مهمترین نکات لیزر موهای زائد

هر آنچه که باید درباره لیزر موهای زائد بدانید (بخش چهارم)

هر آنچه که باید درباره لیزر موهای زائد بدانید (بخش چهارم)

مطالعه بخش سوم


لیزر چگونه عمل می کند؟

بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

 

در لیزر موهای زائد، با استفاده از نور متمرکز شده، فولیکول های مو (حفره های کوچک روی پوست که مو از آن ها می روید) تحت تاثیر قرار می گیرند. فولیکول مو، لیزری را که به رنگدانه ملانین مو جذب شده است را جذب می کند و فورا مو را تبخیر می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

رنگدانه موجود در مو، لیزر را جذب می کند. این بدان معناست که موهای تیره، لیزر را بهتر جذب می کنند. به همین دلیل است که افراد دارای موی تیره و پوست روشن، کاندید مناسب تری برای لیزر موهای زائد محسوب می شوند.

افراد دارای موی روشن برای لیزر موهای زائد کمتر مناسبند و نتایج مطلوبی را تجربه نخواهند کرد. زیرا لیزر نمی تواند در موی بدون رنگدانه به خوبی نفوذ کند. لیزر موهای زائد در افراد مو بلوند، خاکستری یا سفید موثر نمی باشد.

 

آیا در لیزر موهای زائد، خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

سوزش و قرمزی پوست ناشی از لیزر
سوزش و قرمزی پوست

 

بروز عوارض جانبی جدی در لیزر موهای زائد بسیار نادر است. اما شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • تورم
  • قرمزی
  • ناراحتی و تحریک پوست

این عوارض معمولا ظرف چند روز پس از درمان لیزر برطرف خواهند شد. چنانچه علائم ادامه داشته باشد، باید هر چه سریع تر به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض جانبی کمتر شایع عبارتند از:

  • ایجاد اسکار
  • سوزش
  • تاول
  • عفونت
  • تغییر رنگ دائمی پوست

انتخاب یک مرکز معتبر و یک متخصص ماهر و با تجربه در زمینه لیزر موهای زائد می تواند به میزان قابل توجهی از بروز این خطرات بکاهد. آکادمی پوست و موی آمریکا توصیه می کند به منظور کاهش خطر ایجاد عوارض جانبی، جهت لیزر موهای زائد خود تنها به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

 

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

کاملترین
لیزر موهای زائد پا

 

آستانه درد هر فرد متفاوت است، اما به طور کل درد لیزر بیشتر از درد ناشی از اپیلاسیون نمی باشد. زمانی که پالس نور به سمت پوست منتقل می شود، باعث بروز حس سوزش و سوزن سوزن شدن می شود. برخی افراد نیازی به هیچ ماده بی حسی ندارند، اما برخی دیگر لازم است از بی حس کننده های موضعی استفاده کنند. همه این موارد به خود فرد بستگی دارد.

 

پس از لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران
کلینیک لیزر موهای زائد

 

زمان بهبودی در این روش بسیار کوتاه است و بیشتر بیماران می توانند بلافاصله پس از انجام لیزر، فعالیت های روزانه خود را از سر گیرند.  درست همانطور که استفاده از کرم ضد آفتاب پیش از لیزر موهای زائد حائز اهمیت است، ادامه مصرف آن پس از درمان نیز لازم و ضروریست. این امر از تحریک های بعدی پوست پیشگیری می کند.

بلافاصله پس از درمان لیزر می توانید شاهد کاهش تعداد موهای زائد خود در ناحیه تحت درمان باشید. 2 الی 8 هفته پس از لیزر موهای زائد ممکن است متوجه افزایش رشد مو در ناحیه درمان شوید. این بدان خاطر است که همه فولیکول های مو به اندازه یکسان به درمان پاسخ نمی دهند. اکثر افراد پس از اولین جلسه درمان با کاهش 10 الی 25 درصدی موهای زائد خود مواجه می شوند.  معمولا بین 3 تا 8 جلسه طول می کشد تا ریزش موها دائمی شود. عموما پزشکان پیش از شروع درمان می توانند تعداد جلسات مورد نیاز برای شما را تخمین بزنند. در آخر هم لازم است جهت حفظ اثر و ماندگاری لیزر، هر سال در یک جلسه لیزر شرکت نمایید.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد به عوامل متعددی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • تجربه متخصص
  • ناحیه جغرافیایی
  • اندازه محل درمان
  • تعداد جلسات

شایان ذکر است که لیزر موهای زائد تحت پوشش بیمه های درمانی قرار ندارد.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.healthline.com/health/laser-hair-removal#side-effects7″ ]لینک اول[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.hairremovalforum.com/laser-hair-removal-research/how-to-prepare-laser-hair-removal/413/” ]لینک دوم[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.skinsight.com/cosmetics/laserHairRemoval.htm?Imiw9cApl” ]لینک سوم[/button][button color=”red” size=”small” link=” http://www.freshvancouver.com/index.php?option=com_content&view=article&id=439:top-5-benefits-of-laser-hair-removal&catid” ]لینک چهارم[/button]

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید