لیزر موهای زائد و سوالات مربوط به آن

اطلاعاتی در رابطه با لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

برطرف کردن موهای زائد بدن یک فرایند خسته کننده و گاهی دردناک است. در مسیر برطرف کردن موهای زائد از هر روشی استفاده کنید، از جمله استفاده از وکس، نخ یا تیغ و غیره، با مشکلاتی مانند رشد موهای زیر پوستی روبرو خواهید بود، به علاوه مجبورید این این روش ها را حداقل یک بار در ماه انجام دهید. اگر از این روش های سنتی خسته شده اید، استفاده از لیزر مطمئنا مناسب شما خواهد بود. اما قبل از شروع لیزر درمانی بهتر است پاسخ پرسش های خود را دریافت کنید.

  1. فرایند لیزر درمانی چگونه کار می کند؟

لیزر تکنیکی است که از پرتوهای نور بسیار متمرکز برای نفوذ به پوست استفاده می کند. پس از نفوذ این پرتوها به پوست سلول هایی که باعث تحریک رشد مو می شوند، از بین می روند. نور لیزر توسط رنگدانه های موجود در فولیکول های مو جذب می شود و سلول های اطراف مو را بدون آسیب رساندن به پوست، از بین می برد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. آیا من بیمار مناسبی برای لیزر درمانی هستم؟

لیزر معمولا برای افرادی که دارای پوست روشن و موی تیره هستند بسیار موثر است. در افرادی که دارای پوست رنگی یا تیره هستند، مقداری از نور لیزر توسط پوست جذب می شود و در نتیجه نور کمتری جذب فولیکول می شود. در این مورد دستگاه های خاص لیزر مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. آیا استفاده از لیزر به شما آسیب می رساند؟

این سوال برای افراد مختلف یکسان نیست و بستگی به تحمل درد بیمار دارد. بسیاری از بیماران لیزر درمانی را مشابه برخورد بند لاستیکی به پوست خود توصیف می کنند. اگر شما به درد حساس باشید، پزشک قبل از شروع درمان استفاده از بی حسی های موضعی را توصیه خواهد کرد.

  1. لیزر موهای زائد چه مدت طول می کشد؟

این فرایند بستگی به مساحت بخش مورد نظر برای لیزر درمانی دارد. معمولا نواحی کوچک بدن مانند زیر بغل ها و بیکینی کمتر از 5 دقیقه طول می کشد، در حالکه لیزر یک پای کامل ممکن است حدود یک ساعت طول بکشد.

  1. لیزر درمانی طی چند جلسه انجام می شود؟

تعداد جلسات لیزر درمانی به نوع پوست و بخش تحت درمان بستگی دارد. یک بیمار معمولی به 6 جلسه درمان نیاز دارد. فاصله هر جلسه درمانی تا جلسه بعدی 4 تا 6 هفته است و این فاصله باعث می شود فولیکول های مرده ناپدید شوند و موهایی که در جلسه قبل غیرفعال بوده اند، تحت تاثیر لیزر قرار گیرند.

  1. چگونه برای لیزر درمانی آماده شویم؟

مراحل آمادگی برای لیزر درمانی عبارتند از:

  • یک هفته قبل از انجام درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
  • قبل از شروع درمان هر گونه کرم، لوسیون و خوشبو کننده باید از روی پوست پاک شود.
  • لباسی بپوشید که دسترسی به بخش مورد نظر راحت باشد.
  • استفاده از تیغ یا ژیلت تنها روش حدف موهای زائد قبل از انجام لیزر درمانی می باشد.
  1. انتظارات فرد بیمار از لیزر درمانی چیست؟

قبل از شروع فرایند لیزر درمانی موهای بخش مورد نظر باید چند میلی متر بالاتر از سطح پوست باشند. یک ژل یا دستگاه خنک کننده برای محافظت از لایه بیرونی پوست استفاده می شود، سپس تکنیسین از یک پالس نور استفاده می کند و واکنش پوست را در مقابل آن بررسی می کند.

  1. عوارض جانبی لیزر درمانی چیست؟

در چند ساعت اول پس از لیزر درمانی ممکن است دچار قرمزی و التهاب شوید. برای کاهش این ناراحتی ها توصیه می شود از کمپرس یخ یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

  1. اقدامات احتیاطی لازم برای انجام لیزر درمانی جیست؟

بسیار مهم است که قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. بیمارانی که از ضدآفتاب استفاده نمی کنند ممکن است در منطقه تحت درمان کمی تغییر رنگ مشاهده کنند. همچنین توصیه می شود 10 روز پس از لیزر درمانی از اسکراب ملایم استفاده کنید تا پوست لایه برداری شده و فولیکول های مرده از روی پوست برداشته شوند.

  1. چه زمانی میتوان نتایج لیزر درمانی را مشاهده کرد؟

نتایج لیزر درمانی در افراد مختلف یکسان نیست. زمانی که بدن شروع به حذف فولیکول های مرده پوست می کند، ممکن است به نظر برسد مو هنوز در حال رشد است. با این حال موها 10 تا 14 روز پس از انجام درمان می ریزند. از آنجایی که موها در دوره های مختلف رشد می کنند، به همین دلیل رشد موها پس از جلسات اول درمان همچنان ادامه دارد و نیاز به جلسات متعدد خواهد بود.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments