مزایای روغن زیتون برای پوست و مو

مزایای روغن زیتون برای پوست و مو
مزایای روغن زیتون برای پوست و مو

مصرف روغن زیتون برای سلامت جسمی شما مفید است. این روغن باعث کاهش سطح کلسترول و فشار خون می شود، از بروز سکته مغزی پیشگیری می کند، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و غیره. روغن زیتون نه تنها برای برای سلامت جسمی بسیار مفید است، بلکه در زمینه زیبایی نیز استفاده می شود.

مزیت های روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون سرشار از ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب طبیعی است. این روغن در محصولات ضد پیری پوست مولفه اصلی محسوب می شود، سرشار از آنتی اکسیدان است و از پیری پوست جلوگیری می کند، به علاوه به تغذیه و جوانسازی و محافظت پوست کمک می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای پوست های خشک. روغن زیتون یک مرطوب کننده موثر می باشد. اگر دارای پوست خشک هستید، این روغن را به خوبی روی پوست خود ماساژ دهید. از این روغن می توانید علاوه بر صورت برای تمام بدن نیز استفاده کنید. آرنج و زانو بخش هایی هستند که خیلی خشک می شوند و ماساژ دادن روغن زیتون روی این بخش ها مدت طولانی تری باعث نرمی و لطافت این قسمت ها می شود.

می توانید با استفاده از دستور زیر ماسک روغن زیتون برای صورت خود تهیه کنید:

  • مقداری عسل و زرده تخم مرغ را در روغن زیتون مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید.
  • اکنون این مخلوط را بر روی پوست خود استفاده کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه به حال خود رها کنید.
  • سپس آن را با آب ولرم بشویید.

این ترکیب باعث لطافت پوست شده و آن را از هر گونه ناخالصی رها می کند.

برای پوست های چرب. روغن زیتون به دلیل دارا بودن طبیعیت غیر چرب برای پوست های چرب بسیار مفید است. از مصرف این روغن برای پوست صورت اجتناب کنید، اما می توانید آن را برای دیگر قسمت های بدن استفاده کنید و روی پوست بدن ماساژ دهید.

برای پوست های تحریک شده. روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان و چربی های مفید می باشد که به رهایی از رادیکال های آزاد و بهبود پوست کمک می کند. بنابراین اگر پوست شما تحریک شده یا دچار آفتاب سوختگی است، روغن زیتون را روی بخش های آسیب دیده استفاده کنید.

با ماساژ دادن روغن زیتون بر روی پوست می توانید قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشید. ویژگی های جوانسازی این روغن به بهبود پوست آسیب دیده کمک می کند. ماساژ این روغن باعث روشن شدن علائم کشش روی پوست می شود و از بروز علائم جدید نیز خودداری می کند.

دیگر مشکلات پوستی. از روغن زیتون می توانید برای لطافت لب های خود استفاده کنید. همچنین این روغن کرم دور چشم خوبی محسوب می شود. به این ترتیب با استفاده از روغن زیتون ترک های لب و چروک دور چشم خود را کاهش دهید. افرادی که پوست های بسیار حساسی دارند نیز می توانند این روغن را انتخاب کنند. روغن زیتون برای ناخن ها نیز مفید است و به سلامت و قوی تر شدن آنها کمک می کند. همچنین این روغن برای ترک پا فوق العاده است.

روغن زیتون برای موها

روغن زیتون به عنوان یکی از محصولات مراقبت از مو می تواند به طور منظم مورد استفاده قرار گرفته و به سلامت مو و پوست سر کمک کند.

خشکی پوست سر. اگر از مشکلاتی مانند خشکی پوست سر یا شوره رنج می برید، توصیه می شود از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون را با استفاده از نوک انگشتان خود و به صورت دایره ای روی سر خود ماساژ دهید و سپس برای درخشندگی موها کمی از آن را روی موها ماساژ دهید. این روغن بسیار سبک است و موهای شما را چرب نمی کند. هفته ای یک بار از این روغن استفاده کنید و هر بار پس از 20 دقیقه موهای خود را بشویید.

موخوره. افرادی که موخوره زیاد دارند می توانند روغن زیتون را کمی گرم کرده و موهای خود را با آن ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که روغن را زیاد گرم نکنید. روغن در دمای بالا خواص خود را از دست می دهد. حتی می توانید روغن زیتون را با تخم مرغ مخلوط کنید تا موهایی پر پشت و درخشان داشته باشید.

حالت دادن به موها. روغن زیتون دارای خواصی است که باعث نرمی و براق شدن موهای شما می شود. به همین دلیل این روغن مدت ها به عنوان یک حالت دهنده طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است.

گردش خون. ماساژ دادن سر با استفاده از روغن زیتون باعث بهبود گردش خون در پوست سر می شود. افزایش گردش خون نیز فولیکول ای مو را تحریک می کند و باعث رشد ضخیم تر موها می شود.

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments