مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ درخشش و شادابی پوست

بهترین غذاها برای حفظ شفافیت پوست

آنچه که شما در هر وعده غذایی میل می کنید می تواند به اندازه کرم های آرایشی بر سلامت پوست شما تاثیر گذار باشد. در این جا به نکاتی که متخصصان پوست آلومینا در مورد خوراکی ها و مواد غذایی سالم در اختیار شما قرار می دهند، توجه بفرمایید:

اگر شما خواهان برخورداری از پوستی صاف، درخشان، شاداب و  با طراوت، جوان و سیمایی زیبا هستید، شش نوع صیفی جات و سبزی جات و مواد غذایی پروتئین دار و گوشتی را وارد سبد غذایی کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

بدون شک یکی از بهترین محافظان شادابی و طراوت پوست، گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان یا پادزنگی به نام لیسوپین lycopene است. اگرچه مطالعات جامعی در این زمینه صورت نگرفته است، اما محققان بر این باورند که ماده لیسوپین نقش کلیدی را در حفظ سلامت پوست به خصوص در برابر آسیب ها و عوامل خارجی ایفا می کند. لیسوپین وقتی به خوبی جذب بدن می شود که غذا خوب پخته شده باشد، بنابراین میل کردن سس گوجه فرنگی، خمیر گوجه فرنگی و سس کچاپ می تواند بسیار موثرتر و موقتی تر از خوردن گوجه فرنگی به صورت خام خام باشد، زیرا گوجه فرنگی پخته شده بهتر می تواند از بدن در مقابل اشعه های بسیار خطرناک فرابنفش خورشید محافظت کند. ماده لیسوپین همچنین یک ترکیب محلول در چربی است، بنابراین در صورتی که همراه با ترکیبات و مواد غذایی چربی دار دیگری چون آواکادو، تخم مرغ و روغن زیتون مصرف شود، بهتر و سریع تر جذب بدن می گردد.

گوشت قرمز

گوشت قرمز

از آنجایی که گوشت قرمز حاوی مقادیر فراوانی از چربی اشباع شده  و کلسترول است، از دوران گذشته یک تصور نادرستی در میان مردم در رابطه با مصرف گوشت قرمز بوجود امده است، اما بدانید که گوشت قرمز یکی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت پوست است، چون از طرف دیگر گوشت قرمز حاوی مقدایر فراوانی از پروتئین و روی ( زینک ) است. در واقع، مطالعات اخیر نشان میدهد در بسیاری از مواقع گوشت قرمز در مقایسه با آنتی بیوتیک ها نقش موثرتری را در درمان آکنه ایفا می کند.

به منظور تولید کلاژن (پروتئين تارسان كه در استخوان و غضروف و بافت هاى پيوندى يافت ميشود)، پوست به اسیدآمینه هایی چون گلیسین و پرولین نیاز دارد و پروتئین موجود در گوشت قرمز محل تجمع این دو نوع اسید آمینه شیرین است. ماده معدنی چون روی یا زینک نیز برای تولید کلاژن بسیار ضروری و مهم است. بدون وجود زینک یا روی، بدن انسان قادر به تولید کلاژن کافی نمی باشد. علاوه بر این، روی یا زینک یک نوع ترکیب ضد التهابی طبیعی است. البته نیازی نیست که افراد گیاه خوار نگران این مسئله باشند، چون غذاهای دریایی، کلم، پنیر محلی، لوبیا قرمز، صدف خوراکی و عدس حاوی مقادیر فراوانی از دو اسید آمینه گلیسین و پرولین هستند.

چای سبز

چای سبز

این حقیقت دیگر بر کسی پوشیده نیست که چای سبز منبع سرشاری از آنتی اکسیدان یا پادزنگ است. خاصیت ضد التهابی و ضد پیری چای سبز به علت تجمع مقادیر فراوانی از ترکیبات کاتچین  catechin  در آن است. مطالعات نشان می دهد از چای سبز می توان هم به صورت ماده خوراکی و از طریق دهان و هم  به صورت کرم و ژل موضعی برای حفاظت و مراقبت پوست از آفتاب سوختگی و سرطان پوست استفاده کرد. دانشمندان بر این باورند که نوشیدن یک فنجان چای سبز روزانه در دو نوبت و برای شش ماه متوالی، موجبات کاهش التهاب پوست و تقویت عروق خونی را فراهم می کند.

 لوبیا سبز

لوبیا سبز

یکی از ویژگی ها و خواص گیاهان سبز کم کالری چون لوبیا سبز این است که آنها سبب پر پشت و ضخیم شده موها و رشد ناخن های سالم می گردند. لوبیا سبز در نوع خودش بی نظیر است، زیرا یکی از منابع سرشار از سیلیکن silicon است. مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه 10 میلی گرم سیلیکن سبب حفظ سلامت ناخن ها و مو می گردد. به هنگام خرید توجه بفرمایید که از محصولات ارگانیک استفاده کنید، زیرا حاوی مقادیر بیشتری از سیلیکن هستند.

گردو

گردو

همواره ارزش غذایی ماهی آزاد سالمون را برابر با اسیدهای چرب امگا 3 می دانستند، اما آیا میدانستید که گردو هم حاوی مقادیر بسیار فراوانی از اسیدهای چرب امکا 3 است؟ اگر شما از التهاب صورت، جوش صورت، چین و چروک صورت و دور چشمان، لک های پوستی رنج می برید، حتما گردو را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. خود گردو یک نوع ماده مغذی با خاصیت ضد التهابی به صورت طبیعی است که سبب حفظ رطوبت پوست و همچنین محافظت از آن در برابر عوامل خارجی چون مواد شیمیایی و سمی می گردد. به طور کلی اسيد لينولنيك آلفا موجود در اسیدهای چرب امگا 3 از خشکی تدریجی پوست حاصل از کهولت سن مبارزه می کند. این ماده در آجیل، بادام، روغن زیتون و تخم کتان یافت می شود.

ماست

ماست

نه تنها مصرف روزانه ماست و لبنیات سبب صافی، لطافت و درخشش پوست می شود،  بلکه خود ماست باکتری مثبتی را به بدن افزوده و سبب حفظ تعادل مقادیر مخمرها در بدن می گردد. در صورت ابتلا به بیماری های عفونی و بیماری روده ای، این مورد کمک بزرگی به حفظ سلامت بدن و مقابله با بیماری می کند. به طور کلی لبنیات نقش موثری را در درمان بیماری های مو و پوست، مانند اگزما، جوش های صورت و شوره سر ایفا می کنند. فقط توجه داشته باشید که ماست کم چرب و حاوی اندک مواد قندی خریداری کنید، زیرا خود  شکر و مواد قندی سبب التهاب پوست می شوند.

 

 منبع:

http://www.everydayhealth.com/news/the-best-foods

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

برای برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین این کلینیک فوق تخصصی به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments