نکاتی که نباید بعد از لیزر موهای زائد انجام دهید | بهترین مرکز لیزر موهای زائد

چقدر طول می کشد تا نتایج لیزر موهای زائد حاصل شود؟ (بخش اول)

تعداد جلسات لیزر موهای زائد
جلسات لیزر موهای زائد

هنگامی که تصمیم می گیرید برای درمان لیزر موهای زائد خود برنامه ریزی و بودجه بندی کنید، کاملا طبیعی است که علاقمند باشید نتایج آن را نیز هر چه سریع تر مشاهده کنید.

متاسفانه، هیچ پاسخ قطعی به این سوال که “چقدر طول می کشد تا نتایج لیزر موهای زائد حاصل شود؟” وجود ندارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این مطلب، با هدف ارائه راهنمایی هایی در خصوص انتظارات معقولانه و منطقی از لیزر موهای زائد تهیه و در اختیار شما قرار داده شده است تا با مطالعه آن متوجه شوید که به طور میانگین به چند جلسه لیزر درمانی نیاز دارید و چه مدت باید برای رسیدن به نتایج مطلوب صبر کنید.

 

چرا برای لیزر موهای زائد به جلسات متعددی نیاز است؟

بیشتر متخصصان بر این عقیده استوارند که برای رسیدن به نتایج مطلوب به طور میانگین، حداقل 6 جلسه لیزر نیاز است. این در حالی است که امکان دارد نتایج پس از یک جلسه هم محرز شود. اما در هر صورت، شما به 6 الی 7 جلسه نیاز دارید تا بتوانید به نتیجه نیمه دائمی کاهش موهای زائد دست یابید.

همچنین بسیار حائز اهمیت است که برنامه های درمانی را در فواصل زمانی منظم و به طور متوسط بین 4 تا 6 هفته تنظیم کنید تا موهایی که در مرحله استراحت هستند نیز فعال شوند و مورد هدف لیزر قرار گیرند. چنانچه فاصله زمانی برای مراجعه بعدی شما بسیار طولانی باشد نیز ممکن است چرخه رشد مو بهم بریزد و هیچوقت شاهد نتایج چشمگیر نباشید.

پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد ممکن است شاهد تفاوت 5 تا 20 درصدی در رشد موهای زائدتان باشد. این نتایج تا جلسه ششم به مرز 80 درصد خواهد رسید. بنابراین پیروی از برنامه درمان لیزر بسیار حائز اهمیت است.

نتایج به طور گسترده ای به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، نوع مو و رنگ مو بستگی دارد. و این همان چیزی است که پزشک را قادر می سازد بر این اساس شما را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

دستگاه های لیزر با ارسال یک پرتو نور که طول موج مشخصی دارد، ملانین (رنگ دانه تیره موجود در پوست و مو) را مورد هدف قرار می دهند. ملانین به طور ویژه ای در اطراف فولیکول مو (در ریشه مو) فراوان یافت می شود. این نور سپس به انرژی گرمایی تبدیل شده و با از کار انداختن فولیکول، منجر به ریزش مو (پس از 1 الی 2 هفته پس از درمان لیزر موهای زائد) می گردد.

 

مراحل رشد مو

مراحل چرخه رشد مو
چرخه رشد مو

چرخه رشد مو شامل سه مرحله است:

  • مرحله رشد (آناژن)
  • مرحله پایان رشد (کاتاژن)
  • مرحله استراحت (تلوژن)

مادامی که مو در مرحله آناژن به سر می برد، چرخه رشد فعال است و سلول ها در پاپیلا برای تولید فیبرهای جدید مو تقسیم می شوند و فولیکول، خود را به لایه سطحی پوست منتقل می کند تا راه را برای تغذیه رشته های مو فراهم کند. این مرحله بین 1 تا 4 سال طول می کشد و به دنبال آن مرحله کاتاژن آغاز می شود.

مرحله کاتاژن (که تحت عنوان مرحله انتقالی نیز شناخته می شود)، به طور تقریبی 2 هفته به طول می انجامد. طی این مرحله، فولیکول کاهش می یابد و پاپیلا جدا می شود. در نتیجه، ارتباط رشته مو با جریان خون قطع می شود. هنگامی که فولیکول کاهش یابد، مو را به سمت بالا حرکت می دهد.

در مرحله استراحت یا تلوژن، فولیکول در حالت سکون باقی می ماند و این روند بین 1 تا 4 ماه طول می کشد. در برخی موارد، فولیکول مجددا شروع به رشد می کند، ریشه مو آزاد می شود و مو می ریزد. در عرض چند هفته، موهای جدید شروع به ظاهر شدن خواهند کرد.

سپس مجددا مرحله رشد یا آناژن در این چرخه به جریان می افتد.

 

ادامه مطلب …

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید