مقابله با زخم های سرد(تب خال)

مقابله با زخم های سرد( تب خال)آنچه که باید بدانید

زخم های سرد می تواند اثبات این باشد زندگی می تواند غیر منصفانه است، برخی از مردم مبتلا به آن می شوند و برخی دیگر نه. زخم های سرد ( تب خال – fever blisters) علاوه بر خارش دارد و دردناک بودن ، احساس خجالت را نیز در فرد به همراه دارند. در صورتی که درمان به محض بروز اولین علائم بیماری شروع شود، ممکن است موجب کاهش طول مدت بیماری گردد. درمان های دیگر باعث تخفیف علایم تب خال می گردند. در ادامه  به بررسی علایم تب خال ، چگونگی پیشگیری از آن و درمان های تب خال می پردازیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سرماخوردگی خود به این دلیل که می تواند سبب تب خال شود سرزنش نکنید
زخم های سرد بدلیل سرما خوردگی بروز نمی کنند. بلکه بوسیله ویروس هرپکس سیمپلکس (HSV) ایجاد می شوند . این ویروس از طریق تماس با پوست دارای عفونت و یا ترشحات عفونی بدن منتقل می شود. دو نوع ویروس HSV وجود دارد: نوع 1 و نوع 2 که تب خال معمولاً بدلیل نوع1 رخ می دهد. تکثیر ویروس در پوست موجب آسیب رسیدن به پوست و لذا بروز ضایعات تب خال می شود که حدود یک هفته بطول می انجامند. ما بین حملات تب خال ، ویروس در داخل سلول های عصبی پنهان شده و لذا ویروس هرگز از بدن بطور قطعی خارج نمی شود.

چه کسی تب خال می گیرد و چرا؟
بیش از نیمی از افراد از راه  بوسه  به ویروس تب خال مبتلا ( HSV-1) می شوند. ولی چرا فقط برخی از افراد دچار ضایعات تب خال می شوند؟ ممکن است پاسخ این سوال را در ژن ها بیابید. یک مطالعه نشان داده است که شش ژن وجود دارد که افراد دارای تب خال دارای آنها می باشند. سه تا از این ژن ها درگیر مطلب فعال شدن مجدد ویروس و لذا بروز حمله تب خال هستند.

استرس می تواند باعث برانگیخته شدن تب خال شود
HSV – 1 در اغلب اوقات طول عمر خود بصورت مخفی و غیر فعال در اعصاب به سر می برد. بسیاری از مسائل می توانند موجب تحریک و سر بر آوردن این ویروس نهفته گردند که از همه شایع تر عبارتند از : نورآفتاب، تب، استرس و عادت ماهیانه. گاهی سالی 2 بار تب خال رخ می دهد و گاهی هم هر سال این حادثه تکرار می گردد.

تب خال

آفت دهان با تب خال یکسان نیست
تب خال معمولاً در لب ها رخ داده در حالی که آفت در داخل دهان مشاهده می گردد. آفت بدلیل ویروس تب خال نبوده و مسری نیز نمی باشد. علت آفت مشخص نیست. معمولاً قبل از بروز تب خال علایم هشدار دهنده بصورت قرمزی و تحریک پوست مشاهده می گردد. سپس طاول های کوچک رخ داده که این طاول ها پاره شده و پس از کبره بستن در نهایت خوب می شوند.

تب خال چه مواقعی مسری است؟
تب خال بدلیل تکثیر ویروس در داخل سلول های آلوده و لذا آسیب رسیدن به پوست رخ می دهد. از زمانی که پوست قرمز و خارش دار می گردد، ویروس در محل وجود داشته و قادر به پخش شدن است. وقتی که طاول رخ می دهد و بلافاصله پس از پاره شدن آن حداکثر مسری بودن بیماری وجود دارد. مسری بودن تب خال تازمانی که پوست کاملاً خوب شده و ظاهر طبیعی پیدا کند، ادامه دارد. البته برخی افراد ناقل ویروس هستندو آن را همیشه در بزاق خود حمل می کنند حتی با اینکه هیچ وقت ضایعات تب خال در آنها مشاهده نشده است.

ویروس تب خال چگونه منتشر می گردد؟
گسترش ویروس تب خال از طریق ترشحات بدن است. ویروس معمولاً در لب های فرد آلوده وجود دارد حتی اگر ظاهراً ضایعه تب خال وجود نداشته باشد و لذا معمولاً راه اصلی انتقال آن از طریق بوسیدن است. نظر به اینکه ویروس در بزاق زنده می ماند استفاده مشترک از لوازم آشپزخانه ولیوان آب نیز از راه های دیگر انتقال عفونت می باشند. مقاربت دهانی نیز موجب آلوده شدن دستگاه تناسلی فرد دوم به ویروس تب خال می گردد.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments