لیزر موهای زائد

مصاحبه با متخصص پوست زنجان در مورد لیزر موهای زائد

بهترین لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

کلینیک لیزر موهای زائد زنجان زیر نظر یکی از پزشکان متخصص پوست و مو اداره می شود. در این مرکز علاوه بر لیزر موهای زائد خدمات دیگری مانند تزریق ژل لب و بوتاکس، برطرف کردن تتو و درمان بیماری های پوست و مو نیز ارائه می شود.

در مراجعه ای که به مطب این پزشک داشتم از ایشان خواستم توضیحاتی در مورد لیزر موهای زائد بدهند و به سوالات رایج در این باره پاسخ دهند که در ادامه به بیان صحبت های ایشان می پردازم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پزشک کلینیک:

سلام. یکی از سوالاتی که خیلی از مراجعین لیزر موهای زائد از من یا اپراتور می پرسند این سوال است که: واقعا لیزر کردن موهای زائد رو برای همیشه از بین می بره و دیگه مویی سبز نمیشه؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم خیر. تصور عموم مردم این است که لیزر موهای زائد را به طور دائم از بین می برد. در واقع بهتر ست بگوییم لیزر موهای زائد را به طور دائم کاهش می دهد. استفاده از لیزر باعث می شود فولیکول مو برای مدت طولانی به حالت استراحت در بیاید و موی جدید تولید نکند. اما پس از مدتی که شروع به تولید مو می کند، موی جدید خیلی نازکتر و روشن تر از موی قبل است و روی پوست زیاد به چشم نمی آید و به حالت کرکی هستند. با ین حال موهای زائد به میزان قابل توجهی برای همیشه کاهش پیدا می کنند.

اگر می خواهید برای همیشه از شر موهای زائد خودتون راحت باشید، بعد از اتمام کامل دوره لیزر درمانی توصیه می کنیم سالی یک بار به کلینیک مراجعه کنید و لیزر موهای زائد رو یک بار در سال تکرار کنید. به این ترتیب مطمئنا فولیکول های مو برای همیشه به خواب می روند و موی زائدی سبز نمی شود. البته برای بعضی افراد، به ویژه خانم هایی که دچار بیماری های هورمونی هستند، ممکن است تجدید جلسه دو بار در سال لازم شود. در این خانم ها فعالیت فولیکول های مو بیشتر از دیگران است.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران
کلینیک لیزر موهای زائد

سوال دیگری که معمولا پرسیده می شود این است که: چه عاملی یا عواملی باعث می شود حتی با وجود استفاده از لیزر هم موها دوباره رشد کنند؟

تغییراتی که در بدن رخ می دهند، مانند بارداری و یائسگی، باعث می شوند فولیکول هایی که به وسیله لیزر غیر فعال شده اند، دوباره فعال شده و مو تولید کنند. این مسئله به دلیل نوسانات هورمونی رخ می دهد – در دوره بارداری و یائسگی تغییرات هورمونی زیادی در بدن خانم ها اتفاق می افتد. به علاوه وجود بیماری های هورمونی دیگر نیز باعث رشد بی رویه موهای زائد می شود.

وجود سطح بالای هورمون تستوسترون و دیگر آندروژن ها در بدن خانم ها باعث رشد بی رویه موی زائد در بدن و صورت آنها می شود و لیزر می تواند رشد این موها را کاهش دهد.

یک اعتقاد اشتباه دیگه ای که در مورد لیزر وجود دارد سرطانزا بودن آن است. خیلی از مراجعین می پرسند لیزر سرطانزا نیست؟

باید بگم لیزر سرطان زا نیست. از اتواع لیزر برای درمان سرطان و یا بعضی بیماریرهای دیگه و انجام انواع جراحی استفاده میشه، بنابراین چطور ممکنه لیزر خطرناک باشه. به علاوه پرتو لیزر موهای زاید آنفدر قدرتمند نیست که بر روی اندام داخلی تاثیر بذاره و منجر به بروز سرطان بشه.

خانم هایی که قصد لیزر موهای زاید ناحیه واژینال خود را دارند نگران ناباروری هستند و می پرسند ایا استفاده از لیزر باعث ناباروری نمیشه؟

باید بگم خیر و جای هیچ نگرانی نیست. پرتویی که در سیستم لیزر موهای زائد استفاده میشه پریتو قدرتمندی نیست و عمق زیادی رو در پوست طی نمی کنه و به اندام های داخلی نمیرسه، بنابراین باعث بروز مشکلاتی مانند ناباروری نمیشه.

به علاوه استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد وازینال بر خلاف دیگر روش هدی سنتی، هیچ عفونتی رو در پی نداره و حتی باعث لطافت پوست این قسمت هم میشه.

بعضی مراجعین لیزر هم دارای تتو یا خالکوبی روی بعضی قسمت های بدنشون هستند. لازمه که بدونید در بخش هایی که تتو شدند به هیچ عنوان نمیشه از لیزر موهای زائد استفاده کرد. پرتو لیزر جذب رنگدانه های ریشه مو میشه و ریشه رو از بین می بره. تتو هم دارای رنگدانه است و پرتو لیزر رو جذب خودش می کنه، بنابراین قسمت هایی که تتو هستند بعد از جذب پرتو لیزر درد زیادی رو به همراه دارند و ممکنه باعث سوختگی پوست بشن.

بهتر است بدونید لیزری که برای رفع موهای زائد استفاده میشه با لیزری که برای رفع تتو استفاده کاملا با هم متفاوت هستند.

مسئله دیگه ای که برای خیلی از مراجعین سوال است عواملی هست که روی اثر بخشی لیزر تاثیر می گذارند. سوالی که مطرحه این هست که آیا تاثیر لیزر روی همه افراد یکسان است؟

باید بگویم خیر. لیزر موهای زائد روی افرادی که دارای پوست روشن و موی تیره هستند، بهترین تاثیر را می گذارد. به علاوه لیزر روی موهای سفید، بلوند، قرمز و به طور کل موهای روشن تاثیر نمی گذارد.

مسئله دیگه در مورد لیزر موهای زائد این است که بعضی از مراجعین تصور می کنند در روز انجام لیزر، موهای زائد باید بلند باشند، اما در واقع وجود موی زائد بر روی سطح پوست باعث می شود پرتو لیزر به فولیکول های مو نرسد و جذب موهای روی پوست شود، این مسئله علاوه بر اینکه اثر بخشی لیزر را کاهش می دهد، ممکن است باعث سوختگی پوست شود.

بنابراین مراجعین لازم است یک روز قبل از هر جلسه موهای زائد خود را شیو کنند. در فاصله بین جلسات هم می توانند موهاشون رو شیو کنند، اما نباید از روش هایی مثل وکس یا نخ اصلاح یا موکن های برقی استفاده کنند.

تعداد جلسه های مورد نیاز برای لیزر هم معمولا بین 5 تا 8 جلسه است که معمولا در همون جلسه ششم نتیجه مورد نظر به دست میاد. فاصله بین جلسه ها هم حدود 4 تا 6 هفته است.

به هر حال برای به حداقل رساندن این سوال ها و نگرانی ها قبل از شروع دوره لیزر موهای زائد، یک جلسه مشاوره برگزار می شود که در این جلسه به تمام سوال های شما پاسخ داده می شود و سعی بر این است نگرانی هایتان برطرف شوند. لطفا در جلسه مشاوره حتما در مورد سوابق پزشکی خود و داروهایی که مصرف می کنید به اپراتور یا پزشک اطلاعات کافی بدهید.

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید