مقایسه اثر بخشی و عوارض ليزر دیود و لیزر پالس بلند Nd:YAG

لیزر 1

در این مقاله به بررسی کارایی، اثر بخشی و عوارض جانبی دو لیزر دیود و لیزر پالس بلند  Nd:YAG  در رفع موهای زائد بدن در مراجعه کنندگان چینی به کلینیک زیبایی می پردازیم.

دورنما: برخی دستگاه های لیزر با برخورداری از طول موج های  بلند، کمتر جذب مشکینه مو میشوند و بویژه برای رفع موهای زائد بدن افراد تیره پوست مناسب هستند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هدف

 مقایسه اثر بخشی و عوارض لیزر دیود با طول موج 800 نانومتر و لیزر پالس بلند Nd:YAG  با طول موج 1064 نانومتر.

روش مورد استفاده

لیزر دیود برای رفع موهای زائد بدن
لیزر دیود برای رفع موهای زائد بدن

 15 مراجعه کننده خانم تحت روش لیزر موهای زائد بدن ( 13 نفر برای رفع موهای زائد زیر بغل و 2 نفر برای رفع موهای زائد پاها) قرار گرفتند. در این روش  بدین صورت بود که بیماران  برای نیمی از بدن لیزر دیود و نیم دیگر لیزر پالس بلند Nd:YAG دریافت می کردند که این پروسه درمانی برای 36 هفته ادامه پیدا می کرد.

در ارزشیابی  شخصی، میزان دردی که اشخاص متحمل شدند و میزان رویش مجدد موها مورد بررسی قرار گرفت.عکاسان حرفه ای وظیفه ثبت لحظه به لحظه میزان رویش مجدد موهای زائد و همچنین بروز عوارض احتمالی در بیماران در اثر کاربرد لیزر را داشتند.

یافته های بدست آمده از مطالعات بالینی

لیزر پالس بلند Nd:YAG
لیزر پالس بلند Nd:YAG

به هنگام کاربرد لیزر پالس بلند Nd:YAG،  مراجعه کننده متحمل دردهای شدید لحظه ای می شود و مدت زمانی بیشتری نیاز بود تا موهای زائد ناحیه مشخص از بدن به طور کامل رفع شوند. علاوه بر عوارض موقتی که دستگاه لیزر با خود بهمراه دارد، چون  پوست سرخي (پزشكي  سرخي نابهنجار پوست به علل گوناگون ) و ورم کیسه ای، تنها یک بیمار در هفته ششم درمان موجب تحریکات و حساسیت های پوستی شد که تا هفته 36 ام به طور کامل برطرف گردید.

اگرچه میزان رویش مجدد موهای زائد در هفته ششم بسیار پایین بود ( 23 درصد در اثر کاربرد لیزر همودیالیز Nd:YAG و 19 درصد برای لیزر دیود)، برخی از مراجعه کنندگان در هفته 36 ام، دچار رویش مجدد و چشمگیر موهای زائد شدند.

نتیجه گیری

لیزر دیود با طول موج 800 نانومتر و لیزر همودیالیز با طول موج 1064 نانومتر، روش هایی مطمئن و ایمن در رفع موهای زائد بدن هستند و با وجود دردهای شدید لحظه ای که برای بیمار ایجاد میکنند، هیچگونه عوارض جانبی برای این دو دستگاه لیزر در نظر گرفته نشد.

پس از گذشت 36 هفته، مراجعه کنندگان بار دیگر شاهد رویش مجدد موهای زائد بودند. به منظور تعیین اثربخشی طولانی مدت و عوارض رفع موهای زائد بدن افراد تیره پوست به کمک دستگاه های لیزر،  محققان بر  مطالعات بالینی بیشتری در این زمینه تاکید می ورزند.

منبع:

http://www.hairfacts.com/medpubs/diode

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
sami
sami
8 years ago

سلام.ممنون از مطالبتون.یعنی بعد از ۶جلسه لیزر دوباره موهادر میاد؟ باید چکار کنیم اینجوری؟پس چرا میگن اثر دائمی ه؟ وقتی دوره لیزر تموم میشه چند وقت یکبار باید تکرار بشه؟مرسی.