لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

همه چیز درباره از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی | بهترین مرکز لیزر در تهران

تیغ اصلاح

موهای زائد ناحیه تناسلی

موهای زائد ناحیه تناسلی

امروزه تراشیدن یا کوتاه کردن موهای ناحیه تناسلی در میان زنان و مردان بسیار رواج پیدا کرده است، بطوریکه بررسی های اخیر نشان میدهد 84% زنان این کار را انجام میدهند. اما آیا این کار واقعا سودمند است؟ یا ممکن است خطر داشته باشد؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از بین بردن موهای زائد اندام تناسلی عموما بواسطه تراشیدن، اپیلاسیون یا لیزر در بین زنان رایج است. این روزها، ناحیه تناسلی زنان مانند بدن عروسک باربی صاف و براق شده است و این اتفاقی است که درست بعد از بلوغ تقریبا همه دختران و زنان بدان گرایش دارند.

اما چرا بسیاری از زنان ناحیه تناسلی خود را مانند مرغ پر کنده میکنند؟ در یک نظرسنجی عمومی از 3.316 زن در امریکا مشخص شد که 59% آنها این کار را به دلایل بهداشتی انجام میدهند. این زنان سنی بین 18 تا 24 سال داشتند.

به گفته پزشکان بسیاری از زنان تصور میکنند داشتن موهای اندام تناسلی باعث کثیفی است. همین امر سبب شده که اعمال جراحی زیبایی بطور فزاینده ای افزایش پیدا کنند. اگر به نظر برخی مو، کثیف و نجس است، پس چرا موهای سرمان را نمیزنیم؟

راه حل

از دوران یونان باستان، اصلاح مو رواج داشته تا جاییکه تصاویر بجا مانده از زنان یونانی بدون مو است. در دوران باستان، زنان موهای اندام تناسلی خود را از ریشه میکندند یا از چراغ هایی برای سوزاندن آنها استفاده میکردند. از دهه 1980 میلادی به بعد، بسیاری از مدل های زیبایی تقریبا تمام موهای زائد خود را از بین بردند و رفته رفته این روال همگانی شد.

ناحیه تناسلی هر فرد به خود او مربوط است. اما موهای زائد این ناحیه برای حفاظت دستگاه تناسلی در برابر اصطحکاک و عفونت در بدن انسان نهادینه شده است. از بین نبردن این موهای زائد بهداشتی تر است. برخی زنان، پس از رفع موهای اندام  تناسلی، دچار بریدگی یا رویش موهای زیر پوستی میشوند و در برخی دیگر التهاب فولیکول های مو یا هیپرپیگمانتاسیون (تجمع رنگدانه ها در بافت) بروز می یابد.

اگر خیلی بدشانس باشید امکان بروز عفونت های پوستی و افزایش خطر ابتلا به هرپس تناسلی و سایر بیماری های مقاربتی نیز وجود دارد. این امر بدین دلیل است که ناحیه تناسلی، پوست بسیار ظریفی دارد و بریدگی هرچند کوچک روی آن باعث نفوذ باکتری و ویروس میشود. از بین بردن همه موهای اندام تناسلی، دستگاه تناسلی را زخمی و بی دفاع میکند. بررسی ها نشان داده است که تعداد زیادی از مراجعین به بخش اورژانس بیمارستان ها از سال 2002 تا 2010 به دلیل نظافت ناحیه تناسلی بوده است.

اصلاح ناحیه تناسلی

موهای زائد ناحیه تناسلی

چرا باید از تراشیدن، اپیلاسیون و اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی پرهیز کرد؟

بی شک، ناحیه تناسلی مهمترین بخش بدنتان در روابط جنسی محسوب میشود. هرکس عقیده ای دارد و ما هرگز قصد نداریم که بگوییم کدام روش از بین بردن موای زائد ناحیه تناسلی را انتخاب کنید یا این کار را انجام ندهید. آنچه که لازم است بدانید اینست که هیچ اتفاقی نمی افتد اگر موهای زائد این منطقه، بطور طبیعی سر جای خود باقی بمانند.موهای زائد ناحیه تناسلی

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، از بین نبردن موهای رشد کرده روی اندام تناسلی، مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. بدن به گونه ای طراحی شده است که باید در ناحیه تناسلی مو وجود داشته باشد.موهای زائد ناحیه تناسلی

به دلایلی که در فهرست زیر اشاره شده است، نباید موهای بخش اندام تناسلی خود را از بین ببرید:موهای زائد ناحیه تناسلی

ما تنها پستاندارانی هستیم که موهای بلند و خشنی در ناحیه تناسلی خود داریم. در واقع این موضوع بی دلیل نیست. موهای زائد ناحیه تناسلی در دوران بلوغ ظاهر میشوند و بطور بالقوه ای بیانگر این موضوع است که آمادگی انجام اعمال جنسی را دارید. این موهای زائد همچنین مانند یک محافظ در برابر اصطحکاک ناشی از مقاربت عمل میکند.

موهای زائد تناسلی، فرومون های جنسی (مولکول‌ هایی که باعث جذب جنس مخالف میشوند) را فعال میکنند و بطور بالقوه ای جذابیت را افزایش داده و سبب باروری بیشتر میشوند.

دو نوع غدد تعریق وجود دارد: اکرین که عرق را بدون بو ترشح میکند و اپوکرین که در زیربغل و ناحیه تناسلی یافت میشود. غدد اپوکرین از فولیکول های موهای ناحیه تناسلی، بعنوان مسیری برای ترشح عرق که سرشار از پروتئین، لیپید و فرومون است، استفاده میکند.

اصلاح و اپیلاسیون ناحیه تناسلی میتواند سبب سوزش شود.

رشد مجدد موهای زائد، رشد موهای زیر پوستی، خارش و سوزش و التهاب مواردی هستند که 75% افراد آنها را پس از از بین بردن موهای زائد تناسلی تجربه میکنند.

امکان بروز بیماری های مقاربتی

بررسی ها نشان میدهد که از بین بردن موهی اندام تناسلی ممکن است با افزایش ابتلا به سوزاک، کلامیدیا و ویروس پاپیلومای انسانی در ارتباط باشد. از طرفی گفته میشود که از بین بردن موهای زائد تناسلی، بروز شپش تناسلی را کاهش میدهد.موهای زائد ناحیه تناسلی

طی گزارشات بعمل آمده از مراکز اورژانس، اغلب صدمات و آسیب های ناحیه تناسلی در نتیجه از بین بردن موهای زائد این ناحیه بوده است.

تیغ اصلاح

اشتباهات رایج در از بین بردن موهای زائد تناسلی

میدانیم که عجله دارید، اما این روش مطمئنا منجربه سوختگی ناشی از تیغ خواهد شد. سعی کنید آخرین کاری که در حمام انجام میدهید، اصلاح موهای زائدتان باشد. این امر به فولیکول های مویتان فرصتی برای نرم شدن میدهد و این موضوع، خطر ابتلا به التهاب را تا حد زیادی کاهش میدهد.

آیا تابحال دیده اید که مردها برای اصلاح صورتشان از صابون و تیغ کهنه استفاده کنند؟ این بدان خاطر است که ابزار مناسب، تفاوت های شگرفی ایجاد میکند. از یک کرم اصلاح بدون بو استفاده کنید. 1 الی 2 دقیقه کرم را روی ناحیه تناسلی خود بگذارید تا موهای زائدتان نرم شوند. سپس با استفاده از یک تیغ جدید کارتان را انجام دهید. تیغ های کهنه و کند، سبب ایجاد جوش یا سوختگی ناشی از تیغ میشوند.موهای زائد ناحیه تناسلی

استفاده از قیچی به شما کمک میکند که خود را برای اصلاح آماده سازید. اگر موهای زائدتان بیش از 3.5 سانتی متر رشد کرده است، قبل از رفتن به حمام آنها را کوتاه کنید. این کار نه تنها در وقتتان صرفه جویی میکند، بلکه از بروز التهاب نیز پیشگیری خواهد کرد.

اگر در موقعیتی اضطراری قرار گرفته اید و باید موهای زائدتان را از بین ببرید، هیچگاه بدون خیس کردن ناحیه تناسلی و بکارگیری کف، اقدام به این کار نکنید. شاید حداکثر 5 دقیقه بیشتر طول بکشد تا پوستتان را برای تیغ زدن و اصلاح آماده کنید. در غیر اینصورت به قرمزی و جوش در ناحیه تناسلی دچار خواهید شد.موهای زائد ناحیه تناسلی

لوسیون های نرم کننده پوست دارای عطر هستند و میتوانند سبب تحریک پوست تازه اصلاح شده شوند. اگر تمایل دارید، میتوانید از محصولاتی استفاده کنید که بطور خاصی برای تسکین پوست تهیه شده اند یا از یک مرطوب کننده طبیعی ملایم مانند آلوئه ورا یا روغن نارگیل برای آبرسانی و محافظت از پوست استفاده کنید.موهای زائد ناحیه تناسلی

پس از اصلاح ناحیه تناسلی از پوشیدن لباس های زیر تنگ و نازک پرهیز کنید. لباس های زیر 100% نخ به تن کنید که در اطراف دهانه پا کش پلاستیکی نداشته باشند. این امر به پوست ناحیه تناسلی، فرصتی برای تنفس میدهد و از رشد موهای زیر پوستی پیشگیری میکند.

بهترین مرکز لیزر در تهران

مرکز لیزر برکه با کادری مجرب از پزشکان و تکنسین های متخصص، با داشتن بهترین دستگاه های لیزر روز دنیا، یکی از بهترین مراکز لیزر موهای زائد در تهران است. شما می توانید برای آشنایی با لیست قیمت ها و همچنین تماس جهت گرفتن نوبت به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

منبع

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments