بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل

کاهش دائمی موهای زائد به چه معناست؟ (بخش دوم)

مطالعه بخش قبلی

 

2- امکان رشد مجدد موهای زائد در سطوح پیش درمان

حتی در صورتی که تعداد موهای زائد پس از یک دوره درمان به چگالی سابق خود برسد، باز هم دستگاه لیزر را می توان به عنوان یک روش جهت کاهش دائمی موهای زائد تایید کرد. این تست ها همگی مربوط به ناحیه تحت درمان و ارتباطش با چرخه رشد معمول مو است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چرخه رشد مو معمولا بین 4 تا 12 ماه است. برای مثال، چرخه دگردیسی فعال موهای بدن برای پشت لب و زیر بغل، به طور متوسط دارای یک چرخه 4 الی 5 ماهه است، در حالی که برای موهای پا می تواند بین 11 تا 12 ماه باشد. جدول زیر، میانگین چرخه رشد مو را بر اساس بخش های مختلف بدن نشان می دهد:

مراحل چرخه رشد مو
چرخه رشد مو

در صورتی که دستگاهی ثابت کند که قادر است تعداد موهای زائد زیر بغل را طی 4 ماه کاهش دهد، اما مصرف کننده کماکان پس از گذشت 6 ماه، همچنان با رشد مجدد موهای زائد مواجه است، باز هم می توان گفت این دستگاه دارای استاندارد “کاهش دائمی موهای زائد” است.  این بدان علت است که کاهش مو پس از یک دوره 4 ماهه استفاده از لیزر اتفاق افتاده است و چرخه رشد موهای زیر بغل نیز 4 ماه است.

به اصطلاح ساده تر، حجم موی زائد طی یک چرخه رشد کامل در ناحیه تحت درمان باید کم شود تا عنوان “کاهش دائمی موهای زائد” به خود بگیرد.

 

3- تعداد محدودی از افراد شاهد افزایش رشد موهای زائد هستند

پرمویی

در موارد بسیار نادر، ممکن است برخی از افراد پس از قرار گیری در معرض نور لیزر با افزایش رشد موی زائد مواجه شوند. این پدیده، هایپرتریکوز (hypertrichosis) یا پرمویی نام دارد و در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی در خصوص چگونگی مکانیسم هایی که ایجاد می کند، در دست نداریم. مطالعه ای نشان می دهد که از 489 فردی که تحت درمان لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت قرار گرفتد، تنها 3 نفر با افزایش رشد موی زائد مواجه شده اند.

شایان ذکر است که این نرخ بروز هایپرتریکوز بسیار ناچیز است و عمدتا در زنان ساکن هند و مدیترانه که دارای پوست تیره تری هستند، این اتفاق رخ می دهد.

 

4- موفقیت، یک احتمال است و ضمانتی وجود ندارد

بهترین لیزر موهای زائد مردان
لیزر موهای زائد مردان

چنانچه دستگاه لیزری جهت لیزر موهای زائد مورد تایید FDA قرار گرفته باشد، می توان گفت بر اساس تعریف FDA احتمال این که به درمان لیزر پاسخ دهید، بالاست. این بدان معناست که در اکثر افراد، پس از گذشت 3، 6، 9 و 12 ماه از آخرین درمان لیزر، تعداد موهای زائد کاهش می یابند.

اما این بدان معنا نیست که این نتایج در همه مصرف کنندگان به همین منوال حاصل می گردد. زیرا در بیشتر مطالعات بالینی مشخص شده است که تعداد محدودی از افراد به هیچ وجه به درمان لیزر پاسخ نمی دهند.

 

تست پچ

اهمیت پچ تست
پچ تست

تست پچ، قبل از شروع برنامه درمان لیزر موهای زائد می تواند ابزار مفیدی در سنجش احتمال موفقیت و همچنین بررسی هر گونه عوارض جانبی احتمالی باشد.

توصیه می شود چند روز قبل از اولین جلسه درمان، این تست را در ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید. این کار در یک مرکز لیزر موهای زائد معتبر حتما صورت می گیرد.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:


[button color=”red” size=”small” link=”https://hairfreelife.com/permanent-hair-reduction-actually-mean/” ]لینک 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.fda.gov/radiation-emittingproducts/resourcesforyouradiationemittingproducts/ucm252761.htm” ]لینک 2[/button]

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید