مراقبت از پوست در فصل بهار

مراقبت از پوست0

شاید سوال بسیاری از شما این باشد که چگونه پس از یک زمستان خشن از پوست خود مراقبت کنیم؟

زمستان باعث خشکی و تحریک پذیری پوست صورت می شود. چگونه می توان پوست را برای بهار آماده کرد؟ ابتدا اینکه سعی کنید از شستن یا مالیدن بیش از حد پوست صورت خود اجتناب کنید. دمای پایین و هوای سرد به لایه های بیرونی تر پوست آسیب رسانده و پوست صورت بیشتر در معرض محرک ها و باکتری ها قرار گرفته است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آبرسانی و لایه برداری از پوست برای نرم کردن پوست در بهار بسیار مهم و موثر هستند. با یک کرم لایه بردار ملایم سلول های مرده را از سطح پوست بردارید و فضا را برای رشد سلول های جدید فراهم کنید.

استفاده از صابون های ملایم و بدون بو برای پاکسازی پوست صورت روغن های طبیعی و رطوبت  پوست را حفظ می کند و لایه خارجی پوست سالم می ماند. با استفاده از ابزار پاک کننده نرم مانند یک برس مخصوص پوست، صورت خود را تمیز کنید تا منافذ پوست باز شوند و پاکسازی پوست کامل شده و تمام سلول های مرده را از بین می برد. لایه بیرونی پوست خود را با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب بازسازی کنید. به هیچ عنوان مصرف کرم های ضدآفتاب را فراموش نکنید – SPF 30 یا بالاتر.

برخی خانم ها لازم است در فصل زمستان مرطوب کننده بیشتری مصرف کنند. پوست این افراد حساس است و نیازی به استفاده از لایه بردار ندارند. در نتیجه این افراد در آغاز فصل بهار داری صورتی پوسته پوسته هستند. بهترین روش در مورد این افراد استفاده از لایه برداری خیلی ملایم، بدون قرمز شدن پوست صورت، می باشد.  به علاوه برای این نوع پوست بهتر است از پاک کننده های خیلی ملایم استفاده شود.

بهتر است قبل از خواب از مرطوب کننده های حاوی اسید لاکتیک، اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید که به نرمی پوست و کاهش سلول های مرده کمک می کند. پس از هر باز شستن صورت خود، زمانی که هنوز پوست کمی مرطوب است، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. با این کار آب پوست بیشتر حفظ می شود.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان پوست و لیزر 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
عادله
عادله
7 years ago

سلام وقت بخیر
من مرکز دیگری لیزر زیر بغل و بیکینی کامل را انجام دادم (با دستگاه الکس مدل بایوس) اما راضی نبودم ممکنه من فقط با دستگاه الکس این مرکز لیزر کنم و دیگه از دستگاه دایود استفاده نکنم؟