مرکز لیزر موی زائد در نوجوانان

آیا نوجوانان می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

مرکز لیزر موی زائد در نوجوانان
لیزر موی زائد در نوجوانان

برخی معتقدند با افزایش سن تراکم موهای زائد نیز کمتر می شود، اما این یک اعتقاد اشتباه است. موهای زائد با نادیده گرفتن از بین نمی روند.

شایع دیگر سرطان زا بودن لیزر است. در حقیقت هیچ ارتباطی بین لیزر موی زائد و سرطان پوست وجود ندارد. صندلی های سولار که برای برنزه کردن پوست استفاده می شوند، برای سلامتی به مراتب خطرناک تر از لیزر هستند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر در حقیقت پرتو نیست و متشکل از نور متمرکز است. به هرحال لیزر درست باید توسط فرد حرفه ای و اموزش دیده استفاده شود.

پس از ین مقدمه در مورد شایعات رایج مربوط به لیزر، در ادامه به اثر بخشی لیزر در نوجوانان می پردازیم.

مو در دوره های مختلف رشد می کند، بنابراین جلسات متعدد برای لیزر موهای زائد نیاز است. لیزر در واقع موهای زائد را به طور دائم و به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و آنها را به طور کامل از بین نمی برد.

در دوران بلوغ تغییرات هورمونی به سرعت در بدن رخ می دهند. بنابراین بهتر است نوجوان قبل از شروع لیزر توسط یک پزشک مورد معاینه قرار بگیرد، به ویژه اگر میزان رشد موهای زائد بیش از اندازه است. در خانم ها شرایطی وجود دارد که سندروم پلی کیستیک تخمدان نامیده می شود، وجود این مشکل باعث رشد بی رویه موهای زائد شده و لیزر موی زائد موثر نخواهد بود.

اگر دختر خانمی دچار قاعدگی های نامرتب است، تست هورمونی نیاز خواهد بود. این دلیل دیگری است که تاکید می شود حتما لیزر موهای زائد در کلینیکی انجام شود که زیر نظر یک پزشک اداره می شود.

نکات مهم لیزر موهای زائد در نوجوانان
لیزر موهای زائد در نوجوانان

نکته دیگر در مورد لیزر موی زائد این است که موهای نازک و روشن و یا موهای کرکی به لیزر پاسخ نمی دهند و لیزر بر روی افرادی تاثیر خواهد گذاشت که دارای پوست روشن و موی تیره هستند. استفاده از لیزر برای موهای کرکی حتی ممکن است باعث تحریک آنها شده و ضخیم تر شوند.

دستگاه های لیزر خانگی نیز توصیه نمی شوند، زیرا اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، منجر به بروز عوارض و سوختگی خواهند شد. بنابراین توصیه می کنیم لیزر موی زائد خود را به دست یک فرد حرفه ای و آموزش دیده بسپارید.

مسئله دیگر در مورد لیزر موی زائد در نوجوانان این است که این فرایند باید حتما با رضایت والدین نوجوان انجام شود. عوارض لیزر در نوجوانان مشابه عوارض آن در بزرگسالان است.

با تمام این احوال و ایمنی موجود در لیزر توصیه می شود برای لیزر موی زائد در دوران نوجوانی کمی صبر کنید. همانطور که قبل از این هم ذکر شد در بدن نوجوانان تغییرات و نوسانات هورمونی خیلی زیاد اتفاق می افتد و این مسئله بر روی نتیجه لیزر تاثیر می گذارد. اما اگر هورمون ها به یک ثبات رسیده باشند، لیزر اثر بخشی بهتری خواهد داشت.

 کمترین سن برای شروع لیزر موی زائد سن 14 سالگی است، اما توصیه می شود تا 18 یاا 19 سالگی صبر کنید تا تغییات هورمونی به ثبات برسند.

نوجوانان در این مدت می توانند از روش های سنتی، مانند وکس، شیو کردن، کرم های موبر و اپیلاسیون برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.laserhairpittsburgh.com/laser-hair-removal-for-teens/” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید