مواد مغذی برای مقابله با شوره سر

 

مواد مغذی برای مقابله با شوره سر

شوره سر-Dandruff یک اختلال تقریباً شایع در پوست سر همراه است که با خارش همراه می باشد که آن پوست سر به شکا غیر طبیعی سلولهای جدید تولید می کند و در نتیجه آن دانه های ریز سفید( سلولهای قدیمی پوست) از پوست جدا می شوند. شوره سر می تواند آزار دهنده باشد و در برخی موارد خجالت زده بودن فرد را به همراه داشته باشد.

علت دقیق شوره سر شناخته شده نیست.  اما چندین نظریه که به علت ان پرداخته اند وجود دارد. برخی از کارشناسان بر این باورند که  شوره سر به دلیل رشد بیش از حد قارچ های ریز موسوم به Pityrosporum ovale (P. ovale) که به طور طبیعی در پوست و بدن ما وجود دارد بروز می کند. برخی نیز معتقدند، رشر بیش از حد مخمر کاندیدا- Candida yeast  بروز می کند. همچنین گفته می شود که می تواند به دلیل عدم جذب ناکافی پروتئین ها  و چربی در بدن اتفاق بیافتد. علاوه بر این کمبود مواد مغذی خاص می تواند در بروز آن نقش داشته باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

زنجبیل- ginger

زنجبیل روند هضم مواد غذایی را راحت تر می کند که خود می تواند در پیشگیری از بروز شوره سر نقش داشته باشد. این ادویه نقش موثری در هضم چربی ها و پروتیئن و تسکین دستگاه گوارش داشته باشد. این گزینه به خصوص در مورد افرادی که شوره سر آنها به دلیل عدم هضم صحیح مواد غذایی رخ می دهد می تواند نقش داشته باشد. بعلاوه زنجیلی خواص قوی ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد که خود می تواند به شکل موثری از بروز شوره سر پیشگیری کند.

 

نخود- Chickpeas

نخود حاوی ویتامین B6 و روی می باشد که هر دو از مواد ضروری برای موها می باشند . در برخی مناطق  خمیر حاصل از آرد نخود، آب و کشک برای درمان شوره سر روی موها قرار داده می شود.

 

دانه آفتاب گردان- Sunflower Seeds

دانه آفتابگردان یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید برای درمان شوره سر به رژیم غذایی اضافه کنید. چراکه منبعی غنی از روی می باشد، بعلاوه دارای ویتامین B6 می باشد  و مصروف روزانه یک فنجان از آن توصیه می شود. ویتامین B6 برای جذب مناسب روی از روده ها بسیار کمک کننده است. سوخت ساز  نامناسب بدن می تواند یکی از دلایل شوره سر باشد که با مصرف دانه آفتاب گردان می توانید با آن مقابله کنید.

منبع:

healwithfood

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments