لیزر موهای زائد و درمان کراتوزیس پیلاریس

بیماری پوستی کراتوزیس پیلاریس
بیماری پوستی کراتوزیس پیلاریس

کراتوزیس پلاریس که اغلب دانه دانه شدن و ترکیدگی پوست ( مو به تن سیخ شدن) نامیده میشود، بیماری یا شرایط پوستی شایعی است که باعث ایجاد برجستگی های کوچک و لکه های پوستی سخت و ناهموار بر قسمت های مختلف بدن، بویژه باسن، ران ها و بازوان می شود.

اعتقاد بر این است که پروتئینی به نام  شاخينه یا كراتين (پروتئين سخت و غيرقابل حل كه بخش اصلي مو و ناخن و شاخ را تشكيل مي دهد) باعث بروز این پدیده می شود. بعلت وجود این عنصر در بدن، شرایط مختلفی برای بیمار پیش می آید؛ برای مثال، این امکان وجود دارد که فرد دچار خارش آزار دهنده ای در نواحی مختلف بدن شود و حتی ممکن است که هیچ مشکلی برای شخص بوجود نیاید و بدن او آسیبی نبیند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افرادی که از این به اصلاح بیماری کراتوزیس پیلاریس رنج می برند، دائما نگران وضعیت پوست و ظاهر هستند و بدنبال راه حل هایی به منظور بهبود شرایط پوستی و زیبایی ظاهری خود هستند. برخی بر این باورند که لیزر موهای زائد می تواند از بروز این عامل جلوگیری کند.

لایه برداری پوست، مصرف ویتامین، تغییر در رژیم غذایی و همچنین استفاده از انواع لوسیون ها و کرم ها و  پوست خراشي میکروسکوپی (خراشاندن سطح پوست توسط مايع سوزان يا تيغ به منظور زدودن جاى زخم و جوش و غيره ) می توانند در درمان کراتوزیس پیلاریس موثر واقع شوند، اما باید بدانیم که رهایی از چنین وضعیتی بسیار سخت و دشوار و زمانگیر است.

با این وجود، دیگر نیازی به نگرانی نیست، چون لیزر موهای زائد می تواند یکی ازگزینه های درمانی احتمالی برای رفع آن باشد. اگرچه این روش نمی تواند به طور کامل این بیماری پوستی را رفع کند، اما می تواند برآمدگی و برجستگی های پوست را کاهش دهد.

علت اینکه بسیاری از مردم به روش لیزر مو در درمان کراتوزیس پیلاریس اطمینان می کنند، اینست که در واقع کراتوزیس پیلاریس یک اختلال موجود در پیازک مو (هر كيسه يا حفره يا غده ى كوچك ) است. خارج کردن پیازهای مویی که باعث ایجاد این اختلال می شوند، از بروز دوباره برجستگی ها و لکه های پوستی جلوگیری می کند.

علاوه بر انتخاب یک کلینیک فوق تخصصی زیبایی، فرد مورد درمان می بایست از پیش از تجربه کافی، تخصص و مهارت پزشک یا درمانگر اطمینان کامل حاصل کند و کار را به او بسپارد.

اگرچه این مورد اجباری نیست، اما می تواند به مراحل درمان و بهبودی پس از آن سرعت ببخشد و بعنوان درمانگری که تجربه درمان کراتوزیس پیلاریس را دارد، باید شرایطی را فراهم کند و تعدیلاتی را ایجاد کند که ممکن است در حالت طبیعی هیچگاه به آنها نیاز نباشد.

در صورتی که درمان کراتوزیس پیلاریس توسط درمانگر مجرب و متخصص صورت گیرد، لیزر موهای زائد می تواند موثرترین و بهترین گزینه درمانی باشد. اما فرد مورد درمان مب بایست صبر رو شکیبایی داشته باشد، بعلت آنکه در یک جلسه لیزر درمانی معجزه رخ نمی دهد و بیماری به طور کامل رفع نمی شود. روش های مختلفی باید بر روی بیمار امتحان شود تا تغییر در بیمار احساس شود و درمانگر تشخیص دهد که کدام روش درمانی می تواند برای بیمار موثر واقع شود.

کراتوزی پیلاریس بیماری پوستی است که نسبت به روش های درمان مقاوم است و مطمئنا در این مرحله، بیمار باید صبر پیشه کند.

اگرچه نتوان با استفاده از روش لیزر مو این بیماری را به طور کامل از بین برد، اما مشاهدات نشان می دهد که بر اثر لیزر پوست صاف تر و روشن تر به نظر می رسد و کیفیت شرایط پوست افزایش پیدا می کند.

علاوه بر بهبود وضعیت پوست و بهتر کردن شکل ظاهری لکه های پوستی و برجستگی های بوجود آمده بر روی پوست، لیزر مو موجب کاهش حجم موهای زائد بدن و پوست صاف بدون چین و چروک می شود.

منبع:

http://www.hairremoval.org

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments