مزایای درمان مشکلات پوستی با لیزر (بخش دوم)

مزایای درمان مشکلات پوستی با لیزر 

 

… ادامه مطلب قبلی

 

2- لیزر های Non-Ablative

بر خلاف فن آوری به کار رفته در لیزر های ablative که گرما تولید می کنند و بافت فوقانی پوست را از بین می برند، لیزر های Non-Ablative کار خود را در زیر سطح پوست انجام می دهند. این امر سبب تحریک رشد کلاژن و استحکام زیر پوست، و در نتیجه بهبود پوست می گردد. این لیزر ها همچنین قادرند موهای نازک و کرکی شکل را با کمترین آسیب از بین ببرند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر های درمانی Non-Ablative دارای انواع ذیل می باشد:

[toggle title=”لیزر PDL” state=”open” ]

لیزر PDL

لیزر PDL با مستقیم مورد هدف قرار دادن رگ های خونی، سبب کوچک تر شدن آن ها شده و در نتیجه از قرمزی صورت کاسته می شود. حسی که حین استفاده از این لیزر به شما منتقل می شود، مشابه کشیدن کش پول روی پوست است. شما می توانید از این لیزر در هر نقطه از صورت خود استفاده نمایید. درمان با لیزر PDL به شرکت در 3 تا 5 جلسه نیاز دارد. نتایج حاصل از این لیزر دائمی می باشد. زمان بهبودی آن نیز تنها چند ساعت طول می کشد و قرمزی صورت بر طرف می گردد.

مشکلات پوستی که توسط لیزر PDL قابل درمان هستند، شامل واریس، خال های مادر زادی، روزاسه، پارگی مویرگ ها، ترک های پوستی، ضایعات عروقی و خطوط ریز اطراف چشم می باشد.

عوارض جانبی لیزر PDL شامل تغییر رنگ موقت رنگ دانه ها و کمی کبودی می باشد.[/toggle]

[toggle title=”لیزر اندیاگ (Nd: Yag)” state=”open” ]

لیزر Nd: Yag
لیزر اندیاگ

گارنت آلومینیوم ایتریم نئودیمیوم، کریستالی است که به عنوان یک لیزر متوسط از آن استفاده می شود. این لیزر، موجی از نور با انرژی بالا منتشر می کند که حین تمرکز بر روی مشکلات خاص پوستی، گرما تولید کرده و سلول های بیمار را از بین می برد.

مشکلات پوستی که توسط لیزر اندیاگ قابل درمان هستند، شامل ضایعات عروقی، ضایعات رنگ دانه ای، واریس، مشکلات رنگ پوست، پاک کردن تاتو و خال کوبی می باشد.

عوارض جانبی لیزر اندیاگ این است که میزان موفقیت در آن کم است. در خصوص ضایعات عروقی، احتمال وقوع عود مجدد وجود دارد. در طول درمان با این لیزر، امکان درد وجود دارد. قرمزی، تورم و خارش تا چند روز پس از درمان نیز ممکن است ادامه داشته باشد.[/toggle]

[toggle title=”لیزر الکساندرایت” state=”open” ]

لیزر الکساندرایت

این لیزر، موجی از نور با انرژی بالا منتشر می کند که به انرژی گرمایی تبدیل می شود. این امر می تواند سبب ایجاد آسیب در ناحیه مورد هدف شود. این لیزر از فرآیند فوتوترمولیز استفاده می کند که به معنای استفاده از نور (فوتو) برای گرم کردن (ترمو) ناحیه انتخاب شده جهت تخریب (لیز) می باشد. لیزر های الکساندرایت سبب تخریب بسیار دقیق بافت ضایعات شده و به بافت ناحیه اطراف هیچ آسیبی وارد نمی سازد.

مشکلات پوستی که توسط لیزر السکاندرایت قابل درمان هستند، شامل درمان لک های قهوه ای ناشی از نور خورشید، خال های مادر زادی، پیگمانتاسیون (پیسی) و ضایعات رنگ دانه ای می باشد. این لیزر همچنین مناسب برای حذف موهای زائد، پاک کردن تاتو و خال کوبی و واریس پا می باشد.

عوارض جانبی شایع لیزر الکساندرایت، بروز درد حین درمان می باشد. قرمزی، تورم و خارش ممکن است تا چند روز پایدار باشد. همچنین امکان تغییر رنگ در رنگ دانه ها نیز وجود دارد.[/toggle]

 

درمان های مبتنی بر نور

رادیو فرکانسی
درمان های مبتنی بر نور

درمان های مبتنی بر نور نیز در درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر چه این درمان ها، دقت درمان های لیزری را ندارند، اما به لحاظ هدف، روش و نتایج، مشابه یکدیگر عمل می کنند.

برخی از درمان های مبتنی بر نور عبارت هستند از:

  • نور پالسی شدید
  • لیزر های رنگی پالسی
  • رادیو فرکانسی
  • تصویر برداری سونوگرافی

 

بهبودی و نتایج

نتیجه لیزر مشکلات پوستی

نتایج درمان های مبتنی بر نور و لیزر بر اساس تکنولوژی و نوع درمان شان متفاوت می باشد. در صورتی که درمان های مبتنی بر نور و لیزر به درستی انجام شوند، می توانند به طور چشمگیری بیماری ها و مشکلات پوستی را بهبود بخشند و همچنین منجر به جوانسازی پوست شوند.

بهبودی نیز بسته به نوع روش مورد استفاده، در این درمان ها متفاوت است. درمان های ملایمی چون لیزر های کم توان، معمولا بهبودی سریع تری دارند و عموما بین چند روز تا یک هفته می باشد. این نوع درمان سبب لایه برداری سنگین، پوست انداختن و کبره بستن پوست نمی گردد. اما درمان های لیزری تهاجمی به دوران بهبودی بیشتری نیاز دارند. به طور معمول پوست در طول یک هفته مراحل مختلف قرمز شدن، خارش، پوست اندازی و لایه برداری را سپری می کند. پس از آن ممکن است پوست تا 2 هفته دیگر نیز صورتی رنگ باقی بماند.

 

آیا این درمان ها بی خطر هستند؟

لیزر، یک فرآیند جراحی است و هر عمل جراحی نیز متحمل خطراتی است. لیزر های Ablative و درمان های مبتنی بر نور می توانند منجر به عفونت، تبخال، میلیا (کیست های سفید روی سطح پوست)، تیره شدن پوست (به خصوص قرار گیری در معرض نور خورشید پس از جراحی) یا کیست شود.

لیزر های Non-Ablative نیز می توانند به طور موقت سبب هیپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست)، تاول و آسیب به چشم ها شوند.

با پیشرفت تکنولوژی، انواع جدیدی از لیزر ها به بازار عرضه شده است که برای انواع پوست با مشکلات پوستی مختلف مناسب می باشند. با وجود لیزر های متعدد موجود، انتخاب بهترین و بی خطر ترین روش کمی دشوار است. به همین خاطر مشورت با متخصصین پوست و آگاهی از برنامه های درمان بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.stylecraze.com/articles/types-of-laser-skin-treatments-and-their-benefits/?ref=end” ]لینک مطلب[/button]

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments