محصولات مراقبت پوستی که هرگز نباید با هم استفاده شوند

5 محصول مراقبت پوستی که هرگز نباید با هم استفاده شوند

محصولات مراقبت پوستی

با اجتناب از این ترکیبات، پوستتان را حفظ کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جای تعجب نیست که با افزایش دقیقه ای یک محصول مراقبت پوستی به لیست “باید استفاده شود” ما، و با بالا رفتن تعداد این ترکیبات پوستی، توجه ما به ترکیباتی که نباید با هم استفاده شوند، جلب شود. در زیر دکتر دیوید کولبرت ترکیباتی که هیچگاه نباید با هم استفاده شوند را لیست کرده است:

ویتامین C و بنزوئیل پراکسید هیدروژن

اصلی ترین ترکیب روزمره مورد استفاده اکثریت مردم جهت پاکسازی پوست از آکنه، بنزوئیل پراکسید است که امروزه بسیاری از متخصصین پوست تاکید دارند که آن را با ویتامین سی (c ) مصرف کنند. اما کولبرت هشدار می دهد که این مد جدید در ترکیب دو ماده در درمان موضعی بی تاثیر است و نباید با هم استفاده شوند؛ بلکه استعمال این دو ماده باید در روزهای جدا گانه باشد.

سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید

اسیدها با ترکیبات یکسان و با تاثیرات مشابه بر پوست ساخته نمی شوند. اسید سالیسیلیک درمانی برای آکنه است، در حالی که اسید گلیکولیک لایه برداری است که پوست مرده را بدون نیاز به مالش دادن از بین می برد. کولبرت معتقد است که هر دو ترکیبی بسیار موثرند، اگر با هم مصرف نشوند و در روزهایی جداگانه بر پوست گذاشته شوند.

رتین-A و لایه بردارهای ریگ/شن دار

رتین-A، اصلی ترین ترکیب مورد توجه متخصص به دلیل توانایی بالای آن در احیای پوست است؛ مورد استفاده در درمان چین و چروک ، تغییر رنگ، و زبری کامل پوست. متاسفانه، رتین-A آنچنان خشکی در پوست ایجاد میکند که باعث پوست پوست شدن می شود. و چه راهی بهتر از استفاده از لایه بردار برای ازبین بردن این وضع/حالت است؟! اشتباه همین جا است! رتین-A باعث می شود پوست فوق العاده حساس شود، و مالش دادن پوست با لایه بردار ریگ دار وضعیت را بدتر می کند. کولبرت پیشنهاد می دهد که برای از بین بردن این پوست های اضافی و مرده از یک پارچه از جنس کتان استفاده کنید.

لایه بردارهای صوتی و لایه بردارهای سنتی

زمانیکه لایه بردارهای صوتی به صحنه آمد، قابلیت لایه برداری ملایم آنها ستوده شد. اما عادات قدیمی سخت از بین می روند، و شما هنوز هم از لایه بردار های قدیمی استفاده می کنید. اگر چنین است، الان زمان باز نشستگی آنها است. با لایه برداری بیش از حد روغن طبیعی پوست را گرفته و آن را خشک می کنید. پس یکی از این دو روش را انتخاب و استفاده کنید.

رتین-A و تونر(آبگونه ی پاک ساز صورت معمولا دارای الکل و مواد سوزآور)

تونرها به دلایل زیادی مورد توجه هستند: برخی با داشتن اسید گلیکولیک احیا کننده پوست هستند، بعضی با داشتن عنبرسایل / هماملیس (عصاره ی برگ و پوست این گیاهان که درداروسازی کاربرد دارد) درمان کننده آکنه اند.

اما اگر تونر را با رتین-A مصرف کنید خشکی بی حدی به پوست شما می دهد. یکی را انتخاب کرده و به آن بچسبید.

مرکز تحقیقات کلینیک پوست آلومینا

[divider]

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی زیبایی، پوست و لیزر درمانی است.

تماس با ما

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments