آسیب به موها

مراقب باشید موهایتان آسیب نبینند!

Image result for ‫دم اسبی بستن موها‬‎

مراقب باشید موهایتان آسیب نبینند!

بستن موها به روش دم اسبی روش مناسبی برای آرایش موها نیست.  سفت بستن موها  باعث شکستگی موها و آسیب رسانی به ریشه موها می شود.  اگرموها یتان را سفت ببندید امکان ریزش آنها وجود دارد.

هر شب در هنگام خواب موهای خود را رها کنید!  اگر اکستنشن یا بافت مو دارید،  پس از سه ماه بردارید تا موها و پوست سرتان استراحت کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به موها یتان حالت ندهید

Image result for ‫آسیب به موها‬‎

برای این که موها یتان استراحت کنند، بهترین روش این است که هیچ کاری نکنید.  هر کاری مانند صاف کردن، شانه زدن، برس کشیدن و خشک کردن موها و درمان های شیمیایی به موهای شما صدمه می رسانند.

موهای خیس خود را به آرامی با حوله نرم خشک کنید.  همین طور که موها یتان بلند می شوند، موها سالم تر خواهند شد.

از هزینه های اضافی پرهیز کنید

Image result for ‫خرید محصولات مو‬‎

آیا برای خرید محصولات آرایشی مو پول زیادی هزینه می کنید، آیا از محصولات مارک دار استفاده می کنید؟

بسیاری از مصرف کنندگان انواع شامپو ها گزارش داده اند که شامپوها چه گران و چه ارزان تفاوت چندانی با هم ندارند.  بهتر است به جای خریدن شامپوهای مارک دار ، شامپو هایی مناسب  با جنس موها یتان را انتخاب کنید.  و یا برای مثال  شامپوهای مناسب موهای رنگ شده بخرید.

استفاده از رنگ های مناسب برای پوشش موهای سفید

Image result for ‫خرید رنگ مو‬‎

با بالا رفتن سن  نه تنها موهای ما تغییر می کنند، بلکه ضعیف تر شده و رشد آنها کند تر می شود.  به همین علت اگر موها یتان آسیبی ببینند به راحتی درمان نخواهند شد و تنها راه چاره  کوتاه کردن مو ها است.  حتی استفاده از درمان های شیمیایی مو ها را به آهستگی درمان می کند.

محافظت از مو ها در زمستان

Image result for ‫شامپو هایی که pH متعادل دارند‬‎

رطوبت باعث می شود که موهای شما وز شوند.  اما هنگامی که هوا خشک است، الکتریسته ساکن  بیشتری وجود دارد.  برای پیشگیری از الکتریسیته ساکن از نرم کننده استفاده کنید.  شامپو هایی که pH متعادل دارند  نیز می توانند برای پیشگیری از وز شدن موهای رنگ شده  با مواد شیمیایی مؤثر باشند.

موهای فر خود را  برس نکشید

Related image

موهای فر دار بیشتر احتمال دارد که شکسته و خشک و شکننده بشوند.  با استفاده از یک شانه  چوبی با دندانه های درشت به آرامی موهای فر تان را شانه کنید.  این روش بهتر از برس کشیدن و شانه زدن سفت است.

استفاده از نرم کننده های حاوی پلیمر موها را نرم می کند و شما می توانید شکل دلخواه خود را به موها یتان بدهید.

از اتوی مو و سایر وسایل حرارتی برای صاف کردن موهایتان استفاده نکنید زیرا به موها آسیب می رسانند.

اجتناب از تغییر دادن رنگ موها

Image result for ‫تغییر دادن رنگ موها‬‎

شاید شما از جمله افرادی باشید که دوست دارند رنگ موها یشان را مرتب تغییر دهند.  افرادی که گاهی موهایشان بلوند است و گاهی تیره.  در این صورت ممکن است با ریزش موها مواجه  شوید.

بعضی از متخصصین پوست توصیه می کنند که افراد رنگ مویی را انتخاب کنند که  تا سه درجه روشن تر و یا تیره تر از رنگ موی اصلی خود باشد.  به این ترتیب رنگ موی شما طبیعی به نظر خواهد رسید.

به سشوار خود استراحت بدهید

Image result for ‫سشوار‬‎

استفاده از سشوار برای خشک کردن مو ها گاهی باعث ریزش مو می شود.  هنگامی که برای خشک کردن موها یتان از سشوار استفاده می کنید، حرارت آن را کم کنید.

به خصوص موهای صاف بر اثر حرارت شدید سشوار آسیب می بینند.  اما حتی موهای ضخیم تر نیز نیاز به مراقبت های ویژه ای  دارند.  همیشه قبل از خشک کردن موهای خود با سشوار ، از نرم کننده و محافظت کننده مو استفاده کنید.

حفاظت از مو در مقابل نور خورشید

Image result for ‫پوشیدن کلاه در مقابل آفتاب‬‎

نور خورشید همان قدر که برای پوست شما ضرر دارد، برای موهای شما نیز مضر است.   قرار گرفتن در معرض خورشید باعث می شود که موهای شما خشک شوند.  به خصوص اگر موهای رنگ شده دارید.

برای محافظت از موها یتان در مقابل نور خورشید از یک اسپری موی حاوی محافظت کننده در مقابل نور خورشید استفاده کنید.    پوشیدن کلاه زمانی که خورشید با شدت می تابد از موهای شما محافظت می کند  و موهای شما را سالم نگه می دارد.

دوش گرفتن قبل رفتن به استخر

Image result for ‫دوش گرفتن قبل رفتن به استخر‬‎

قبل از ورود به استخر با شستن موها و یا پوشیدن کلاه شنا،  مانع آسیب رسیدن به موها توسط کلر موجود در آب استخر بشوید.  اگر موهای شما قبل از رفتن به استخر کاملاً خیس باشند، مواد شیمیایی موجود در آب استخر جذب موها یتان نمی شوند.

برای موهای خود از شامپویی با  pH متعادل  استفاده کنید تا از موها یتان به خوبی محافظت شود.

هشدار در مورد  تغييرات موها  

Related image

تغییرات ناگهانی موهای شما، مانند شکنندگی موها و یا ریزش موها  ممکن است در موارد نادر نشانه ای از بیماری و مشکلات سلامتی باشد.  بعضی از داروها می توانند باعث ریزش مو شوند.

اگر متوجه تغییراتی در موهای خود شدید،  به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.webmd.com/beauty/ss/slideshow-best-kept-hair-secrets” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.medicaldaily.com/passport-healthy-hair-8-best-hair-secrets-around-world-tame-your-mane-273256″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments