حساسیت شدید پوست می شود. به منظور افزایش مقاومت پوست در برابر این داروها، این نکته بسیار مهم است که در صورت استفاده از این دست از محصولات پاک کننده صورت، از حذف و از بین رفتن لیپیدهای  ميان ياخته اى (واقع در ميان دو يا چند ياخته ) میان  كراتين ها (پروتئين سخت و غيرقابل حل كه بخش اصلي مو و ناخن و شاخ را تشكيل مي دهد) جلوگیری کنیم.

محصولات آرایشی شست و شوی صورت

پاکسازی صورت باید در جهت از بین بردن و حذف چربی اضافی پوست، آلودگی خارجی پوست، مواد آرایشی، باکتری ها و دیگر مواد ناخواسته بر روی سطح پوست باشد و پوست را دست خورده و سالم نگاه دارد. متاسفانه، محصولات آرایشی یا مواد پاک کننده صورت نمی توانند میان چربی اضافی پوست، آلودگی های پوستی و  رفتن لیپیدهای  ميان ياخته اى (واقع در ميان دو يا چند ياخته ) تمایز ایجاد کنند. تمام این موارد بدون شک یکجا از بین می روند و در اینجاست که برای بیمار مشکل ایجاد می شود. بیشتر داروها و محصولات آرایشی پاک کننده که برای درمان جوش صورت به کار میروند،  بدون نسخه و مجوز پزشک در داروخانه ها یافت می شوند و حاوی ترکیباتی هستند که در ساختار آکنه وجود دارند، برای مثال سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید. اگرچه این ترکیبات موثر هستند، تنها برای مدتی کوتاهی بر سطح پوست تاثیر می گذارند و قابلیت نفوذ به لایه های میانی  و زیرین پوست را ندارند.

درمان آکنه

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای افرادی که از سوزش، خارش و خشکی پوست رنج می برند، درمان آکنه زمانی نتیجه خواهد داد که دارویی که موجب حساسیت پوستی شده است کنار بگذاریم و پاک کننده صورتی تهیه کنیم که ملايم و آرامبخش (در مقابل دردآور يا قوى يا سوزان ) است. شوینده های صورت بهتر از صابون ها یا هر نوع دیگر  صورت را شست و شو می دهند. بسیاری از شوینده های صورت حاوی ترکیبات سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت که از بهترین مواد پاک کننده صورت برای از بین بردن چربی های اضافه پوست هستند.

 

منبع:

http://dermatologytimes.modernmedicine.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments