لیزر درمانی

لیزر یا آی پی ال – کدام بهتر است؟ ( مردم عزیز کرمان و یزد در شعب مجموعه ی تهران اسکین منتظر شما هستیم)

 لیزر یا آی پی ال
لیزر یا آی پی ال

[su_heading]

لیزر یا IPL – کدام بهتر است؟

[/su_heading]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مردم عزیز کرمان و یزد در شعب مجموعه ی تهران اسکین منتظر شما هستیم……

برای تماس با ما بر روی لینک زیر کلیک کنید……..

نشانی و تماس با بهترین مراکز تخصصی لیزر موهای زائد و زیبایی در کشور

لیزر یا آی پی ال – کدام بهتر است؟

این یک موضوع واقعاً بحث برانگیز است. اگر شما از یک اپرا تور و یا پزشک متخصص، این سوال را بپرسید، او به شما در مورد این موضوع سوگند می خورد که لیزر موهای زائد بهتر است. برخی از افراد دیگر معتقدند که IPL نتایج عالی در بردارد.

در ایران تنها باید به دستگاه های لیزر اعتماد نمود، زیرا سایر دستگاه های IPL در ایران محصول کمپانی های شرقی هستند و مانند دستگاه های  IPL موجود در کمپانی های غربی عمل نمی کنند. بنابراین، درصد خطر و ریسک سوختگی با دستگاه IPL در ایران با لا است.

اطلاعات این مقاله با توجه به استاندارد های جهانی ست.

در دنیای زیبایی، هنگامیکه از نام لیزر موهای زائد استفاده می کنیم، مردم اشکال و انواع زیادی را در ذهن خود به یاد می آورند. همه با این تصور به لیزر موهای زائد می نگرند که لیزر درصدی از نور با پالس ها و طیف های موجی متفاوت است که سبب رفع موهای زائد به طور دائمی می شود. هنگامیکه لیزرهای زیبایی برای اولین بار توسط FDA یا سازمان غذا و داروی آمریکا برای از بین بردن موهای زائد به طور دائم به ثبت رسید، در صنعت زیبایی پس از چندی به محبوبیت بالایی دست یافت. البته هر تکنولوژی که با نور کار کند، سبب از بین بردن موهای زائد به طور دائم نمی شود.

در صورتیکه فرد اپرا تور به انجام لیزر موهای زائد واقف نباشد و یا پزشک شما با تجربه نباشد، در نتیجه ممکن است ایجاد مشکلاتی مانند؛ ایجاد اسکار و زخم، سوختگی و ایجاد تغییر رنگ پوست نیز برای افراد ممکن است به وجود بیاید.

[toggle title=”تفاوت بین لیزر و IPL ( لیزر یا آی پی ال)” state=”close” ]

 لیزر یا آی پی ال
لیزر یا آی پی ال

تفاوت بین لیزر و IPL ( لیزر یا آی پی ال)

لیزر موهای زائد فرآیندی است که با استفاده از لیزر با طول موج های مختلف سبب تخریب فولیکول های مو می شود و از رشد مجدد موهای زائد تا مدت زیادی جلوگیری می کند. لیزر نوری منسجم و متمرکز است. لیزر برای از بین بردن موهای زائد به صورتی عمل می کند که با یک طول موج خاص فولیکول ها و ملانین در مو را هدف می گیرد و سبب آسیب دیدن این موها از ریشه می شود.

لیزر در انواع مختلفی در بازار وجود دارد و تولید کنندگان بسیاری برای لیزرها وجود دارند. انواع مختلف لیزر موهای زائد شامل؛ روبی، الکساندرایت، دایود، و ان دی یگ هستند. هر کدام از این لیزرها دارای طول موج های مختلف، و طول موج های خاصی برای انواع پوست و مو وجود دارد.

لیزر روبی با طول موج 694 نانومتر جزو کوتاه ترین طول موج های لیزر و لیزر ان دی یگ با طول موج 1064 نانومتر دارای بلندترین طول موج ها در دستگاه های لیزر است.

 لیزر یا آی پی ال
لیزر یا آی پی ال

اما آی پی ال IPL بسیار متفاوت است که با استفاده از نور قدرتمندی که شامل چندین طول موج می شود، به منطقه ی مورد نظر می تابد و این نور توسط ملانین های موجود در فولیکول مو جذب می شوند و سبب تخریب ریشه ی مو می شود. در استفاده از دستگاه های آل پی ال، رنگ و نوع پوست و مو بسیار اهمیت دارد. به طور کلی دستگاه های IPL برای افراد با پوست های تیره به شدت ضرر دارند و سبب ایجاد مشکلاتی مانند، سوختگی های شدید می شوند، زیرا هنوز دستگاه آی پی الی برای پوست های تیره به بازار معرفی نشده است.

