محصولات طبیعی یا محصولات دارای مواد شیمیایی؟

محصولات پوستی ارگانیک

سوال: آیا محصولات طبیعی یا ارگانیک بر محصولات دارای مواد شیمیایی ارجحیت دارند؟

پاسخ :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

با روند رو به رشد گروه “فعالیت سبز” این سوال که آیا محصولات طبیعی یا ارگانیک بر محصولات دارای مواد شیمیایی ارجحیت دارند و آیا محصولات دارای مواد شیمیایی ایمن هستند؟ اهمیت یافته است.

محصولات طبیعی یا ارگانیک در بازار فروش به دلیل بازاریابی و توجه مردم رونق یافته اند و نه به دلیل آنچه در بسته و بطری آنها است!!!!

افراد همیشه می گویند که نمی خواهند دیگر مواد شیمیایی بر پوست خود بگذارند. اما نمی دانند که تمامی محصولات حتی فراورده های طبیعی دارای مواد شیمیایی هستند. شاید منظور افراد این است که نمی خواهند از هر ماده شیمیایی مانند اسیدها، رتینوئیدها، و غیره استفاده کنند. این خواسته امری قابل درک است ولیکن برای افرادی که بدون این محصولات شیمیایی پوستی نامناسب دارند، کاربردی نیست.

مسئله آزازدهنده در مورد این شرکتهای تولید کننده مواد مراقبتی طبیعی این است که آنها محصولات خود را به عنوان تنها محصولات تاثیر گذار و تهیه شده از آب حیات توسط فرشتگان معرفی می کنند!!!! اما محصولات طبیعی نیز مانند دیگر محصولات مراقبت از پوست، فرموله و در آزمایشگاه تهیه و تولید می شوند. بر روی بسته بندی بسیاری از محصولات مراقبت طبیعی و ارگانیک پوست برچسبی با این ادعا است ” بدون آزمایش بر روی حیوانات”!!! شاید این محصول بر روی حیوانات تست نشده باشد ولیکن تمامی مواد مصرفی یکبار توسط دیگر شرکتها بر حیوانات آزمایش شده اند.

برخی تصور می کنند که مواد مورد استفاده در این محصولات ، از همان ماده خام و طبیعی موجود در طبیعت است. منظور این است که همان ماده طبیعی خوراکی ، مثلا لیموی تازه را روی پوست بگذارید. البته این یک توصیه خوب مراقبتی است اما توجه کنید که مواد خام حساسیت زا و تحریک کننده هستند و پوست نمی تواند تمامی مواد موجود در آن را جذب کند مگر آنکه به شکل دیگری فرموله شده باشد.

چای سبز مثال دیگری است. خیساندن چای سبز کیسه ایی و استفاده از آن دائم توصیه می شود. با این حال این چای سبز تاثیر زیادی بر پوست ندارد چون  ذرات آن بیش از حد بزرگند و فقط بر سطح پوست تاثیر می گذارند. از آنجا که چای سبز است در قالب درست نیست، پوست شما قادر به جذب و استفاده از مواد آن نخواهد بود. به همین دلیل محصولات با عصاره چای سبز و دیگر آنتی اکسیدان ” شیمیایی” موجود هستند. این مواد مغذی و ویتامین ها به نحوی درست شده اند تا توسط پوست به طور کامل جذب شوند.

برخی بر این باورند که مواد طبیعی آکنه را کامل از بین می برد. تجربه نشان داده است که کنار گذاشتن مواد شیمایی و روی آوردن به مواد طبیعی از زدن جوش جلوگیری نکرده است!  طبیعی بودن به معنای ” آرام و تاثیرگذار” بودن است که این وابسته به خود محصول، و نه مواد ارگانیک تشکیل دهنده آن، است. مواد ارگانیک بو و عصاره قوی تری دارند که ممکن است پوست های حساس را تحریک کنند.

انتخاب محصولات طبیعی و یا  شیمیایی امری شخصی است، اگر چه فکر می کنم هیچ آسیبی جدی با استفاده از محصولات مواد شیمیایی به پوست وارد نشود. برخی از محصولات طبیعی حمایت می کنند چون عقیده دارند که در تهیه آنها از مواد ساده تر و نگهدارنده کمتر استفاده شده است.

در این مقاله با استفاده از محصولات طبیعی مخالفتی نشده است ، فقط با این فرضیه مخالف است که  یک محصول را خوب می دانند چون طبیعی و ارگانیک است!

هیچ تضمینی وجود ندارد که استفاده از محصولات طبیعی نسبت به محصولات شیمیایی، بهبودی بهتری برای  پوست شما به ارمغان بیاورد.

لفظ طبیعی و یا ارگانیک به معنی ” آرام و تاثیر گذار” نیست، همانطور که شیمیایی به معنای ” شدید و خشن” نیست!!!!

آیا برخی محصولات طبیعی بهترند؟ شکی در آن نیست، اما محصولات بهتر و تاثیرگارتری نیز موجودند که شیمیایی هستند.

مهم نیست که محصول طبیعی یا شیمیایی است، مهم این است که کدامیک تاثیر بهتری بر پوست شما دارد. انتخاب با شماست!

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست، زیبایی و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments