مراقبت از پوست در سنین سی سالگی

زن سی ساله

دهه سی سالگی، زمانی است که تغییرات فیزیولوژیکی مشخصه پیری کم کم شروع آشکار می شود. سطح بسیاری از هورمون ها و عوامل رشد  (برخی سریع تر از دیگران) ، سوخت و ساز بدن و میزان گردش سلولی به تدریج کاهش می یابد. در این سنین ممکن است در پوست شما مقداری آسیب، درجاتی از زبری و حطوط نازک دیده شود. این زمانی است که پوست شما نیاز به مراقبت جامع تری دارد.

هیدراتاسیون

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خشکی یگی از مشکلاتی است که معمولا پس از سی سالگی پدیدار می شود. حتی اگر هیدراتاسیون مناسب نیز صورت گیرد باز هم برای جلوگیری از روند پیری پوست کافی نیست و لازم است از اقدامات دیگری نیز استفاده کرد.

 

انجام لایه برداری در صورت نیاز

در دهه چهارم زندگی، بیش از سنین جوانی و نوجوانی، اپیدرم (لایه بیرونی پوست) تمایل به خشک و ضخیم شدن دارد که به علت کاهش سرعت رشد و جایگزینی سلولهای کراتینوسیت می باشد. لذا پوست ممکن است ظاهر خشک و کدر پیدا کند. در صورت بروز این حالت، انجام لایه برداری دوره ای با حذف کراتینوسیتهای مرده از سطح پوست،طراوت و تازگی را به پوست باز میگرداند. با این حال باید توجه داشت که لایه برداری بیش از حد نیز موجب پیری پوست می گردد. بنابراین بهتر است از یک لایه بردار خفیف مکانیکی ( مانند اسکراب قند) شروع کرد و چنانچه کافی نبود از لایه بردار های شیمیایی خفیف مانند آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها استفاده نمود.

 

درمان چین و چروک  جدید و خطوط ریز

در بسیاری از افراد 30+ خطوط نازک و چین و چروک  به آرامی پدیدار می شود. این سنین بهترین زمان برای درمانهای پیشگیری از بروز چین و چروک و کاهش آن می باشد. موثرترین مواد، رتینوئیدها (به عنوان مثال ترتینوئین با نام مستعار رتین A) و خانواده ویتامین C و برخی از مشتقات آن می باشد. عوامل مکمل دیگر که در درمان و پیشگیری کمک می کنند عبارتند از : اسید لیپوئیک، پپتید مس، و موارد دیگر. هر کدام از این درمانها ممکن است برای برخی افراد مفید و برای برخی دیگر اثرات منفی داشته باشد.

 

مقابله با مشکلات عمیق تر در صورت نیاز

برخی افراد30+ دارای مشکلاتی فراتر از یک پوست کدر ، خشکی، زبری و یا خطوط ریز می باشند. شایع ترین این گونه مسائل چین و چروک های مربوط به حرکات عضلات صورت می باشد. این چین و چروکها در هنگام حرکات صورت باعث تا شدگی پوست می شوند. در طول سال، تکرار شدن این حالت منجر به تخریب محلی از درم شده و محل تا شدن تبدیل به چین و چروک می شود. قابل اطمینان ترین راه برای رفع این مشکل تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) است. در اغلب موارد، بوتاکس به طور چشمگیری چین های افقی پیشانی ، خطوط اخم بین ابروها، خطوط پا کلاغی، و چین و چروک عمودی لب بالا را بهبود می بخشد.  بوتاکس برای چین نازولابیال (خطوط لبخند) کمتر موثر است. در کل تزریق بوتاکس برای چین و چروک هایی که مربوط به حرکات صورت نمی شود، بی اثر است.

 

منبع:

WWW.smartskincare.com

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments