پاسخ به همه سؤال های شما در مورد تزریق بوتاکس ، قیمت ، عوارض و ماندگاری بوتاکس

مبارزه با پیری به روش بوتاکس – پاسخ به تمام سوالات شما

بوتاکس

زندگی جشن سفر در زمان و گرامی داشتن لحظات می باشد. برخی معتقدند شمردن برکات و دستاوردها با گذشت زمان و در حالیکه هنوز جوان و سرحال به نظر می رسیم و هنوز دست بی رحم زمان تاثیر خود را بر روی ما نگذاشته، بسیار لذت بخش است.

با تشکر از داروهای ضد پیری، بسیاری از افراد 50 ساله، بیشتر از 30 سال به نظر نمی رسند و بنابراین سن چیزی بیشتر از اعداد و ارقام نیست – بنابراین می توانید همانقدر که احساس می کنید، جوان به نظر برسید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در آینه نگاه کنید – اگر خطوط اخم شما را اذیت می کنند و خطوط افقی روی پیشانی باعث ناراحتی شما می شوند، زمان آن فرا رسیده که درمان را آغاز کنید.

اگر به دنبال یک سپر در مقابل پیری هستید و دوست دارید همیشه جوان به نظر برسید، بوتاکس برای شما بسیار مناسب است.

طبیعتا گام بعدی مشخص کردن مسیر خود می باشد – قبل از اینکه بتوانید تصمیم نهایی خود را در رابطه با پیوستن به باشگاه همیشه جوان بوتاکس بگیرید، درک نتایج مثبت و منفی آن است.

در اینجا اجرای کاملی از بوتاکس را مشاهده می کنید که به تمام سوالات شما در رابطه با درمان بوتاکس پاسخ می دهد و به تصمیم گیری شما کمک خواهد کرد.

 

آیا بوتاکس چهره ی من را سرد و بی تفاوت خواهد کرد؟

در سال 2015 بوتاکس به نتایج طبیعی ترجمه شد – دوز بالای آن توصیه نمی شود. بوتاکس یک روش فوق العاده برای درمان پیری است – برخی قسمت های صورت زودتر چروک می شوند، به عنوان مثال خطوط افقی پیشانی، خطوط اخم، خطوط لبخند و خطوط افقی گوشه ی چشم ها. با دوزهای مشخصی از بوتاکس پزشک قادر می تواند جوانی را به چهره ی شما بازگرداند. در واقع بوتاکس باعث می شود شما جوان تر و راحت تر به نظر برسید.

 

استراحت کردن ماهیچه ها

در بیشتر مواقع بوتاکس در اذهان ایجاد وحشت کرده است، چرا که بسیاری از مردم تصور می کنند بوتاکس سمی است که ماهیچه ها را فلج می کند، اما در 30 سال اخیر، این درمان خود را به عنوان یک روش کامل برای مبارزه با پیری و از بین بردن چروک ها و خطوط صورت معرفی کرده است.

اخیرا نام تجاری چهار نوع سم قابل اعتماد در بازار مشاهده شده است: بوتاکس، ئیوبلاک (myobloc)، دیسپورت (disport) و xeomin. تمام آنها یک کار مشابه انجام می دهند و آن هم استراحت دادن به ماهیچه ها می باشد که FDA و مقامات اروپا آنها را بی خطر اعلام کرده اند.

برندهای چینی و کره ای زیادی نیز وارد بازار شده اند. این برندها هم دقیقا همان اثر را روی ماهیچه های صورت دارند اما مشکل انواع چینی و کره ای آن این است که مطمئن نیستیم که پروتئین در آنها چگونه خالص سازی می شود. از آنجایی که هیچ گونه استانداردسازی در آنها وجود ندارد، عوارض جانبی آنها نیز غیرقابل پیش بینی است – به هرحال در اینجا صحبت از سم است.

پیشنهاد می شود برای ایمنی بیشتر با همان چهار نوع اسم مطرح کار خود را انجام دهید.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید – افراد بسیاری به کلینیک من مراجعه کرده و به خطوط عمیق لبخند خود که از بینی تا دهان می باشد، اشاره می کنند و نیاز به بوتاکس را در این نواحی بیان می کنند – بوتاکس فیلتر نیست بلکه به ماهیچه ها استراحت می دهد. در واقع باعث افزایش حجم ماهیچه ها نمی شود.

درمان بوتاکس در مدت زمان کوتاه:

درمان بوتاکس بسیار ساده است – پزشک شما را معاینه کرده و از شما می خواهد تا صورت خود را حرکت دهید – اخم کنید، به بالا نگاه کنید، بینی خود را جمع کنید، یک صورت ناراحت به خود بگیرید، سوت بزیند، دندان های خود را به هم بزنید و غیره. پس از ارزیابی عضلات صورت شما، پزشک به شما توضیح خواهد داد که کدام نواحی رودتر شما را پیر خواهند کرد. همچنین از شما خواهد پرسید که کدام قسمت ها شما را بیشتر اذیت می کنند و سپس یک برنامه ی درمانی برای شما طراحی می کند.

وقتی برنامه ی درمانی کامل شد، پوست تمیز شده و نواحی که تزریق انجام می شود، با یک کرم بیحس کننده با 2 درصد لیدوکائین پوشانده می شوند. یک سوزن میکرو با 30 G یا 32 G (سرنگ انسولین) برای تزریق دوز مناسب از بوتاکس به عضلات بیش از حد فعال استفاده می شود. تمام این فرایند از ابتدا تا پایان زمانی بین 20 تا 40 دقیقه طول می کشد.

آیا نواحی بوتاکس شده دردناک هستند؟

پس از استفاده از کرم بی حس کننده، افراد بسیاری فرورفتن سوزن را بدون مشکل تحمل می کنند. تزریق بوتاکس به داخل عضله باعث سوزش کم و احساس فشار می شود که این مسئله برای بسیاری ناراحت کننده است، اما زیاد دردناک نیست. معمولا مشتریان بوتاکس من راحت بوده اند و حتی برخی از آنها این فرایند را بدون کرم بی حس کننده و با استفاده از یخ انجام داده اند، به این صورت که یخ روی ناحیه ی مورد نظر مالیده می شود. برای بیماران خیلی حساس می توان از بیهوشی ارتعاشی و کرم بی حس کننده استفاده کرد. برخی پزشکان برای افرادی که دارای قلب ضعیف و آستانه ی دردناکی پایین هستند، حتی از NO2 (گاز خنده) استفاده می کنند.

عوارض جانبی رایج در این روش درمانی چیست؟

در بیشتر موارد عوارض جانبی مربوط به بوتاکس بسیار کم است. پس از کامل شدن فرایند، مکان های تزریق شبیه به جای نیش پشه است که طبیعتا بین 20 تا 30 دقیقه از بین می رود. مانند هر تزریق دیگری، احتمال کبودی کمی وجود دارد که در صورت به وجود آمدن طی 4 تا 5 روز این کبودی هم از بین می رود. برای کم کردن میزان این کبودی، به بیماران خود توصیه می کنم قبل از انجام درمان با این سوزن ها، از رقیق کنند های خون مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E، فراورده های روغن ماهی، چای سبز و غیره اجتناب کنند.

تزریق در ناحیه ی اشتباه می تواند باعث افتادگی پلک شود. علاوه بر این تزریق اشتباه باعث افتادگی ابرو و گاهی عدم تقارن می شود. قسمت های پایین تر صورت فقط باید توسط متخصصانی انجام شود که دارای دانش عمیق در این رابطه هستند، زیرا تزریق به ماهیچه های اشتباه می تواند باعث عدم تفارن در صورت شود.

پس از تزریق بوتاکس چه انتظاراتی دارید؟

معمولا 3 تا 7 روز طول می کشد تا بوتاکس تاثیر کامل خود را بگذارد. دو هفته پس از انجام بوتاکس باید مجددا به پزشک خود مراجعه کنید، اگر مدواوی دیگری لازم باشد، پزشک به آن خواهد پرداخت.

این روزها نتایج طبیعی ترجیه داده می شوند، اگر بوتاکس زیادی تزریق شود، می تواند باعث ایجاد یک چهره ی سرد و پلاستیکی شود. بنابراین در هنگام صحبت با پزشک خود، مطمئن شوید که نتیجه ی این تزریق تا حدامکان طبیعی است.

پس از انجام یک درمان خوب و کامل نتیجه باید طوری باشد که دیگران بپرسند آیا او کاری انجام داده یا نه؟ – هیچ کس قادر نیست بگوید.

اثر یک بار درمان تا چه مدت است؟

پروتئین بوتاکس بین صفحات عصب و عضلات شما به مدت 3 تا 5 ماه باقی می ماند. برخی آن را از طریق متابولیزم سریع تغییر می دهند و شاهد حرکت مجدد ماهیچه ها پس از 3 ماه خواهند بود، در حالیکه در برخی دیگر متابولیزم آهسته انجام می شود و تاثیر بوتاکس تا 5 ماه خواهد بود. گرچه در اکثر افراد این درمان، اثر طولانی تری داشته است.

مقاومت ایمنی در مقابل بوتاکس چگونه است؟

ممکن است در مقابل بوتاکس نوعی مقاومت به وجود آید، اما این امر به ندرت اتفاق می افتد. آنچه در این مقاومت در بدن اتفاق می افتد به این صورت است که نوعی واکنش از طرف بدن در مقابل پروتئین انجام می شود که بوتاکس را بی اثر می کند.

دلایل دیگری که باعث شکست درمان بوتاکس می شود ممکن است مربوط به تکنیک تزریق و یا تعداد یونیت های تزریق باشد. اگر بوتاکس به درستی نگهداری نشود، باز کردن آن باعث می شود پروتئین شکننده اثر خود را از دست بدهد. روش رقیق سازی به این مسئله ارتباطی ندارد، اما تعداد کل یونیت های تزریق شده مسئله ی کلیدی در دریافت نتیجه درست می باشد.

اگر بدن شما مقاومت از خود نشان داد، بوتولینوم می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

هزینه ی درمان بوتاکس چقدر است؟

بوتاکس پروسه ای است که میزان قیمت آن با توجه به مشتری مطرح می شود- یک نوع تزریق برای همه صدق نمی کند. هر شخص دارای ساختار عضلانی متفاوتی است و ما هرگز نمی توانیم برای همه ی افراد همان تعداد یونیت را تزریق کنیم. میزان دوز تزریقی برای هر فرد براساس قدرت ماهیچه های آن فرد در نظر گرفته می شود، به عنوان مثال برای خطوط اخم برخی افراد باید از 10 یونیت استفاده کرد، در حالیکه ممکن است شخص دیگری 30 یونیت لازم داشته باشد. بنابراین قیمت برای افراد مختلف، متغیر می باشد.

فاکتور دوم کنترل قیمت بستگی به تعداد مناطقی دارد که تزریق باید انجام شود. آخرین و مهم ترین فاکتور قیمت نیز شخصی است که تزریق را انجام می دهد. انجام درمان توسط یک متخصص که دارای بینش عمیقی نسبت به آناتومی صورت شماست، پرهزینه تر از انجام آن توسط یک تازه کار خواهد بود.

آیا می توان بوتاکس را در سالن زیبایی انجام داد؟

مطمئنا نه! تنها یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند عمل بوتاکس را انجام دهد. پزشکانی که متخصص زیبایی و فرایندهای آرایشی هستند، بیشترین تجربه داشته و می توانند بهترین درمان را ارائه دهند.

هفته ی گذشته در کنگره ی جهانی ضد پیری در مونت کارلو، این سوال توسط یکی از بیماران پرسیده شد – چگونه جوان بیش از حد جوان است؟ هیچ سن خاصی برای شروع درمان بوتاکس وجود ندارد. افراد از 20 سال تا 80 سال می توانند این درمان را انجام دهند. در افراد جوانتر این درمان در واقع یک اقدام پیشگیرانه است، بنابراین با بالاتر رفتن سن چروک های صورتشان بیشتر نخواهد شد. بسیاری از مراجعه کنندگان جوان با پلک های سنگین و ابروهای افتاده، فقط برای بالابردن این قسمت ها به کلینیک ها مراجعه می کنند. در حالیکه در افراد مسن تر این درمان عمدتا برای بازگرداندن ترکیب جوانی به صورت انجام می شود.

بوتاکس فراتر از محو کردن چین و چروک ها می باشد

علاوه بر مبارزه با پیری، در حال حاضر تنظیم کنندگان بهداشت 27 مورد استفاده ی دیگر از بوتاکس در 88 کشور مختلف دارند. بوتاکس در چشم پزشکی، ارولوژی، مغز و اعصاب و پوست استفاده می شود، علاوه بر اینها در درمان میگرن، درمان قفل فک (TMJ) و حتی تعریق بیش از حد در زیر بغل، دست ها و پاها استفاده می شود.

استفاده های جدیدتری در حال کشف و گزارش می باشند، به عنوان مثال بالا بردن گردن با کاهش باند platysmal، تغییر شکل صورت با تزریقات ماستر (masseter)، پاهای لاغر، بالا کشیدن پستان، کنترل تولید چربی صورت، مبارزه با ریزش مو، کنترل گرفتگی صورت و غیره.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments