فتوترمولیز انتخابی در لیزر موهای زائد

چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد (بخش دوم)

مطالعه بخش قبل

 

دستگاه های لیزر موهای زائد مختلف

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد
دستگاه لیزر موهای زائد

در حال حاضر، دستگاه های لیزر متعددی وجود دارند که به منظور لیزر موهای زائد حرفه ای از آن ها استفاده می شود. این دستگاه ها شامل روبی، الکساندرایت، دایود و اندیاگ می باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همه این دستگاه ها یک اصول خاصی را دنبال می کنند. تفاوت عمده آن ها در روش هدایت نور و طول موج مورد استفاده در آن ها است.

واحد اندازه گیری طول موج نور و اشعه مادون قرمز، تحت عنوان نانومتر شناخته می شود و برابر با یک میلیاردم متر است. دستگاه های لیزر موهای زائد با طول موج هایی بین 700 تا 1400 نانومتر کار می کنند.

این که کدام یک بهتر عمل می کنند به فرد تحت درمان بستگی دارد و تا حد زیادی بر اساس نوع و رنگ پوست و مو تعیین می گردد.

 

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

در گذشته، لیزر موهای زائد تنها در افرادی که دارای پوست سفید و موهای تیره بودند، موثر بود. این موضوع تا اندازه ای بدین خاطر بود که افراد دارای موی تیره، ملانین بیشتری در اطراف فولیکول مو دارند تا مورد هدف نور لیزر قرار گیرد. همچنین تضاد بین پوست روشن و ملانین تیره، تاثیر بسیار خوبی دارد.

از آن جایی که تکنولوژی مورد استفاده در لیزر موهای زائد پیشرفت کرده است، این توانایی را پیدا کرده که به طور موثری پوست های تیره را نیز درمان کند.

دستگاهی که با پیشرفته ترین تکنولوژی در حال حاضر در بازار موجود است، اندیاگ (Nd:YAG) است که به طور ویژه جهت درمان همه نوع رنگ پوستی ساخته شده است.

لیزر اندیاگ را می توان جهت درمان موثر و بی خطر افراد نژاد آسیایی به کار برد.

با این حال، همچنان مواردی وجود دارد که لیزر موهای زائد در آن ها موثر واقع نمی شود. عموما این دسته، افراد دارای موهای روشن، خاکستری یا قرمز هستند. اما بعید نیست که در آینده ای نزدیک، لیزر در آن ها نیز موثر واقع شود.

 

مقررات لیزر موهای زائد

اداره غذا و داروی آمریکا (FDA)، مقررات لیزر موهای زائد را تنظیم کرده است. بنابراین، برای اطمینان خاطر بیشتر، حائز اهمیت است که پیش از شروع درمان به بررسی این موضوع بپردازید که آیا دستگاه لیزر حاضر زیر نظر FDA ثبت و تایید شده است یا خیر.

مقررات مربوط به صلاحیت اپراتور دستگاه کمتر سختگیرانه است و در کشورهای مختلف، متفاوت است. به همین دلیل باید پیش از مراجعه به یک مرکز لیزر موهای زائد، تحقیقات لازم و کامل را به عمل آورید.

مهمترین نکات لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد صورت

توجه!!!

علی رغم ادعاهای بسیار مبنی بر این که لیزر موهای زائد می تواند نتایجی دائمی حاصل کند، در حال حاضر این موضوع توسط FDA تایید نشده است. FDA، لیزر موهای زائد را تنها راهی جهت کاهش دائمی موهای زائد معرفی کرده است.

آنچه در ذیل می خوانید، چگونگی تشریح این موضوع در FDA است:

“کاهش دائمی موهای زائد، به عنوان کاهش طولانی مدت و مداوم موهای زائد پس از یک دوره درمان کامل که ممکن است شامل چندین جلسه متعدد باشد، تعریف می شود.

تعداد موهای زائدی که مجددا رشد می کنند باید به مرور زمان بیشتر از چرخه کامل رشد فولیکول های مو ثابت و پایدار باشد که با توجه به قسمت های مختلف بدن از 4 تا 12 ماه متغیر است.

کاهش دائمی موهای زائد لزوما به معنای از بین رفتن همگی موهای زائد در ناحیه تحت درمان نیست.”

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://hairfreelife.com/how-does-laser-hair-removal-actually-work/” ]لینک مرجع[/button]

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید