ناخن هایی زیبا داشته باشیم

ناخن هایی زیبا داشته باشیم
ناخن هایی زیبا داشته باشیم

بهترین روش برای سوهان کشیدن ناخن ها این است که سوهان را به یک جهت حرکت دهیم. حرکت دادن سوهان به جلو و عقب باعث خراب شدن سر انگشتان می شود.

نرسیدن ویتامین کافی به بدن منجر به پوسته پوسته شدن ناخن ها می شود. کمبود ویتامین هایی مانند ویتامین B، B-12 و فولیک اسید باعث ضعیف شدن و حتی پوسته پوسته شدن ناخن ها می شود. برای دریافت فولات کافی خوردن لوبیا، غلات سبوس دار و غلات سر توصیه می شود که ویتامین اضافی به بدن می رسانند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لوسیون های ناخن که کرم های تقویت کننده ناخن نیز نامیده می شوند، به ناخن ها آبرسانی کرده و آن ها را انعطاف پذیر می کنند، بنابراین ناخن ها خم می شوند و نمی شکنند. بهتر است از لوسیون هایی استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده های سنگین، روغن های معدنی و گلیسیرین، وازلین و موم می باشند. مصرف این لوسیون ها باید به طور منظم انجام شود تا اثرات آنها مشاهده شود.

برخی می گویند ناخن های یک دستشان سریعتر رشد می کنند. در واقع این تفکر حقیقت دارد. ناخن های دستی که بیشتر مورد استفاده قرار می دهید، سریعتر رشد می کنند. نکته دیگر اینکه رشد ناخن های دست سریعتر از ناخن های پا می باشد. به همین دلیل پدیکور ماندگارتر از مانیکور می باشد.

ویتامین B 7 برای استخوان های ضعیف و شکننده لازم می باشد. طی تحقیقات انجام شده این ویتامین تا 25 درصد ضخامت ناخن ها را افزایش می دهد.

حتی آنچه میخورید هم می تواند بر روی شکل و زیبایی ناخن شما تاثیر بگذارد. افرادی که به اندازه کافی آهن و پروتئین مصرف نمی کنند، ناخن هایی نرم و قاشقی شکل خواهند داشت که خم شده و لبه های آنها بیرون می زند.

لاک ناخن مانع رسیدن هوا به ناخن ها می شود، بنابراین هر لاکی با هر رنگی باعث زردی ناخن می شود. لاک هایی که دارای رنگدانه های بیشتر هستند، مانند لاک قرمز، سیاه، آبی و بنفش، بیشتر باعث لکه شدن ناخن می شوند و ناخن را زردتر می کنند.

لاک را به آرامی از روی ناخن های خود پاک کنید، این امر باعث می شود زردی ناخن پس از مدت کوتاهی برطرف شود. هرگز از لاک پاک کن های زبر و خشن استفاده نکنید زیرا باعث از بین رفتن لایه های رویی ناخن ها می شوند.

هر چند هفته مدتی به ناخن های خود استراحت دهید و از لاک زدن اجتناب کنید، این امر باعث می شود هوای کافی به ناخن ها برسد و ناخن های صورتی تر و سالم تری داشته باشید.

تصور می شود که ناخن شکسته و آویزان هر چه سریعتر باید بریده یا کنده شود، اما این ناخن در حقیقت یک قطعه مرده و خشک است به بخشی از ناخن یا پوست آویزان ماندهاست. عجله برای جدا کردن این قطعه باعث آسیب رساندن به پوست شده و ممکن است منجر به خونریزی، درد، تورم و یا حتی عفونت شود. بهتر است با استفاده از یک قیچی تمیز تنها اطراف این ناخن را برداشته و کوتاه کنید و مراقب پوست خود باشید.

بهترین روش برای کوتاه کردن و مرتب کردن ناخن های پا این است که آنها را به صورت صاف کوتاه کنیم. اگر این ناخن ها به شکل گرد لریده شوند، ممکن است به داخل انگشت پا رشد کنند. به علاوه از پوشیدن کفش های تنگ نیز اجتناب کنید.

http://www.webmd.com/beauty/nails/rm-quiz-nail-problems

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments