لیزر درمانی سرد

محافظت از پوست در زمستان

محافظت از پوست در زمستان
محافظت از پوست در زمستان

چیز دیگری به زمستان و سرد شدن هوا نمانده است. در زمستان پوست بدن نیز تحت تاثیر سرمای هوا قرار می گیرد. کاهش دمای هوا باعث خشک شدن پوست، ترک خوردن لب ها و شکننده شدن موها می شود. گرم بودن خانه ها، ادارات و مدرسه مشکل خشکی پوست را بدتر می کند.

برای تسکین پوست خود از کرم های مرطوب کننده و لوسیون استفاده می کنیم، اما بسیاری از این محصولات حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی هستند. بسیاری از آنها تست نشده و تنظیم نشده می باشند. قبل از آمدن زمستان و سرد شدن هوا بهتر است نکات زیر را مطالعه کنید تا بتوانید به شکل بهتری از پوست خود محافظت کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. محصولات سالم را برای پوست خود انتخاب کنید.

لوسیون در زمستان برای بخش هایی که در معرض هوای سرد قرار می گیرند، بسیار ضروری است. زمانی که لوسیونی را برای خود و خانواده تان انتخاب می کنید، بهتر است از نوع لوسیون یا کرم غلیظ باشد. از مصرف انواع لوسیون دارای لایه بردار اجتناب کنید. برخی محصولات نیز حاوی موادی هستند که باعث اختلالات هورمونی، آسم و حساسیت های پوستی می شوند.

زمانی از لوسیون استفاده کنید که پوستتان هنوز مرطوب و کمی خیس است و از حمام کردن های زیاد اجتناب کنید، زیرا باعث خشکی پوست می شود. برای کودکان و افراد دارای پوست های حساس و خشک بهترین گزینه استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا کانولا می باشد.

بهتر است برای لب های خود نیز از محصولات بدون گلیسیرین استفاده کنید. استفاده از روغن های طبیعی بهترین گزینه برای لب ها می باشند. به علاوه از محصولاتی که دارای رتینیل پالمیتات یا استات رتینیل هستند، مصرف نکنید.

در طول زمستان محصولاتی را انتخاب کنید که زمانی که بیرون یا در هوای برفی هستید، از پوست در مقابل نور خورشید محافظت کنند، اما از محصولاتی که در ترکیبات خود اکسیبنزون دارند، اجتناب کنید.

  1. کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

حتی زمانی که بیرون هوا سرد است، خورشید به روشنی می تابد. گرچه آفتاب سوختگی پوست در زمستان بسیار کم است، اما اشعه های ماوراء بنفش که از طریق آب و برف منعکس می شوند، به پوست آسیب می رسانند.

لباس های محافظ بپوشید و ضد آفتابی استفاده کنید که دارای اکسید زینک یا دی اکسید تیتانیوم در ترکیبات خود باشد. محصولات دارای 3 درصد آووبنزون نیز گزینه های خوبی هستند.

  1. اقدامات لازم را در خانه انجام دهید.

می توانید از روغن های موجود در خانه استفاده کنید تا پوست، لب ها، موها و پوست سر خود را مرطوب کنید. ترکیبات طبیعی و پرطرفدار عبارتند از روغن نارگیل، روغن آرگان، آووکادو، جوجوبا یا روغن های بادام. اگر از اسانس های عطر دار استفاده می کنید، بهتر است به مقدار خیلی کم به کار برید. این عصاره های عطری و گیاهی ممکن است در افراد دارای پ.ست های حساس باعث واکنش های آلرژیک شوند.

برای شستشوی موهای خود می توانید پس از شستن موها با شامپو از محلول آب و سرکه سیب استفاده کنید. بهتر است محصولات خانگی را ابتدا روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که به آنها هیچ حساسیتی ندارید. به یاد داشته باشید که این محصولات از مواد فاسد شدنی ساخته شده اند، بنابراین دارای عمر کوتاهی هستند. بنابراین بیشتر از چند ماه از آنها استفاده نکنید.

  1. آب به میزان زیاد بنوشید.

با نوشیدن آب و مایعات زیاد و خوردن غذاهای مقوی مانند میوه ها سبزیجات به پوست خود آبرسانی کنید. با آبرسانی به پوست، به محصولات کمتری نیاز خواهید داشت و به این ترتیب با هزینه بسیار کمتر پوست سالم تری دارید.

منبع:

http://www.ewg.org/enviroblog/2015/12/4-ways-protect-your-skin-winter-weather

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments