مراقبت از پوست در گرمای تابستان

مراقبت از پوست در گرمای تابستان

Related image

مراقبت از پوست در گرمای تابستان

هنگامی که نور شدید خورشید در فصل تابستان به پوست شما می تابد ، چربی پوست را از بین می برد.  همچنین  باعث بروز لکه های قهوه ای و چروک های پوستی می شود.

تابستان با گرما و نور شدید خورشید از راه رسیده است.  و فرصت مناسبی برای افرادی است که می خواهند پوست خود را برنزه کنند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این مقاله با راهکارهایی برای مراقبت از پوست خود در فصل تابستان آشنا می شوید.

Related image

  • حتی اگر برای یک پیاده روی کوتاه مدت قدم از خانه بیرون می گذارید، ممکن است در این فصل در معرض نور شدید خورشید قرار بگیرید. بنا براین از یک لایه کرم ضد آفتاب محافظت کننده بر روی پوست خود استفاده کنید.  امروزه کرم های ضد آفتاب با فرمول های پیشرفته تهیه شده اند که بسیار سبک هستند و به خوبی پوست را پوشش می دهند.  مصرف لوسیون های حاوی آنتی اکسیدان نیز سلامتی پوست صورت و بدن شما را افزایش می دهد.

Image result for ‫خریدن یک رژ لب‬‎

  • خریدن یک رژ لب جدید هیچوقت نیازی به بهانه ندارد.  برای محافظت از لب های خود در فصل تابستان از رژ لبی استفاده کنید که بدون در نظر گرفتن رنگ مورد علاقه شما حاوی ضد آفتاب با SPF  حداقل 15 باشد.  به دنبال خرید رژ لب هایی باشید که علاوه بر ضد آفتاب حاوی نرم کننده و آب رسان هم باشند .

Image result for ‫میوه های ابدار‬‎

  • وقتی نوبت به بدن ما می رسد، طبیعت هم به کمک مان می آید.  نوشیدن آب و مصرف میوه های آبدار مانند هندوانه ، انواع توت ها که مقدار زیادی آب دارند، باعث می شود که بدن ما در هوای گرم دچار کم آبی نشود.  علاوه بر نوشیدن آب کافی در طول روز، لازم است که از مواد غذایی سرشار از آب نیز به اندازه کافی مصرف کنید.  خوردن هندوانه را فراموش نکنید.  91% از حجم هندوانه را آب تشکیل می دهد.

Image result for ‫لایه بردار‬‎

  • استفاده از یک لایه بردار ملایم تأثیر زیادی در داشتن پوستی صاف و نرم دارد. استفاده از ژل ها و یا اسکراب های تمیز کننده پوست سلول های مرده پوست را از بین می برد و منافذ صورت را تمیز می کند.  هنگامی که در آینه به خود نگاه می کنید، از زیبایی پوست خود لذت می برید.

Image result for ‫مراقبت از پوست در گرمای تابستان‬‎

  • آفتاب گرفتن مزیت هایی دارد. اما اگر زیادی در معرض آفتاب قرار بگیرید، پوست صورت تان نیاز به ترمیم و تقویت خواهد داشت.  در این حال صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.  از یک تمیز کننده مناسب هم استفاده کنید.  سپس از سرم برطرف کننده برای لکه های تیره پوست صورت استفاده کنید.  در مرحله پایانی از یک مرطوب کننده با اثر قوی برای مرطوب کردن پوست و بر طرف کردن چروک های صورت تان استفاده کنید.  در هرحال استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

Image result for ‫لباس های تابستانی نازک و سبک با رنگ های روشن‬‎

  • در فصل تابستان با روزهای طولانی اش لباس های نازک و سبک با رنگ های روشن بپوشید.  کمتر آرایش کنید. اما مراقبت از پوست خود را فراموش نکنید.  از محصولات مرطوب کننده پوست استفاده کنید تا پوست تان بدرخشد.

Image result for ‫مراقبت از پوست در گرمای تابستان‬‎

  • اگر می خواهید به ساحل دریا بروید،  15 دقیقه قبل از خارج شدن از خانه کرم ضد آفتاب بزنید. در مقابل آینه بایستید و همه قسمت های پوست تان را که در معرض آفتاب قرار می گیرد به خوبی با کرم ضد آفتاب بپوشانید.  فراموش نکنید که عینک آفتابی ، کلاه و کرم ضد آفتاب خود را همراه تان ببرید.  هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

Image result for ‫عرق کردن ‬‎

  • عرق کردن به علت ورزش علاوه برحفظ تناسب اندام ، سلامتی را نیز برای شما هدیه می آورد. عرق کردن پاسخ طبیعی بدن به گرما و ورزش کردن است .  با عرق کردن سموم بدن از طریق منافذ پوست از بدن شما خارج می شوند. علاوه بر این عرق کردن  موجب تنظیم حرارت بدن می شود.  گردش خون را در بدن افزایش می دهد.  پوست شما را سالم و درخشان می کند.

Image result for ‫برنزه کردن پوست‬‎

  • برنزه کردن پوست در فصل تابستان و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی ممکن است موجب آسیب رسانی به پوست شما شود. با استفاده ازکرم های ضد چروک و ضد پیری از آسیب رسیدن به پوست خود جلوگیری کنید.  این کرم ها از پوست شما در مقابل اشعه آفتاب محافظت می کنند.

Image result for ‫مراقبت از پوست در گرمای تابستان‬‎

اگر فراموش کردید از کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید،  حتی اگر ظاهراً آسیبی به پوست شما نرسیده باشد و دردی نداشته باشید، باز هم باید از ژل های خنک کننده پوست برای پیشگیری از پوسته پوسته شدن و کاهش قرمزی و التهاب پوست خود استفاده کنید.

محقق و مترجم: مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.lorealparisusa.com/beauty-magazine/skin-care/skin-care-essentials/10-tips-to-keep-your-skin-healthy-this-summer.aspx” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.dermalogica.com/top-6-summer-skin-tips/ys_skinaging_2,default,pg.html” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments