نکات لیزر موهای زائد در مقایسه با آی پی ال

لیزر های خانگی آی پی ال و رفع موهای زائد (1)

رفع موهای زائد صورت با دستگاه آی پی ال
رفع موهای زائد صورت با دستگاه آی پی ال

ایا لیزر های خانگی ای پی ال تاثیری در رفع موهای زائد دارند و یا فقط شعار های تبلیغاتی انها را تا این اندازه  معروف کرده است ؟

ما در این پست با توجه به نتایج مطالعات تجربی  به این سوال پاسخ می گوییم .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

داستان لیزر های خانگی آی پی ال 

در ایامی نه چندان دور شما فقط می توانستید برای لیزررموهای زائد خود به یک مرکز لیزر مراجعه کنید  و در انجا از لیزر های حرفه ای با صرف هزینه ای گزاف برای رفع مهای زائد استفاده کنید .

ولی امروزه انواع جدیدی از  لیزر های ای پی ال با قدرت پایین وارد بازار شده اند .خریداری انواع اصل فقط از طریق تجویز پزشک  ممکن است ولی به تازگی سازمان غذا و دارو مجوز خریداری تعدادی از این لیزر ها را بدن تجویز پزشک صادر کرده است .

 چگونه سازمان غذا و دارو این کیت های خانکی را تایید کرده است ؟

انرژی این لیزر ها  بیشتر و فرکانس انها به نسبت سایر موارد بالاتر است و همین نشان میدهد که انها خطر کمتری برای پوست دارند .

همچنین به تمام نکات ایمنی در ساخت این محصولات توجه شده است تا به کار گیری انها در خانه و توسط فردی مبتدی با کمترین خطر همراه باشد .

به عنوان مثال این لیزر ها میتوانند تن پوستی و یا رنگ ان را تشخیص دهند .دستگاه  رنگ رنگدانه های پوستی را تعیین میکند و انها را با  شماره 4 مقایسه میکند  و فقط در صورتی عمل میکند که رنگ پوست فرد در مقیاس فیتزپاتریک با شماره 4 و یا کمتر از ان برابر باشد ،در غیر این صورت دستگاه قفل شده و عمل نمیکند .

ایا دستگاههای ای پی ال خانگی واقعا عمل میکنند ؟

به نظر میرسد که انواع جدید این لیزر ها توانسته اند به خوبی موهای زائد رفع کنند ولی در هر صورت نمیتوان توانایی انها را با لیزر های حرفه ای در مراکز مقایسه نمود .

مطالعات انجام شده 

در یکی از تحقیقات انجام شده ،نتایج حاصل از 7 مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند که یکی از انها کنترل شده  و شش تای دیگر کنترل نشده بودند .

در بیشتر این مطالعات ،نتیجه کوتاه مدت  حاصل از به کار گیری این دستگاه در طی 3 تا 6 ماه  پس از درمان  بررسی شد .

میانگین درصد کاهش مو در بین این مطالعه از 6 تا 72 درصد متفاوت بود .عوارض جانبی ناشی از ای پی ال های خانگی در بیشتر موارد قرمزی ناحیه درمانی گزارش شده است و بروز تاول ،تغییر رنگ پوست و پوسته پوسته شدن خیلی نادر بوده است.

ایا این دستگاه ها ایمن هستند ؟

به نظر میرسد که بیشتر افراد میتوانند از این دستگاه های برای مدتی کوتاه استفاده نمایند ولی ایا ایمنی انها هم تایید شده است ؟

سلامت چشمان 

یکی از نگران کننده ترین مباحث مرتبط با این لیزر ها ،امکان اسیب رسانی به چشم هاست که به ان خطر بصری ناشی از  گسیل پرتوها می گویند .

مطالعات انجام گرفته نشان میدهند که دستگاه های خانگی  ای پی ال با توجه به استاندارد های بین المللی موجود  هیچ خطر بصری ندارند .

در مطالعه ی دیگری مشخص شد که یکی از انواع ای پی ال های پرقدرت میتوانند برای سلامتی چشم خطرناک باشند

بهتر است به این نکات توجه نمایید :

  • این امکان وجود دارد که  میزان تابش تعدادی از دستگاه های ای پی ال ای حد استاندارد بیشتر باشد ولی  این حالت فقط زمانی به چشمان شما اسیب میرساند که  مستقیما به لیزر نگاه کنید و در بیشتر موارد فرد این کار را انجام نمیدهد
  • بیشتر دستگاههای یاد شده با این ضمانت به فروش میرسند که حتی با بیشترین فشار بر پوست قابلیت اشتعال ندارند .

بنابراین با توجه به این دو نکته ،دشتگاههای خانگی ای پی ال نمیتوانند خطری برای چشمان شما داشته باشند .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

چرا مرکز لیزر موهایم را از اینجا  انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments