مبارزه با پرمویی بدن به کمک دستگاه های لیزر موهای زائد

پرمویی 2

فقط خانم ها می توانند درک کنند که به چه اندازه موی زائدی که به طور ناخواسته بر لب فوقانی یا چانه ظاهر می شود، ناخوشایند و مزاحم است. علاوه بر آنکه ظاهر نامناسبی به صورت فرد می دهد، همچنین اعتماد به نفس او را تا حد زیادی کاهش می دهد. حال تصور کنید که قسمت های وسیع تری از بدن مانند دست ها، پاها، قفسه سینه و غیره همچون مردان پوشیده از مو باشد. چنین شرایطی، پر مویی بدن یا مویناکی و پشمالويي ( به ويژه اگر زياد باشد ) نامیده می شود. در این حالت، رشد موی زائد در نواحی از بدن مشاهده می شود که به طور معمول فاقد مو یا حداقل تار مو است. این شرایطی است که در آن پراکندگی مو در خانم ها از الگوی مردان پیروی می کند.

پر مویی بدن یا مویناکی بعلت نمایانی هورمون مردی آندروژن ( استروئيد طبيعي يا ساختگي و عامل ميل جنسي در مرد ) بروز پیدا می کند. ترشح هورمون آندروژن در خانم ها به کمترین میزان ممکن است. در بیشتر مواقع پر مویی بدن ملایم و اندک است و هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. اما گاهی اوقات، پر مویی بدن می تواند ناشی از ترشح غیرعادی هورمون مردی آندروژن باشد. بنابراین در این مورد رویش بیش از حد موهای زائد باید توسط یک متخصص  پوست یا غدد مورد ارزیابی قرار بگیرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل شایع  پر مویی بدن

رشد بی رویه مو

  • سندروم کیست تخمدان- یک نوع بیماری است که در آن تخمدان گرفتار کیست های متعدد شده است. همین عامل سبب اختلال و عملکرد نامناسب تخمدان شده و از نشانه های آن می توان به ظاهر شدن جوش های چرکی بر روی صورت، ریزش مو جلوی سر، ناباروری و قاعدگی نامنظم اشاره کرد.
  • پر مویی بدن که علت آن معلوم نیست ( ایدیوپاتیک )- چنین حالتی مشکلی در سیستم داخلی بدن ایجاد نمی کند؛ بعبارت دیگر سبب نامنظم شدن قاعدگی نمی شود اما مشکلات پوستی را برای فرد فراهم می کند که بسی جای نگرانی دارد.

پر مویی بدن 123

درمان پرمویی بدن اجباری نیست، مخصوصا اگر شدت تاثیرگذاری آن کم باشد و علت مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده باشد. درمان ظاهر بد صورت یا درمان پرمویی بدن تنها به نظر خود شخص بستگی دارد که این انتخاب و تصمیم گاهی متاثر از موقعیت جغرافیایی، سبک زندگی، فرهنگ و قومیت است. برای مثال، در خانم هایی که در خاورمیانه یا هند دور زندگی می کنند، به طور کلی رشد مو بسیار بیشتر از خانم هایی که در خاور دور زندگی می کنند. در برخی از فرهنگ ها و ملیت ها، خانم ها ترغیب می شوند که موی بدن خود را نگه دارند و آن را اصلاح نکنند اما در کشورهای غربی، مد سبب شده است تا خانم ها تمایل بیشتری به رفع موهای زائد بدن خود داشته باشند.

موهای زائد صورت

به طور کلی، درمان پرمویی بدن پروسه ای طولانی مدت است که مستلزم کاهش فعالیت و ترشح هورمون مردی آندروژن  است. برخی از درمان های دارویی که برای جلوگیری از فعالیت و ترشح هورمون آندروژن مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

  • قرص های ضد بارداری- این قرص ها سبب منظم شدن دوره های قاعدگی شده و در عملکرد هورمون اندروژن اختلال ایجاد می کنند. در صورت تمایل به بارداری، از استعمال داروها و قرص های ضد بارداری بدون مشورت پزشک جدا خودداری کنید.
  • قرص های ضد آندروژن- این قرص ها تولید آندروژن را مهار کرده یا محدوده فعالیت آن را مسدود می کنند. از جمله قرص های ضد آندروژن می توان به اسپیرنولاکتون، فیناستراید، سیپروترون و استات اشاره کرد.

حدود شش ماه طول می کشد تا فرد اثرات این دسته از دارو را در بدن خود مشاهده کند و همزمان از دیگر روش های درمانی برای کاهش رشد مو یا کاهش حجم موها استفاده می گردد.

شیوه های متنوع رفع موهای زائد برای افرادی که از پر مویی بدن رنج می برند:

الکترولیز موهای زائد
الکترولیز موهای زائد
  • لیزر و سوزاندن ریشه مو به کمک برقکافت- در این تکنیک هدف از بین بردن پیازک های مو است. در دستگاه الکترولیز یا برقکافت سوزنی بسیار ریز تعبیه شده است که با متمرکز کردن جریان برق در ناحیه مورد نظر از بدن تمامی پیازک های مو را به یکباره از بین می برد. اما در روش لیزر موهای زائد به کمک پرتو یا انرژی متمرکز لیزرف موهای زائد ریشه کن میشوند. کاربرد دستگاه برقکافت بهترین راه حل مناسب برای رفع موهیا زائد نقاط کوچک بدن است.

لیزر بهترین روش موجود برای رفع موهای زائد نواحی وسیع تر بدن است و بیشتر برای افراد دارای پوست روشن با موهای تیره توصیه می گردد، چون همان طور که قبلا به آن اشاره شد لیزر موهای زائد برای افراد تیره پوست و سبزه آسیب های پوستی بهمراه می آورد. اگرچه هر دو روش به عنوان روش های قطعی و دائمی رفع موهای زائد به شمار می آیند، عدم مصرف قرص های ضد آندروژنی همزمان با جلسات لیزر سبب رویش مجدد موهای زائد می گردد.

اصلاح و شیو کردن

اصلاح و شیو کردن
اصلاح و شیو کردن

این روش بارها و بارها توسط افراد مختلف مورد آزمایش و امتحان قرار گرفت است. اصلاح و شیو کردن مستلزم کوتاه کردن و چیدن ساقه مو نزدیک سطح پوست بوسیله تیغ ژیلت یا وسیله الکتریکی کوتاهی مو است.  این روش بسیار کم هزینه است، اما می تواند سبب حساسیت و آسیب پوستی شود، مانند بریدن پوست با تیغ یا افزایش موهای درون روئیده.

اپیلاسیون

عامل های از بین برنده موهای زائد و موم های گیاهی مورد استفاده در اپیلاسیون معمولا برای رفع موهای زائد و روشن کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرند، اما همواره مراقب کرم های موبر و موم های گیاهی باشید، چون ممکن است باعث بروز حساسیت های شدید پوستی شوند.

کرم

balea3

 امروز از کرم پوستی محبوب (Eflornithine hydrochloride (Vaniqua  برای کاهش روند رویش موهای زائد صورت در خانم ها استفاده می گردد. یکی از معایب کاربرد این کرم پر طرفدار، عدم رفع موهای زائد صورت به صورت دائمی است. حدود شش تا 8 هفته طول می کشد تا اثرات اولیه استفاده از کرم به تدریج در فرد ظاهر شوند.

 

 نگارنده: حدیث بختیاری

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه 92 درصدی لیزر موهای زائد

 

با دستگاه الکساندرایت/ان-دی-یاگ با تکنولوژی آمریکایی و دارای گواهینامه FDA آمریکا

 

لیزر موهای زائد

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن لیست قیمت ها اینجا کلیک کنید.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments