مصرف مواد قندی و خستگی –شکست چرخه

شکر و خستگی

همه افراد مواد قندی را دوست دارند و هر چقدر بیشتر مصرف میکنند گرایش بیشتری به ان پیدا میکنند .شما به مقادیر بیشتری از شیرینی عادت میکنید و این موضوع میتواند برای سلامتی و برای رژیم غذایی شما مضر باشد .

هورمون ها ,تعیین کننده محل اضافه وزن

مواد قندی فقط در نوشیدنی ها وجود ندارد بلکه در شکلات و بیسکوییت و شیرینی و حبوبات هم موجود است .اگر شما میزان بالایی از مواد قندی مصرف نمایید دچار تحرکات بیش از اندازه و رفتار های عجولانه و تمرکز ضعیف خواهید شد .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مصرف بیش از اندازه مواد قندی باعث افزایش میزان قند خون شده و در نهایت منجر به خستگی میشود و شما را مجبور میسازد تا از محصولات کافئین دار به منظور کاهش خستگی استفاده نمایید .مواد قندی همانند کوکایین و هرویین ,دوپامین و اندورفین را تحریک میکند و به کمبود غذایی منجر میشود .

مواد قندی همانند یک دارو است ,یک گیاه دارویی با خاصیت اعتیادی بسیار بالا که دارای نوعی غیر طبیعی از گلوکز بوده و به ما انرژی های هیجانی میدهد .

در صورتی که شما یک مشکل وابسته به مصرف مواد قندی دارید و این مشکل جدی و یا حاد است ,جایگزینی غذا ها و نوشیدنی های شیرین با شیرینی های غیر طبیعی ,طبیعت شما را تغییر نمیدهد و همانند هر اعتیاد دیگری به مدت زمان نیاز است تا بدن و انفعالات شیمیایی مغز به حالت نرمال خود بازگردند .

عملکرد مواد قندی

مصرف بیش از اندازه مواد قندی به همراه دیگر بیماری هایی همانند چاقی ,افسردگی ,تمایل به مصرف الکل و دارو ,دیابت ,مشکلات قلبی و مشکلات کلیوی میشود .

در صورتی که شما مصرف تمام مواد قندی را به یکباره قطع نمایید و از هیچ کدام از غذاهای پشتیبانی کننده پیشنهادی هم استفاده نکنید ,به طور قطع بدن شما گرایش بالایی به مصرف ان خواهد داشت .

ممکن است شما بیشتر احساس خستگی نمایید و انگیزه شما کاهش یابد .حدود یک هقته طول میکشد تا این علائم تا حدودی کاهش یابند .

حدود یک هفته هم طول میکشد تا قند خون شما با این کاهش مقدار کنار بیاید .

کمک مکمل ها

در صورتی که شما از مکمل های غذایی پیشنهادی استفاه نمایید نتیجه بسیار متفاوت خواهد بود .زیرا بسیاری از مردم به دلیل کمبود سروتونین به مواد قندی گرایش پیدا میکنند .

در صورتی که شما از مکمل های غذایی تمینو اسیدی استفاده نمایید انگاه گرایش به مصرف مواد قندی هم به طرز قابل توجهی کاهش می یابد و به دنبال ان شما کاهش وزن را تجربه خواهدی کرد .

این موضوع برای پروژسترون هم صدق میکند و به شما در بهبود روحیه و کاهش وزن کمک کرده و مدر میباشد .

بسیاری از مردمی که گرایش شدیدی به کربوهیدرات ها دارند ,به کمبود اراده دچار نمیباشند بلکه حالت تعادلی سروتونین در مغز انها از بین رفته است .به دلیل سطح بسیار پایین سروتونین ,انها احساس اضطراب کرده و نیاز دارند که این مقدار را به حالت اولیه خود بازگردانند .

مواد قندی باعث ازاد سازی انسولین شده و انسولین هم تریپتوفان را از طریق خون به مغز میبرد و در انجا ان به سروتونین تبدیل میشود .به همین دلیل است که شما به هنگام احساس خستگی ,به دنبال مصرف مواد قندی میباشد و ما به کودکان ناراحت مواد شیرینی جات میدهیم و انها احساس شادابی میکنند .

کروم به عملکرد انسولین کمک میکند و در کاهش گرایش به مصرف مواد قندی موثر میباشد .کروم وضعیت روحی افراد مبتلا به افسردگی را در دو تا سه هفته بهبود میبخشد و این در صورتی است که انها به روزانه 600 میلیگرم از کروم مصرف نمایند .

لزوم قطع ناگهانی مصرف مواد قندی

خود مواد قندی به تنهایی بد نیست ولی زمانی بد میشود که به میزان بیش از اندازه مورد استفاده قرار گیرد .این ماده خالص شده و عاری از هر گونه مواد غذایی میباشد .به خصوص ویتامین بی و سی کروم که باید به انرژی تبدیل شوند .

به منظور شکست عادت های کهنه باید خط قرمزی کشید :مصرف غذاهایی با مواد قندی افزوده ممنوع

مواد قندی دارای اسامی مختلفی میباشد مانند :گلوکز ,دکستروز ,مالت ,عسل ,ساکروز و فروکتوز .

فروکتوز به نسبت ساکروز به میزان یک دوم بر بدن تاثیر میگذارد و خود ساکروز هم یک دوم تاثیر گلوکز را دارد .بنابراین فروکتوز بیتاثیر ترین و کلوکوز خطرناک ترین نوع مواد قندی میباشد.

همچنین باید از مصرف شکلات هم بپرهیزید زیرا دارای مقداری بسیاری از مواد قندی میباشد .ولی مصرف شکلات تلخ 70 درصد مشکلی ایجاد نمیکند چون شما روزانه یک قطعه را مصرفی نمیکنیم .

به جای ان میتوانید از میوه های استفاده نمایید که تولید کننده ی فروکتوز و مواد مغذی میباشند .بهترین میوه ها در این گروه ,سیب ,گلابی ,هلو توت ,گیلای و الو ها میباشند .پرتقال هم مناسب است اگرچه دارای عصاره بسیار میباشد .

پیشنهادات عاری از مواد قندی

یکی از بهترین قند ای طبیعی گسیلور میباشد و به ان زایلیتول هم گفته میشود .حدود دو سوم از قند موجود در توت و گیلاس و الو از همین نوع میباشد که طعمی شیرین دارد ولی مقدار قند خون شما را بالا نمیبرد .

نه قاشق از این نوع مواد قندی برابر با مصرف یک قاشق از عسل یا مواد قندی های دیگر میباشد و به همان اندازه میزان قند خون شما را بالا میبرد .

امروزه میتوان این نوع مواد قندی را در سوپرمارکت ها و مراکز خرید و یا لا سفارش پستی تهیه نمود .مزه ان همانند مواد قندی شیرین است ولی شما نمیتوانید با ان کیک خامه ای بپزید .

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

کلینیک تناسب اندام آلومینا ارائه دهنده کاملترین خدمات درمان چاقی با ترکیب شیوه های علمی و استاندارد است.

درمان جامع چاقی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تناسب اندام و قیمت ها،اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments