محکم کننده ی ناخن چیست؟

محکم کننده ناخن

محکم کننده ی ناخن یک مایع شفاف است که ناخن های نرم و شل را مستحکم می کند و از شکستن آنها جلوگیری می کند. استفاده از محکم کننده ی ناخن، کمک به بازگشت کراتین به ناخن ها می کند و سختی و دوام آنها را افزایش می دهد.

محکم کننده ی ناخن بر روی ناخن های شکننده تاثیری ندارد و حتی ممکن است وضعیت آنها را بدتر کند، زیرا در واقع اینگونه ناخن ها دارای کراتین بیش از حد نیاز هستند. بیشتر براق کننده های ناخن شبیه لاک های برااق کننده هستند و درست مانند لاک های معمولی، مستقیما روی ناخن استفاده می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اکثر مردم از محکم کننده های ناخن، که سفت کننده ی ناخن نیز نامیده می شوند، به امید داشتن ناخن های محکم تر، سالم تر و زیباتر استفاده می کنند. استفاده از محکم کننده ها، رشد ناخن را افزایش نمی دهد، بلکه از ناخن ها محافظت کرده و آنها را قوی تر می سازد تا بدون شکستن، رشد بیشتری داشته باشند.

وقتی ناخن ها نرم، ضعیف و قابل انعطاف می شوند، استفاده از محکم کننده ها ضروری است. اگر نوک ناخن ها به راحتی خم می شود و یا بستر ناخن ها به راحتی خراش برمی دارد، یک محکم کننده ی ناخن موثر خواهد بود. این شرایط زمانی رخ می دهد که رشته های کراتین که تشکیل دهنده ی ناخن هستند، به اندازه ی کافی مستحکم نیستند. محکم کننده ی ناخن ارتباط بین رشته های کراتین را بیشتر می کند که باعث استحکام بیشتر ناخن می شود.

بسیاری معتقدند که شکستگی ناخن نتیجه ی ضعیف بودن آن است و باید محکم کننده ی ناخن استفاده شود. به هرحال ناخن های شکننده با خاطر میزان بالای کراتین و سختی بیش از حد بین رشته های کراتین است که به راحتی می شکنند.

استفاده از محکم کننده برای چنین ناخن هایی که خیلی سخت هستند، راه حل خوبی نیست و میزان شکنندگی آنها را بیشتر می کند. در واقع این نوع ناخن نیاز به مرطوب کننده دارد و با استفاده از روغن ها و کرم های مرطوب کننده درمان می شوند.

محکم کننده هی ناخن در ظرف هایی مشابه ظرف های لاک فروخته می شوند و شبیه به یک براق کننده ی معمولی هستند. یک لایه ی نازک از آن باید روی ناخن تمیز و خشک قرار می گیرد و این کار تا مدتی انجام می شود که بستگی به شدت ضعف و آسیب دیدگی ناخن ها دارد.

محکم کننده ی ناخن نباید روی لاک و یا ناخن های مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا باید در تماس مستقیم با ناخن باشد. اما می توان روی محکم کننده ی ناخن از لاک استفاده کرد. زمانی که از محکم کننده های ناخن استفاده می کنید، از لاک پاک کن های دارای استن استفاده نکنید، زیرا استون باعث خشکی و شکنندگی ناخن ها می شود.

 

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

2.5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments