میکروپیگمنتیشن، آرایش دائم

میکروپیگمنتیشن، آرایش دائم
میکروپیگمنتیشن، آرایش دائم

میکروپیگمنتیشن که آرایش دائم یا پیگمنتیشن پوستی نیز نامیده می شود، فرایندی است که در آن رنگدانه های معدنی کاملا طبیعی با استفاده از سوزن های کوچک در زیر اپیدرم (لایه سطحی پوست) یا لایه دوم پوست کاشته می شوند. این تکنیک توسعه پزشکی یافته و یک روش نیمه ایمن محسوب می شود. آرایش دائم یک روش ایمن است که در طول روز و پس از بیدار شدن از خواب در هنگام صبح فرد آرایش مناسبی روی صورت خود خواهد داشت.

تکنیک میکرو پیگمنتیشن توسط، پرستار یا تکنیسین با تجربه انجام می شود و نسبت به روش های آرایشی متعارف طبیعی تر و واقعی تر به نظر می رسد. میزان رنگدانه ای که استفاده می شود، متناسب با نوع پوست می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چرا میکروپیگمنتیشن با خالکوبی یا تتو متفاوت است؟

اکثر افراد میکروپیگمنتیشن را با خالکوبی یا تتو یکسان می دانند، اما این اعتقاد درست نیست. این فرایند از این بابت مشابه تتو می باشد که رنگدانه در داخل پوست قرار می گیرد، اما نتایج مربوط به آن کاملا متفاوت است. میکروپیگمنتیشن با رنگدانه های تتو انجام نمی شوند، این کار منجر به حرکت رنگدانه ها در بین لایه های پوستی می شود و نقطه های سیاه یا حتی لکه هایی روی پوست ایجاد می کند.

دستگاه های تتو برای انجام این کار ظریف مناسب نیستند: سوزن های تتو به عمق بیشتری از پوست نفوذ می کنند، به همین دلیل تن رنگ در این فرایند کمی متفاوت خواهد بود. تکنیک تتو قادر به ارائه نتایج طبیعی برای ابرو و لب نیست.

میکروپیگمنتیشن طی 2 یا 3 جلسه انجام می شود. در ابتدا با استفاده از آرایش معمول بخش مورد نظر طراحی می شود. زمانی که طرح و رنگ تعریف شد فرد مراجعه کننده نسبت به نتیجه این فرایند یک دید کلی خواهد داشت. جلسات بعد 30 روز بعد برای تقویت رنگ و تکمیل کار انجام می شوند. گاهی به تقاضای مشتری ممکن است جلسه ای برای ضخیم کردن طرح انجام شود. انجام فرایند میکروپیگمنتیشن بسیار قابل تمل تر از تتو می باشد. در میکروپیگمنتیشن حدود 20 دقیقه قبل از شروع فرایند از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده می شود و از هر گونه ناراحتی و درد پیشگیری خواهد کرد.

میکروپیگمنتیشن برای ابروها

ابروهایی که خیلی روشن و کم پشت هستند با استفاده از میکروپیگمنتیشن به طور زیبایی طراحی می شوند و از نظر ظاهری بهبود پیدا می کنند. ابروها بسیار مهم هستند، آنها چارچوبی برای چشم ها محسوب می شوند و به چهره شما حالت می دهند. زمانی که ابروها پر و ضخیم هستند، چهره جوانتر به نظر می رسد. هرکس که ابروهای پرپشت دوست دارد، مطمئنا طرفدار میکروپیگمنتیشن خواهد شد. در صورت طراحی ابرو به این روش می توانید به راحتی به استخر بروید و صورت خود را بشویید ولی طرح ابرویتان ثابت خواهد ماند. به علاوه این روش برای بیماران آلوپسی و سرطانی فوق العاده است.

این روش برای مردان نیز قابل استفاده است و باعث مرتب شدن ابروهای مردان می شود. در استفاده از این تکنیک برای مردان رنگدانه ها در حاشیه ابروها کاشته می شوند تا ابروها ظاهری طبیعی و مرتب داشته باشند.

میکروپیگمنتیشن برای خط چشم

در روش میکروپیگمنتیشن با کاشت رنگدانه ها به موازات خط مژه ها می توان خط چشم طبیعی و دائمی برای فرد طراحی کرد. این روش بسیار پرطرفدار است که می توان با افزودن رنگ به اطراف خط چشم هاله و سایه نیز اضافه کرد.

کاربرد میکروپیگمنتیشن برای خط لب

رنگ دائمی برای لب طبیعی و در عین حال زیبا به نظر می رسد. این روش شکل و اندازه لب را به ظاهر تغییر می دهد و رنگ لب را نیز زیباتر می کند. با استفاده از این روش می توان از تجمع رژ لب در یک بخش از لب جلوگیری کرد و تمام لب یک دست به نظر خواهد امد. به علاوه در این روش از هرگونه عدم تقارن، زخم و پوسته پوسته شدن بر روی لب جلوگیری می شود. بیمارانی که مستعد به واکنش های هرپس هستند، 5 تا 7 روز قبل از انجام این فرایند بهتر است از داروهای ضدهرپس استفاده کنند.

منبع:

http://www.smarttouchskinsolutions.com/micropigmentation.html

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments