لیزر موهای زائد با دستگاه دایود

معرفی کامل و کارایی دستگاههای لیزر موهای زائد

معرفی کامل و کارایی دستگاههای لیزر موهای زائد

در حالیکه امروزه تکنولوژی لیزردرمانی به سرعت در حال بهبود و پیشرفت است ، در این میان نیز تکنیک های جدید و انواع لیزرها در حال توسعه هستند .

گرچه در حال حاضر لیزردرمانی برای رفع موهای زئد دارای تاییدیه از سازمان  FDA  می باشد ، اما تعداد جلسات درمانی، رنگ مو و پوست و لیزری که در طول درمان از آن استفاده می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بهتر است قبل از انجام لیزر کمی در مورد دستگاه ها و روش انجام لیزر تحقیق کنید زیرا همه ی پزشکان از یک نوع لیزر استفاده نمی کنند ، و هریک از آنها دستگاه مختلفی را برای رفع موهای زائد انتخاب می کنند .

[toggle title=”لیزر ان دی یاگ ” state=”close” ]

جدیدترین لیزری که تا کنون به بازار آمده و از طرف FDA مورد تایید قرار گرفته است ، لیزر ان دی یاگ می باشد . این لیزر برای انواع پوست ها مناسب بوده و در مقایسه با سایر دستگاه های لیزری از طول موج بسیار بالایی(معمولا 1064 نانومتر)برای رفع موهای زائد برخوردار است که از اپیدرم رد شده و بطور مستقیم فولیکول ها را مورد هدف قرار می دهد . این بدان معناست که بدون توجه به رنگ پوست، لیزر در ملانین پوست جذب نمی شود، بلکه در عمیق ترین سطح فولیکول تاثیر می گذارد . همچنین ان دی یاگ یکی از بهترین گزینه برای رفع موهای زائد پوست های تیره به شمار می رود .

کاربردهای لیزر ان دی یاگ

• از بین بردن موهای زائد در تمامی 6 تیپ پوستی

• از بین بردن موهای ظریف و کرکی

• موثر بر روی آکنه های فعال

در لیزرهای قدیمی خطرات بسیار شدید بود و عوارض جانبی بسیاری در پوست های تیره همچون هایپوپیگمنتیشن ، هایپرپیگمنتیشن ، سوختگی در درجات مختلف، زخم و عفونت به چشم می خورد . لیزر ان دی یاگ همانند سایر دستگاه دارای عوارض جانبی می باشد گرچه باید خاطر نشان کرد که خطر عوارض جانبی لیزر ان دی یاگ برای انواع پوست ها یکسان می باشد و اگر فرآیند لیزر درمانی توسط یک پزشک باتجربه انجام شود خطر عوارض جانبی به حداقل می رسد . از آنجا که لیزر ان دی یاگ نسبت به سایر لیزرها در عمیق بیشتری از پوست نفوذ می کند و درد بیشتری را متحمل می شود ، بهتر است بهنگام مشاوره این موارد را با پزشکتان در میان بگذارید و از وی راه کار مناسب بخواهید . بهتر است قبل از انجام لیزر یک تست پچ پوستی انجام دهید تا میزان واکنش پوست نسبت به لیزر ان دی یاگ بررسی شود . اگر انجام لیزر موجب درد و حساسیت بیش از حد در پوستتان شد می توان قبل از شروع پروسه درمانی از ضد دردهایی مانند کرم های بی حسی موضعی و یا سایر داروهای تسکین دهده استفاده کرد . تست های انجام شده ثابت کرده اند که نتایج حاصل از لیزر ان دی یاگ در پوست های تیر با میانگین کاهش رشد 50 تا 90 درصدی موها ( تا 6 ماه بعد از درمان) روبرو بوده است . [/toggle]

[toggle title=”لیزر IPL” state=”close” ]

لیزر IPL با سیستم فلش لامپ زنون کار می کنند . IPL در اصل لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابهی مانند لیزر دارد. IPL فلش لامپهای زنون هستند که نور چند طول موجی ایجاد میکنند . این دستگاه قادر است اثرات گوناگونی بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می تواند با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد. دستگاه IPLروش محبوبی جهت برداشتن موهای زائد ، جوان سازی پوست و روشن نمودن لک های صورت وهم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه ) می باشد. دستگاه IPLبا پالس نوری شدید جهت رفع موهای زائد صورت، پاها و کمر استفاده می شود. پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما می شود و بدون سوختگی و یا آسیب به پوست آنها را تخریب میکنند . دستگاه IPL سریع وکاملا بدون درد بوده و از عوارض جانبی کمتری برخوردار است اما امکان بروز قرمزی و تورم در ناحیه تحت درمان وجود دارد که البته بسرعت برطرف می شوند. کاندید های مناسب برای IPL افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. [/toggle]

[toggle title=”دستگاه ایلایت ” state=”close” ]

 

دستگاه ایلایت در واقع ترکیبی از سیستم خنک کننده + IPL + دستگاه آر اف می باشد . انرژی رادیو فرکانسی به لایه میانی و عمق پوست نفوذ می کند و در نتیجه می تواند بافت مورد نظر را گرم کند و پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. جذب انرژی رادیو فرکانسی با ملانین در ارتباط نمی باشد . بنابراین درمان با دستگاه ایلایت می تواند نتایج مناسبی را بر روی موهای نرم و یا نازک داشته باشد .

کاربرد دستگاه ایلایت

• جوان سازی پوست، رفع لکه های پیری و خال های مادر زادی

• انقباض آماس عروق صورت ، افزایش متابولیسم پوست، روشن کننده پوست

• رفع چین و چروک و رنگدانه های غیر طبیعی پوست ، کک و مک و ضایعات عروقی (تلانژکتازی)

• رفع موهای زائد تمامی نواحی بدن

• سفتی و لیفت پوست، بهبود انعطاف پذیری و رنگ پوست

• رفع جوش و آکنه [/toggle]

[toggle title=”لیزر الکساندرایت ” state=”close” ]

بهترین و مناسب ترین دستگاه برای رفع موهای زائد بدن لیزر الکساندریت است . لیزر الکساندرایت برای افراد با پوستی روشن و موهایی تیره مناسب است ، زیرا این دستگاه می تواند به طور موثری ملانین در هر فولیکول مو را بدون آسیب به پوست مورد هدف قرار دهد. به این فرآیند فتوترمولیز انتخابی می گویند .

 

کاربردهای دیگر لیزر الکساندرایت :

  • رفع ضایعات اپیدرمال رنگدانه
  •  درمان پوست آسیب دیده
  • رفع لکه های پوست
  • درمان کک و مک
  • درمان ناهنجاری های عروقی

 

مزایا لیزر الکساندرایت عبارتند از:

• قابلیت تنظیم عرض پالس و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو

• کم درد ترین و کم خطر ترین و سریعترین دستگاه روز دنیا

• تاثیرگذاری بعد از اولین جلسه درمانی

• قابلیت تنظیم و تعویض هند پیس های مختلف

• مناسب برای انواع پوست اعم از پوستهای برنزه و تیره

• دارای سیستم قوی خنک کننده هوا

 

لیزر الکساندریت در طول موج 755 نانومترعمل می کند . طول موج این دستگاه نسبت به لیزر دایود کمتر می باشد و برای درمان پوست هایی با درجه 1 تا 5 بسیار موثر عمل می کند .اثر بخش بودن طول موج این دستگاه در پوست های روشن به نسبت پوست های تیره بیشترو بهتراست. لیزر الکساندریت می تواند قسمت های وسیع پوست را به سرعت پوشش بدهد و برای نواحی همچون کمر یا قفسه سینه انتخاب مناسبی است .

گرچه لیزر با دستگاه الکساندرایت ممکن است موجب عوارض جانبی موقتی (قرمزی پوست و برجستگی های قرمز) گردد ، اما دارای نتایج قابل قبولی است که این نتایج در همان جلسات اول قابل مشاهده خواهند بود . [/toggle]

[toggle title=”لیزر دایود” state=”close” ]

لیزر دایود با طول موج 800 یا 810 نانومتر عمل می کند . این طول موج اجازه می دهد تا نفوذ عمیق تری در پوست داشته باشد ودر نتیجه از ملانین در اپیدرم پوست جلوگیری می کند و در نهایت فولیکول مو به طور مستقیم مورد هدف قرار گرفته می شود . در لیزر دایود طول موج بالا مانع از آسیب و تغییر رنگ پوست می گردد . همچنین لیزر دایود در رفع موهای زائد کلفت و تیره تر بسیار موثر است و یک انتخاب مناسب برای رفع موهای زائد زیربغل و خط بیکینی است. لیزر دیود برای پوست های تیره بسیار موثر است اما در موهای ظریف و روشن از اثر بخشی کمتری برخوردار است . این لیزر می تواند مناطق وسیعی از پوست را به سرعت پوشش دهد .

 

پاسخ به سوالات رایج در مورد لیزر دایود

• لیزر دایود برای چه نوع پوستی مناسب است ؟

عمدتا لیزر دایود برای انواع پوست ها با درجه 1 تا 3 مناسب است و بهتر عمل می کند ، اما می توان برای دیگر انواع پوست ها نیز استفاده کرد.

• مزایای استفاده از لیزر دیود چیست؟

لیزر دیود دارای طول موج بلندی می باشد در نتیجه برای پوست های تیره نتایج قابل قبولی را ارائه می دهد . این لیزر ایمن است و سریعتر در لایه های عمیق پوست نفوذ می کند. مناطق وسیعی از بدن را به سرعت پوشش می دهد .

• عوارض جانبی لیزر دیود چیست؟

زخم، سوختگی، تغییر رنگ پوست، قرمزی و تورم در بعضی از بیماران ممکن است موجب کهیرشود.

مشخصات لیزر دایود

• طول موج: 800 تا 810 نانومتر

• اندازه نقطه: 9 میلی متر

• فلوئنس : 10 تا 40

• میزان تکرار: 1 هرتز [/toggle]

[toggle title=”نکات قابل توجه قبل و پس از انجام لیزر موهای زائد ” state=”close” ]

  1. پس از لیزر موهای زائد حتما از کرم های مرطوب کننده ضد آلرژی زا استفاده کنید .
  2. سعی کنید لیزر درمانی را در طول دوره های قاعدگی (و یا حتی چند روز قبل ) انجام ندهید . این دوره زمانی است که پوست شما نسبت به شرایط معمول حساس تر است ( خانم ها ) .
  3. قبل و بعد از لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید و گرما قرار نگیرید .
  4. اگر پوستتان بسیار حساس است ، دکتر را مطلع سازید . در این موارد پزشک از نوعی کرم بی حسی موضعی قبل از عمل استفاده می کند به طوری که در طی و پس از لیزر درمانی درد کمتری را احساس خواهید کرد . همچنین خوردن 2 عدد تیلنول حدود 30 دقیقه قبل از درمان می تواند موثر واقع شود ).
  5. جلسات درمانی معمولا بین 4 تا 6 جلسه خواهد بود و این به رنگ مو و پوست نیز بستگی دارد .
  6. برخی از موها ممکن است هرگز به طور کامل از بین نروند. این موهای سر سخت را می توان با یو پی اس یک یا دو بار در سال از بین برد.
  7. اگر شروع به مصرف آنتی بیوتیک کرده اید از انجام لیزر درمانی بپرهیزید . حداقل باید 2 هفته تا بعد از اتمام این نوع دارو ها صبر کرد .
  8. اگر پوست حساسی دارید ، قبل یا بعد از لیزر درمانی یخ را به طور مداوم در ناحیه تحت درمان قرار دهید .
  9. از عطر ، خوشبوکننده بدن و یا هرچیز دیگری که باعث ایجاد حساسیت در قسمت لیزر شده شود ، قبل و بعد از درمان اجتناب کنید .
  10. زمان بین جلسات درمانی ممکن است بین 4 تا 12 هفته باشد و این به ناحیه تحت درمان بستگی دارد .
  11. مابین جلسات درمانی موهای زائد خود را وکس نکنید . هنگامی که متوجه رشد مجدد موها شدید ناحیه به جای مانده را بتراشید .
  12. اگر صورتتان را لیز کرده اید ، از مصرف پماد برای درمان آکنه و دیگر مشکلات پوستی بپرهیزید .
  13. بعد از لیزر درمانی پوست خود را با ضد آفتاب با SPF 15 و بالاتر پوشش دهید . [/toggle]

[toggle title=”هشدارها در مورد لیزر موهای زائد” state=”close” ]

• لیزر موهای زائد بدن فقط باید در مطب پزشکان انجام شود .

• قبل از لیزر موهای زائد با یک متخصص پوست یا تکنسین آشنا به انجام این روش صبحت کنید.

• برای لیزر موهای زائد به یک تکنسین آشنا به انجام این روش یا یک متخصص پوستی که گواهینامه انجام اینکار را داراست ، مراجعه کنید .

• هر لیزری باید با توجه به رنگ ، ضخامت و محل مو و همچنین متناسب با انواع پوست انتخاب شود.لیزر با دستگاه الکساندریت برای انواع پوست های روشن و گندمی متناسب است . امن ترین و موثرترین لیزر برای پوست های تیره و یا برنزه دستگاه ان دیاگ ( nd yag) است .

• اگر لیزر متناسب با پوست انتخاب و یا استفاده نشود ، هیچ درمانی صورت نخواهد گرفت و هیچ اثری هم نخواهد داشت جز تغییر رنگ دائمی به پوست.

 

همانطور که ذکر شد لیزر ممکن است باعث سوختگی و یا جوش شود اما این مشکلات امری طبیعی است و پس از گذشت چندین روز بهبود می یابد و جای نگرانی نیست . [/toggle]

[toggle title=”برای آشنایی با دستگاه لیزر الکساندرایت آپوچی ویدیوی زیر را مشاهده کنید ” state=”close” ]


لیزر الکساندرایت [/toggle]

 

 

منابع :

  1. http://hairfreelife.com/which-is-the-best-laser-for-hair-removal-on-indian-skin/
  2. http://www.wikihow.com/Care-for-the-Skin-After-Laser-Hair-Removal
  3. http://clearstonespa.com/services/laser-hair-removal/our-laser-technology/
  4. http://hairfreelife.com/diode-laser-versus-alexandrite-laser-which-performs-best/
  5. http://www.medic8.com/cosmetic-surgery/hair-removal/diode-laser-hair-removal.htm
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
نادر
نادر
7 years ago

سلام این لیزر فقط در شهرستان های بزرگ انجام میشه و در سیستان و بلو چستان نیست و نمایندگی ندارین برای افرادی که توی شهرستان های دیگری هستند میشه لیزر کرد و چطوری