[/toggle]

[toggle title=”محبوب ترین مناطق لیزر موهای زائد” state=”close” ]

 لیزر یا آی پی ال
لیزر یا آی پی ال

محبوب ترین مناطق لیزر موهای زائد

برای هر پوستی می توان از لیزر مخصوص به خود استفاده نمود. برای از مهم ترین مناطقی که افراد به لیزر آن ها می پردازند تا پوستی بدون مو و صاف را تجربه کنند، شامل موارد زیر می شوند؛

  • زیر بغل
  • اندام تناسلی
  • پاها
  • بالای لب
  • چانه
  • دست ها

در آقایان نیز محل های بسیار محبوب برای لیزر کردن، شامل موارد زیر می گردد؛

 لیزر یا آی پی ال
لیزر یا آی پی ال
  • پشت
  • شکم
  • قفسه ی سینه
  • شانه ها
  • گردن
  • صورت
  • زیر بغل
  • اندام تناسلی

از این طریق خانم ها و آقایان بسیاری از شر موهای زائد خود خلاص می شوند.

به یاد داشته باشید که هم لیزر و هم آی پی ال زمانی بهترین تاثیر را بر روی موها خواهند داشت که موها در مرحله ی آناژن قرار داشته باشند. به همین دلیل لیزر موهای زائد برای افراد باید در جلسات متعدد بین 4 تا 6 جلسه انجام شود، حتی گاهی این تعداد جلسات به 12 جلسه نیز می انجامد.

البته به یاد داشته باشید که آی پی ال و لیزر درمانی دائمی برای موهای زائد نیستند، بلکه تنها الکترولیز می تواند موهای زائد را برای همیشه نابود سازد. ( البته نا گفته نماند که الکترولیز در بسیار زمان بر و بسیار دردناک است). آی پی ال و لیزر سبب از بین رفتن موهای زائد به میزان 90 درصد به طور دائمی می شوند. البته به این نکته توجه کنید که پس از مدت طولانی ممکن است، موهای زائد در مناطقی از بدن دوباره به چشم بخورند و رشد کنند.

به طور کلی استفاده از لیزر یا IPL به نوع پوست و نوع موی زائد شما بستگی دارد. نتایج پایانی برای هر فرد متفاوت و به همین دلیل تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای افراد متفاوت است.

 لیزر یا آی پی ال
لیزر یا آی پی ال

تکنولوژی لیزر بر روی موهای زائد تیره نتایج عالی می دهد. در هر صورت با توجه به این نکته شما باید توجه داشته باشید که استفاده از لیزر یا IPL به نوع مو و رنگ پوست بستگی دارد.

براساس اطلاعات بدست آمده، می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که ماشین آلات لیزر با ارائه طیف نور واحد متمرکز به طور مستقیم به فولیکول مو، جذب می شود و اصلا به مناطق دیگر و سایر قسمت ها ی پوست نفوذ نمی کند. هر چه میزان موهای زائد ضخیم تر باشد، دستگاه IPL ضعیف تر بر روی پوست عمل می کند. دستگاه های IPL در مقایسه با دستگاه های لیزر برای پوست های تیره بدتر عمل می کند. به این صورت که احتمال ایجاد سوختگی در پوست افراد به مرور زمان با استفاده کردن از ای پی ال بالا می رود.

[/toggle]

[toggle title=”لیزر یا آی پی ال ؟” state=”close” ]

 لیزر یا آی پی ال
لیزر یا آی پی ال

لیزر یا آی پی ال ؟

به طور کلی، دستگاه های لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای زائد به طور دائمی با تولید گرما و نور به نحو احسنت عمل می کند. به این صورت که فولیکول ها و ریشه های مو را هدف می گیرد و رنگدانه های موجود در این قسمت ها اشعه ی لیزر را جذب می نمایند و از بین می روند. و این نور تنها با استفاده از موهای موجود در محل جذب می شود و سایر نواحی از این اشعه ها در امان می باشند. در نتیجه تکنولوژی لیزر نسبت به تکنولوژی دستگاه IPL کاملا متفاوت است و از خطرات جانبی کمتری ( سوختگی، تاول، کهیر و غیره…) بر خور دار است. پ

تکنولوژی لیزر نسبت به آی پی ال موثر تر و نتایج بهتری را برای فرد بیمار رقم می زند. اکثر بیماران پس 6 تا 12 جلسه درمانی با لیزر، موهای زائد خود را از دست می دهند.

 لیزر یا آی پی ال
لیزر یا آی پی ال

آی پی ال روشی ارزان، با اثر بخشی کم تر بر مو است.

هر پالس لیزر موهای زائد در کسری از ثانیه سبب از بین رفتن تعداد زیادی ریشه ی موهای زائد می شود.

با استفاده از لیزر می توان موهای زائد منطقه ی وسیعی از بدن را از بین برد.

لیزر می تواند با رنگ پوست و مو یا جنس پوست و مو هماهنگ شود.

لیزر برای هر نوع رنگ پوستی مناسب است، اما آی پی ال در رنگ پوست های تیره سوختگی ایجاد می کند.

نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

در نتیجه ما به شما تکنولوژی لیزر را پیشنهاد می کنیم.

[/toggle]

[su_note note_color=”#fca7a2″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

منابع

safelaseripl.com

dermascope.com

thecosmeticclinic.co.nz

[/su_note]

محقق : میترا کرمانیان

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments