همه چیز درباره لیزر موهای زائد در نوجوانان

لیزر موهای زائد در نوجوانان

رشد موهای زائد، یکی از دغدغه هایی است که در سنین نوجوانی شکل می گیرد. فرقی نمی کند که شما یک دختر جوان هستید که به خاطر موهای زائدش نگران ظاهرش است، یا یک ورزشکار یا مدل که داشتن یا نداشتن موهای زائد می تواند شکست یا پیروزی را برایش رقم بزند. در هر صورت ممکن است اطلاعی از این موضوع نداشته باشید که لیزر موهای زائد برای نوجوانان خطرناک است یا خیر. در مقاله امروز تهران اسکین، به طور مفصل در خصوص این موضوع شرح داده ایم.

 

آیا لیزر موهای زائد در نوجوانان بی خطر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، بله لیزر موهای زائد برای نوجوانان کاملا بی خطر است. هیچ محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد وجود ندارد و همه نوجوانان پس از پایان 14 سالگی می توانند با خیالی آسوده موهای زائد خود را لیزر کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

شایعاتی در خصوص لیزر موهای زائد در نوجوانان

مرکز لیزر موی زائد در نوجوانان
لیزر موی زائد در نوجوانان

به گفته برخی از افراد، پس لیزر موهای زائد، مو مجددا رشد پیدا می کند. این گفته کاملا غلط است. پس از لیزر موهای زائد، رشد مو قطع خواهد شد. لیزر قادر است تا 90% موهای زائد شما را از بین ببرد. در 10% باقی مانده ممکن است مو کمی رشد کند ولی دیگر ضخامت و پری قبل را نخواهد داشت و در ضمن به راحتی نیز از بین خواهد رفت.

 

آیا لیزر موهای زائد منجر به سرطان می شود؟

خیر. در درمان لیزر هیچ گونه خطر ابتلا به سرطانی وجود ندارد. در یک مقایسه می توان به جرات گفت که سولاریوم و برنزه کردن به مراتب بیشتر سلامتی تان را تهدید می کند. در درمان لیزر هیچ تابشی وجود ندارد و این بدان خاطر است که لیزر تنها از یک نور متمرکز تشکیل شده است. با این حال، استفاده از لیزر مناسب و انجام آن توسط یک فرد باتجربه و متخصص نیز بسیار اهمیت دارد.

 

آیا لیزر موهای زائد، راه حل مناسبی برای نوجوانان است؟

لیزر موهای زائد در نوجوانان

بله کاملا. از آنجایی که مو دارای چرخه رشد است، درمان های متعددی برای از بین بردنش نیاز است. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش رشد موی زائد است و روشی دائمی محسوب نمی شود. به همین دلیل به صورت دوره ای باید درمان لیزر را تکرار کنید.

در دوران بلوغ، تغییراتی سریع در هورمون ها رخ می دهد. در این دوران توصیه می شود به یک پزشک مراجعه کنید، به ویژه اگر موهای زائد زیادی دارید. یک بیماری در دختران وجود دارد که سندرم تخمدان پلی کیستیک نام دارد که منجر به رشد بیش از حد موهای زائد در آنها می شود. در صورتی که لیزر موهای زائد در دختر نوجوان موثر واقع نشود، به احتمال زیاد به این بیماری مبتلاست و باید هرچه زودتر درمان شود.

چنانچه دختر نوجوانی دارای قاعدگی نامنظم، یا خونریزی شدید باشد، ممکن است به آزمایش هورمون نیاز باشد. این موضوع یکی دیگر از مواردی است که باید قبل از لیزر موهای زائد نوجوانان در نظر گرفت. زیرا این وضعیت نیز منجربه رشد بیش از موهای زائد می شود و بر عملکرد لیزر تاثیر خواهد داشت.

دخترانی که موی روشن دارند، کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نیستند. بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد، افراد دارای پوست روشن با موهای تیره می باشند. در این صورت، درمان لیزر بهترین نتیجه را خواهد داد.

بهترین مرجع جهت پرسش سوالات در خصوص مشکلات پزشکی و لیزر موهای زائد، پزشک است. بنابراین به محتوای موجود در سایت ها که پایه و اساس علمی ندارند، تکیه نکنید. ایمنی کار از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر لیزر موهای زائد توسط یک فرد بی تجربه صورت گیرد، می تواند منجر به مشکلات عدیده، از جمله ایجاد اسکار یا سوختگی شود. بنابراین باید در انتخاب یک مرکز لیزر مناسب و متخصصین با تجربه اهتمام بورزید.

 

روش های جایگزین لیزر موهای زائد برای نوجوانان چیست؟

  • اپیلاسیون. این روش درد زیادی را وارد می آورد و هیچگاه پایانی برایش وجود ندارد.
  • اصلاح با ژیلت. این روش دارای عوارضی چون رشد موی زیر پوستی و جوش است و مو خیلی سریع رشد مجدد خواهد داشت.
  • کرم های موبر. این کرم ها به واسطه ترکیبات شیمیایی سبب ایجاد حساسیت، به ویژه در پوست نوجوانان می شوند.
  • الکترولیزر. این روش، فرایند بسیار کندی دارد و درمان آن بسیار طولانی تر از لیزر است. از عوارض الکترولیزر می توان به اسکار و زخم اشاره کرد. همچنین هزینه الکترولیزر در بلند مدت گرانتر از لیزر موهای زائد تمام می شود.

 

سخنی با مادران و پدران

لیزر موهای زائد در نوجوانان
لیزر موهای زائد در نوجوانان

تنها به این دلیل که فردی نوجوان است نباید از انجام لیزر موهای زائد منع شود. برای نوجوانان، داشتن موهای زائد بسیار آزار دهنده تر است تا بزرگسالان.  به ویژه دختران که حساس تر از پسران هستند. لیزر موهای زائد به نوجوان شما کمک می کند تا تصویر مثبتی از خود بسازد.

اگر لیزر موهای زائد توسط یک متخصص و در یک مرکز معتبر انجام شود، هیچ خطری برای نوجوانان در پی نخواهد داشت.

لیزر موهای زائد، اعتماد به نفس و عزت نفس فرزندتان را افزایش خواهد داد. سنین نوجوانی به اندازه کافی با چالش های مختلف مواجه است و شما با این اقدام بار زیادی از شرم، آزردگی و آسیب های روانی را از روی دوش فرزند خود کم خواهید کرد.

همیشه این را به خاطر داشته باشید که نوجوانان مجبور نیستند تا آخر عمر از خجالت رشد موهای زائد خود رنج ببرند!

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://laserlightskin.com/2013/03/is-it-safe-for-teenagers-to-get-laser-treatments/” ]لینک 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.laserhairpittsburgh.com/laser-hair-removal-for-teens/” ]لینک 2[/button]

 

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید