پوست های تیره گروه 6

آیا لیزر موهای زائد در پوست های تیره، بیخطر و اثربخش است؟

مهمترین نکات لیزر موهای زائد در پوست های تیره
لیزر موهای زائد در پوست های تیره

متاسفانه، اطلاعات متناقضی در خصوص لیزر موهای زائد و مناسب بودن آن برای پوست های تیره در فضای مجازی وجود دارد که بسیاری از آن ها موثق و به روز نمی باشند.

ما در این مطلب سعی نموده ایم، اطلاعات دقیق و به روز علمی را در پاسخ به این سوال که “آیا لیزر موهای زائد در پوست های تیره، بی خطر و اثربخش است یا خیر؟” در اختیارتان قرار دهیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ابتدا، باید بگوییم که پاسخ به این سوال مثبت است. ثابت شده است برخی از انواع دستگاه های پیشرفته لیزر موهای زائد دارای ایمنی و اثربخشی خوبی در پوست های تیره هستند. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص این دستگاه های لیزر در اختیارتان قرار داده ایم.

 

تقسیم بندی انواع پوست

مقیاس فیتزپاتریک یا تقسیم بندی رنگ پوست، مقیاسی متشکل از 6 رنگ پوستی است. جهت تعیین نوع پوست خود می توانید از جدول زیر کمک بگیرید:

 

مهترین تقسیم بندی انواع رنگ پوست
تقسیم بندی انواع رنگ پوست

در گذشته، لیزر موهای زائد تنها برای پوست های گروه 1 تا 5 مناسب بود

نسل اولیه دستگاه های لیزر موهای زائد تنها برای نوع پوستی 1 تا 5 مناسب بود. اما این دستگاه های لیزر قادر نبودند به طور موثر و بی خطر، موهای زائد را در نوع پوستی 5 و 6 از بین ببرند. اما امروزه به واسطه دستگاه های جدید و پیشرفته تر، این سد برداشته شده و حتی پوست های تیره تر نیز می توانند از مزایای لیزر موهای زائد بهره مند شوند.

 

معرفی لیزر اندیاگ (Nd: YAG)

درباره لیزر اندیاگ
لیزر اندیاگ

 

10 پس از این که داشمندان تحقیقات گسترده ای بر روی لیزر انجام دادند، لیزر اندیاگ یا Nd: YAG مورد استفاده قرار گرفت. این دستگاه لیزر دارای طول موجی فراتر از سایر دستگاه های لیزر موهای زائد است و معمولا تا 1064 نانومتر پشتیبانی می کند. بر اساس مطالعات دانشمندان و حمایت علمی، لیزر اندیاگ در رفع موهای زائد افراد دارای پوست تیره تر، موثر شناخته شد.

 

مقایسه لیزر با آی پی ال (IPL) در رفع موهای زائد پوست های تیره

آی پی ال پوست تیره
آی پی ال

 

بر اساس مطالعات متعدد در سال 2012 مشخص شد که در افراد دارای پوست تیره، لیزر اندیاگ بسیار اثربخش تر و بی خطر تر از آی پی ال محسوب می گردد.

 

اثربخشی لیزر اندیاگ بر روی پوست های تیره

در مطالعه ای در سال 2001، بر روی کاهش موهای زائد در افراد دارای نوع پوست 5 و 6 طی 1، 3، 6 و 12 ماه درمان کامل لیزر تمرکز شد و مشخص شد که لیزر اندیاگ بر روی پوست های تیره تر در دراز مدت بسیار موثر و بی خطر تر است. نتایج نشان دهنده کاهش 70 تا 90 درصدی موهای زائد پس از 12 ماه درمان لیزر و با گزارش تنها چند عوارض جانبی جزیی بود.

 

آیا دستگاه لیزر موهای زائد خانگی مختص افراد دارای پوست تیره وجود دارد؟

مهمترین نکات دستگاه لیزر خانگی
دستگاه لیزر خانگی

 

چندین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی و تعدادی دستگاه IPL برای افراد دارای پوست تیره در بازار موجود است. اگرچه تهیه این دستگاه های خانگی می تواند مقرون به صرفه تر باشد، اما اثربخشی دستگاه های لیزر حرفه ای به مراتب بیشتر است.

 

پوست های گروه 6 و دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی

پوست های تیره گروه 6
پوست های تیره

 

متاسفانه تا امروز، هیچ گونه دستگاه لیزر خانگی مناسبی که در پوست های گروه 6 موثر باشد به ثبت نرسیده است. همچنین یافتن لیزر خانگی با فناوری اندیاگ نیز کار آسانی نیست.

بسیاری از دستگاه های لیزر خانگی مجهز به سنسور تشخیص رنگ هستند و اگر در تقسیم بندی انواع پوست، پوست شما تیره از 6 باشد، دستگاه به طور خودکار قفل می شود و کار نمی کند.

در صورت لیزر موهای زائد تیره تر از 6، پوست شما در معرض خطرات و عوارض جدی و دائمی مانند هیپوپیگمانتاسیون (تیرگی دائمی پوست، سوختگی و ایجاد اسکار می گردد.

 

چگونه می توان اطلاعات بیشتری کسب کرد؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیزر اندیاگ، بررسی دقیق تر آن و همه چیز درباره آن، این مطلب را نیز مطالعه نمایید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://hairfreelife.com/laser-hair-removal-dark-skin-safe-effective-2/” ]لینک مرجع[/button]

 

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید