موارد استفاده از بوتاکس

موارد استفاده از بوتاکس
موارد استفاده از بوتاکس

انواع مختلفی از محصولات سم بوتولینوم (سم A و B) با موارد استفاده مختلف وجود دارد. برخی موارد استفاده از بوتاکس عبارتند از مشکلات چشم، سفتی عضلات، میگرن، استفاده آرایشی و بهداشتی، مثانه بیش فعال. مارک های مختلف این دارو به مقادیر مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. پزشک محصول مناسب را برای شما انتخاب خواهد کرد.

سم بوتولینوم برای درمان برخی اختلالات چشم مانند لوچی چشم (استرابیسم) و چشمک زدن غیر قابل کنترل (بلفارواسپاسم)، درمان سفتی یا اسپاسم عضلات یا اختلالات حرکتی (مانند دیستونی گردن، توتیکولی) و برای کاهش چروک های صورت (خط اخم و خنده) مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای پیشگیری از سردردهای میگرنی نیز استفاده می شود. سم بوتولینوم با مسدود کردن تولید ماده ی شیمیایی به نام استیل کولین عضلات را شل می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در صورتی که افراد مبتلا به مثانه بیش فعال به داروهای تجویز شده پاسخ ندهند یا دچار عوارض جانبی شوند، برای درمان از سم بوتولینوم استفاده می شود. این سم از نشت ادرار جلوگیری می کند. این افراد نیاز فوری و مکرر به استفاده از دستشویی دارند.

به علاوه این ماده برای درمان عرق کردن های شدید زیر بغل استفاده می شود. این ماده غددی را که ماده شیمیایی را به عرق تبدیل می کنند، مسدود می کند.

استفاده از سم بوتولینوم درمان محسوب نمی شود و علائم با کم شدن اثر این ماده مجددا ظاهر می شوند.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

این دارو توسط یک متخصص تزریق می شود و تزریق آن برای درمان چروک ها، اختلالات چشم و سفتی عضلات به عضله های دارای مشکل تزریق می شود. برای درمان سردردهای میگرنی نیز به عضله های سر و گردن تزریق می شود. برای درمان تعریق زیاد به پوست تزریق می شود و برای درمان مثانه بیش فعال این ماده به مثانه تزریق می شود.

میزان تزریق، تعداد دفعات و محل تزریق بستگی به شرایط و پاسخ فرد به درمان بستگی دارد. تاثیر دارو طی چند روز یا 2 هفته مشاهده می شود و تاثیر آن نیز به مدت 3 تا 6 ماه باقی خواهد ماند.

http://www.webmd.com/drugs/2/drug-153465/botox-injection/details

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments