مراقبت از پوست در دهه بیست سالگی

مراقبت از پوست در جوانان

مراقبت از پوست در هر سنی،  با یک برنامه  حفاظتی پوست در مقابل آسیبهای قابل اجتناب به خصوص اثرات مخرب نور خورشید به وسیله یک برنامه روزانه شروع می شود. با توجه به فیزیولوژی بدن در زمان بلوغ این مراقبت لزوم بیشتری خواهد داشت.

در دهه بیست سالگی ، میزان گردش سلولی در لایه های بیرونی پوست هنوز هم بالاست. در نتیجه، بسیاری افراد 20+ نیازی به لایه برداری ندارند و در واقع ممکن است  این عمل پوست آنها را بدتر کند. اگر شما احساس می کنید که نیاز به لایه برداری دارید، لایه برداری مکانیکی خفیف، مانند اسکراب قند، مطلوب ترین روش می باشد. برای برخی از افراد مبتلا به آکنه، استفاده از  برخی عوامل لایه برداری شیمیایی خفیف، به ویژه اسیدهای بتا هیدروکسی و آلفا-هیدروکسی نیز توصیه می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

وجود پوست خشک در بیست سالگی نادر است، زیرا سطح هورمون بالا است و غدد سباسه هنوز هم تا حد زیادی سالم می باشند. در این سن معمولا نیازی به مرطوب کننده وجود ندارد. اگر پوست چرب باشد اصلا نباید از کرم مرطوب کننده استفاده شود. در موارد پوست خشک استفاده از یک مرطوب کننده بدون روغن توصیه می شود. از سوی دیگر، با وجود چربی طبیعی و مفیدی که در پوست افراد جوان وجود دارد، باید بدانید که این منابع نامحدود نیست لذا توصیه می شود تا از پاک کردن بیش از حد صورت با صابونهای قوی و تونرهای الکلی که باعث خشکی پوست می شود خوداری کنید.

تعداد قابل توجهی ازافراد 20+، درجاتی از آکنه بصورتخفیف تا متوسط شکایت دارند. در این افراد استفاده از محصولات درمانی پوست با چربی کم یا بدون چربی توصیه می شود . در هر صورت آکنه در سنین جوانی بصورت جدی باید تحت درمان قرار گیرد.

در اغلب موارد، افراد در دهه بیست سالگی خود نیازی به درمان های تهاجمی برای چین و چروک صورت ندارند. این سنین برای ترمیم سلولی پوست و یا تحریک کلاژن سازی بسیار زود می باشد. بنابراین، درمان  با داروهایی مانند رتینوئیدها (به عنوان مثال ترتینوئین با نام مستعار رتین A)، هورمون ها و غیره نامناسب می باشد. از سوی دیگر، مراقبت از پوست برای کاهش بروز چین و چروک در سنین میانسالی بسیار مفید خواهد بود. برای این منظور می توان از مواد بهداشتی محافظ  پوست که حاوی آنتی اکسیدان ها و یا عوامل ضد التهاب می باشند استفاده کرد. برخی از این مواد عبارتند از عصاره چای سبز، عصاره چای انار، ویتامین E ، لیکوپن و سایر مواد مغذی پوست .

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments