لیزر موهای زائد در مشهد

مرکز لیزر موهای زائد مشهد

سلام. من مینا هستم و در مشهد زندگی می کنم. با یکی از دوستام که تجربه لیزر موهای زائد رو داشت صحبت کردم. دوستم از نتیجه لیزر خیلی خیلی راضی بود و می گفت:

قبلا موهای زائد بدنم خیلی زیاد بودند و در این مورد خیلی مشکل داشتم. دائم مجبور بودم که یا شیو کنم و یا از روش های دیگه برای از بین برن موهای زائدم استفاده کنم، اما با این وجود موها خیلی زود دوباره رشد می کردند، علاوه بر این موهای زیر پوستی زیادی هم داشتم که به خاطر استفاده مداوم از ژیلت و وکس به وجود آمدن و نمی دونستم اونهارو چیکار کنم. اما از وقتی استفاده از لیزر رو برای موهای زائدم شروع کردم خیلی راحت شدم، تراکم موهای زائدم خیلی کمتر شده، رشد موهام خیلی کمتر شده، موی زیر پوستی ندارم و پوست بدنم هم خیلی نرم و صاف شده.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از اونجایی که من هم با موهای زائدم همیشه مشکل دارم آدرس مرکز لیزر رو از دوستم پرسیدم و آدرس لیزر تهران اسکین در تهران رو بهم داد، اما رفتن از تهران به مشهد برام خیلی سخت بود و از این بابت ناراحت شدم. اما بعد برام توضیح داد که تهران اسکین در شهرهای مختلف شعبه داره و یکی از شعبه هاش هم در مشهد هست، احمدآباد. خیلی خوشحال شدم و آدرس و شماره مرکز مشهد رو از سایت پیدا کردم.

مرکز لیزر موهای زائد در مشهد

وقتی برای نوبت گرفتن با مرکز لیزر مشهد تماس گرفتم برام یک جلسه مشاوره تعیین کردند و توضیح دادند که در این جلسه مشاوره یک سری توضیحات برای شما داده می شه و متوجه میشید که چطور برای لیزر موهای زائد آماده بشید و حضور در این جلسه الزامیه.

روز مشاوره وارد مطب شدم و کمی اضطراب داشتم، مطب هم شلوغ بود و خیلی از مراجعین برای انجام لیزر آمده بودند. بعضی از آنها جلسه اول لیزر را داشتند و کمی مضطرب بودند و خیلی ها هم جلسات چندمی بود که برای لیزر مراجعه می کردند و آرامش بیشتری داشتند. به هرحال وارد اتاق دکتر شدم و کمی استرسم کمتر شد. در ادامه صحبت های دکتر زهرا خانی ، متخصص پوست و مو و سوالاتی رو که از ایشان پرسیدم براتون بیان می کنم. توصیه می کنم حتما مطالعه کنید.

دکتر زهرا خانی: سلام. خوش آمدین. هدف از جلسه مشاوره برای لیزر این هست که شما چگونگی آماده شدن برای لیزر رو یاد بگیرید، اگر سوال و نگرانی دارید حتما بیان کنید، تمام ابهامات ذهنی تان برطرف شود و از همه مهمتر باید به طور کامل و بدون هیچ کم و کاستی در مورد سوابق پزشکی خودتون و داروهایی که تا 6 ماه اخیر مصرف می کردید و یا در حال مصرف هستید به من بگید.

دکتر زهرا خانی

متخصص پوست و مو

من: چرا سوابق پزشکی و مصرف دارویی من در فرایند لیزر موهای زائد مهم هست؟

دکتر: اول اینکه بعضی از بیمارها به هیچ عنوان نمی توانند از لیزر استفاده کنند، به عنوان مثال مبتلایان به صرع نمی توانند از لیزر استفاده کنند. لیزر موهای زائد برای خانم های باردار توصیه نمیشه، افرادی که برنزه کردند، یا اخیرا از صندلی های سولار استفاده کردند و یا دچار آفتاب سوختگی هستند، حداقل 2 هفته باید صبر کنند تا پوست بهبود پیدا کند، برنزه کردن و آفتاب سوختگی میزان حساسیت پوست را افزایش می دهد. خانم هایی که بوتاکس یا سایر پرکننده های پوستی رو استفاده می کنند، نمی توانند 14 روز قبل و 14 روز بعد از این تزریق ها از لیزر برای رفع موهای زائدشون استفاده کنند. برخی خانم ها هم دچار مشکلات هورمونی هستند، به عنوان مثال سندروم پلی کیستیک تخمک. این بیماری ها بر روی اثر بخشی لیزر تاثیر می گذارند و گاهی جلسات بیشتری برای رسیدن به نتیجه لازم خواهد بود.

در مورد داروها هم باید بگم برخی داروها با لیزر موهای زائد تداخل دارند، به عنوان مثال اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید تا دو هفته بعد از قطع مصرف آنتی بیوتیک نمی توانید از لیزر استفاده کنید، یا اگر در حال مصرف آکوتان هستید تا 6 ماه بعد از قطع مصرف آکوتان نمی توانید از لیزر استفاده کنید. برخی ضدافسردگی ها و هیستامین ها هم با لیزر تداخل دارند.

به هرحال لازم هست که تمام این اطلاعات رو به پزشک خود انتقال بدین تا به این ترتیب از بروز عوارض جانبی پیشگیری کرده و به نتیجه مطلوب برسید.

من: لیزر چطور کار میکنه؟ آیا خطرناکه؟

دکتر زهرا خانی: اگر تمام نکاتی را که بهتون می گیم رعایت بکنید لیزر خطری نداره. لیزر پرتو نور با انرژی گرمایی از خودش منتشر می کنه و این انرژی به زیر پوست میره و جذب فولیکول های مو میشه و فولیکول رو گرم کرده و توانایی فولیکول برای رشد از بین میره. عمق نفوذ لیزر آنقدر زیاد نیست که خطری برای بدن و اندام های داخلی داشته باشه.

من: از لیزر می توانیم برای همه قسمت های بدن استفاده کنیم؟

دکتر خانی: لیزر موهای زائد در حقیقت برای کاهش دائمی موهای زائد بدن استفاده می شود.لیزر برای تمام قسمت های بدن قابل استفاده است، از جمله پاها، زیر بغل، بالای لب، چانه و ناحیه واژینال. تنها قسمتی که استفاده از لیزر در آن توصیه نمی شود اطراف چشم ها و روی پلک هاست. معمولا لیزر در دو بخش زیر بغل و واژینال بهترین نتیجه را در پی دارد که علت آن تراکم زیاد موها و ضخامت موها در این دو قسمت است.

عواملی که بر روی نتیجه لزر تاثیر می گذارد، عبارتند از رنگ مو و نوع پوست. لیزر بهترین تاثیر را بر روی افرادی دارد که دارای پوست روشن و موی تیره هستند زیرا پرتوهای لیزر رنگدانه ها (ملانین) را در مو هدف قرار می دهد. اما پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های جدیدتر امکان استفاده از لیزر را برای افراد تیره پوست هم امکان پذیر ساخته است.

لیزر موهای زائد عموما برای افرادی که دارای موی سفید، جو گندمی، شرابی و روشن هستند نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت. به هرحال تحقیقات و بررسی ها برای لیزر موهای روشن در حال انجام است.

من: نظرتان در مورد لیزرهای خانگی چیه؟ این لیزرها اثربخشی خوبی ندارند؟

دکتر زهرا خانی: بله. لیزرهای خانگی نسبتا جدید هستند و بررسی های بیشتری باید روی این دستگاه ها بشود. مسئله ای که در مورد لیزرهای خانگی مطرح است این است که این دستگاه ها نسبت به دستگاه های حرفه ای قدرت خیلی کمتری دارند. چون در خانه پزشک یا اپراتوری نیست که به شما کمک کند قدرت لیزر را متناسب با رنگ پوست خود تعیین کنید، به همین دلیل برای پیشگیری از بروز هر نوع عارضه و سوختگی لیزرهای خانگی کم قدرت طراحی شده اند و به همین نسبت هم نتایج مربوط به لیزرهای خانگی شاید آنقدر مطلوب و موثر نباشند.

من: لیزر عوارضی هم دارد؟

دکتر زهرا خانی: بله. لیزر هم دارای عوارض جانبی است، اما عوارض ناشی از لیزر کوتاه مدت هستند و ظرف چند ساعت برطرف می شوند. بعضی از رایچ ترین  عوارض مربوط به لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • تحریک پوستی. ناراحتی، قرمزی و التهاب بعد از اتمام لیزر موهای زائد بروز می کنند که همگی کاملا طبیعی و موقت هستند و خیلی زود برطرف می شود.
  • تغییرات در رنگدانه ها. لیزر ممکن است پوست تحت درمان را روشن تر یا تیره تر کند که این عارضه نیز معمولا موقت است. روشن تر شدن پوست معمولا در افرادی بروز می کند که دارای پوست تیره هستند و علت آن نیز ستفاده از دستگاه لیزر نامناسب برای پوست است.

گاهی نیز لیزر ممکن است منجر به بروز تاول، زخم یا دیگر تغییرات در بافت پوست شود. در برخی موارد هم موهای بخش تحت درمان سفید می شوند. در موارد نادر نیز لیزر نتیجه معکوس دارد، یعنی میزان رشد موهای زائد افزایش پیدا می کند. که البته این عوارض به ندرت بروز می کنند.

همانطور که پیش از این هم گفتم استفاده از لیزر در اطراف چشم ها و روی پلک ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود و استفاده از آن در این نواحی منجر به بروز آسیب های شدید به چشم می شود. البته قبل از شروع جلسه لیزر درمانی مراجع و اپراتور لیزر هر دو عینک مخصوص بر روی چشم می گذارند تا از بروز هر گونه آسیب پیشگیری کنند.

من: ممنونم از توضیحات مفیدتون. اما دکتر شما فرمودید در جلسه مشاوره چگونگی آماده شدن برای لیزر موهای زائد به من آموزش داده می شود. چه اقدامات خاصی برای آمادگی لازم است؟

دکتر زهرا خانی: برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید باید یک سری نکات را رعایت کنید و قبل از شروع فرایند درمان خود را برای این جلسات آماده کنید. مهم ترین نکته برای امادگی این است که حداقل یک ماه قبل از شروع اولین جلسه به هیچ عنوان از روش هایی مانند وکس، اپیلاسیون، موکن های برقی و یا نخ اصلاح برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده نکرده باشید. یک روز قبل از هر جلسه حتما موهای زائدتون رو شیو کنید، قبل از شروع جلسه هر گونه ماده آرایشی یا پماد از روی منطقه تحت درمان باید تمیز شود و پوست کاملا تمیز باشد. در روز لیزر موهای زائد 2 ساعت قبل از شروع جلسه و 2 ساعت پس از آن به هیچ عنوان فعالیت شدید بدنی نداشته باشد؛ انجام فعالیت های بدنی منجر به افزایش دمای داخلی بدن شده و عوارضی در پی خواهد داشت. اگر درد لیزر اذیتتان می کند، نیم ساعت قبل از شروع جلسه از پمادهای بی حس کننده موضعی استفاده کنید. یک هفته قبل از شروع جلسه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و بعد از اون هم حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. تا 2 هفته بعد از لیزر موهای زائد از روش های شیمیایی یا لیزرهای دیگر استفاده نکنید.

فاصله هر دو جلسه بین 4 تا 6 هفته است که در این مدت می تویند موهای زائد خودتون رو شیو کنید یا از کرم موبر استفاده کنید، فقط این دو روش در فاصله بین جلسات باید استفاده بشن. البته توصیه می کنیم چند روز قبل از جلسه لیزر از کرم های موبر استفاده نکنید، چون مواد شیمیایی موجود در این کرم ها حساسیت و تحریک پذیری پوست را افزایش می دهد.

من: نتیجه حاصل بعد از اتمام دوره درمان چطوره؟

دکتر زهرا خانی: خب نتایج لیزر موهای زائد در همه افراد یکسان نیست و بستگی به محل تحت درمان، نوع پوست و رنگ موی فرد دارد. لیزر موهای زائد طی جلسه های متعدد برگزار میشه و این امر باعث میشه مدت طولانی تری موی زائدی روی بدن خودتون مشاهده نکنید، حتی در برخی افراد تا سال ها ممکنه هیچ موی زائدی رشد نکنه. اما به هرحال احتمال رشد موهای زائد وجود دارد، چرا که تغییرات هورمونی در بدن به وجود می آید و علاوه بر اون لیزر باعث غیر فعال کردن فولیکول برای مدت طولانی میشه و بعد از شروع مجدد فعالیت فولیکول مو دوباره رشد میکنه، اما مویی که دوباره رشد میکنه خیلی نازک و خیلی روشن خواهد بود. این عبارت که گفته میشه لیزر روش برای از بین بردن دائم موهای زائد، بهتر هست که اصلاح بشه و به جای اون عبارت لیزر روشی برای کاهش دائم موهای زائد، بیان بشه. لیزر موهای زائد را به طور قابل توجهی کاهش میده، اما به طور 100 درصد اونها رو از بین نمیبره.

من: استفاده از لیزر برای بخش های حساس بدن مثل زیر بغل یا واژینال خطرناک نیست؟

دکتر زهرا خانی: خیر. لیزر ممکنه یک روش تهاجمی به نظر برسه، اما اصلا اینطور نیست. این روش برای زیر بغل و واژینال هم خیلی موثر است و ممکنه در زمان انجام درمان کمی درد احساس کنید که این درد نیز با استفاده از کرم های موضعی و بی حس کننده برطرف می شوند. پرتو لیزر جذب ملانین های فعال مو می شود و بر روی بخش های دیگر تاثیر نمی گذارد. استفاده از لیزر برای بخش هایی مثل زیر بغل و واژینال ممکن است با التهاب و قرمزی همراه باشد که معمولا پس از درمان پماد ضد التهاب استفاده می شود و همچنین پک یخ برای کاهش قرمزی و التهاب موثر خواهد بود و این عوارض کاملا طبیعی بوده و ظرف چند ساعت برطرف می شوند. اگر تا چند ساعت بهبود پیدا نکرد و یا بدتر شد حتما به پزشکتون اطلاع بدین. (برای اطلاعات بیشتر در این زمینه اینجا کلیک کنید.).

من: آیا لیزری که برای رفع موهای زائد استفاده میشه با لیزری که برای برطرف کردن جای جوش ها استفاده میشه، یکی است؟

دکتر زهرا خانی: خیر این دو کاملا متفاوت هستند. لیزری که برای رفع آکنه و جوش استفاده میشه بخش های دیگری از پوست رو هدف قرار میده و لیزری که برای رفع موهای زائد استفاده میشه فولیکول های مو را هدف قرار میده.

من: آیا لیزر موهای زائد به رفع موهای زیر پوستی کمک می کنه؟

دکتر زهرا خانی: البته. لیزر یک روش بسیار خوب برای رفع موهای زیر پوستی است. لیزر در حقیقت موها و ملانین را در زیر پوست هدف قرار می دهد و آنها را از بین برده و به علاوه از رشد مجدد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند. در واقع علاقه بسیاری از مردان در استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد به دلیل همین ویژگی آن است که به رفع موهای زیر پوستی کمک زیادی می کند.

من: آیا لیزر موهای زائد باعث روشن تر شدن پوست بخش هایی مانند زیر بغل و واژینال خواهد شد؟

دکتر زهرا خانی: این نوع لیزر به رفع موهای زائد کمک می کند و لیزری که برای سفید کردن پوست استفاده می شود سیستم دیگری دارد. اما با این حال لیزر موهای زائد باعث از بین رفتن موهای زیر پوستی و فولیکول های زیر پوست می شود و همین امر باعث می شود پوست بعضی قسمت های پرتراکم کمی روشن تر شود. لیزر بیشتر باعث نرمی و صافی پوست می شود.

من: آیا لیزر موهای زائد کل بدن در یک جلسه امکان پذیر است؟

دکتر زهرا خانی: بله. لیزر به طور کل روشی سریع برای رفع موهای زائد بدن محسوب می شود. لیزر موهای زائد بدن در بعضی بخش های کوچکتر بدن مانند زیر بغل، بالای لب ها، ناحیه واژینال و یا چانه معمولا طی 5 تا 15 دقیقه انجام می شود. اما بعضی بخش های بزرگتر مثل پاها یا کمر کمی بیشتر طول می کشد. اما انجام لیزر برای کل بدن در یک جلسه امکان پذیر است و معمولا لیزر کل بدن بین 40 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

من: اگر روی بدن خالکوبی داشته باشیم می توانیم در اون قسمت ها از لیزر استفاده کنیم؟

دکتر زهرا خانی: سوال خوبی پرسیدید. لیزر برای قسمت هایی که تتو یا خالکوبی دارند استفاده نمی شود. در واقع لیزر به دنبال رنگدانه است و در نتیجه جذب رنگدانه های موجود در خالکوبی هم میشه. این مسئله منجر به بروز سوختگی، تاول، تجمع رنگدانه ها یا کاهش رنگدانه شود. بنابراین اگر بخشی از بدن شما دارای تتو یا خالکوبی است لازم است حتما به اپراتور انجام لیزر اطلاع دهید. در این شرایط اپراتور لیزر را با فاصله مناسبی از محل خالکوبی انجام می دهد تا ز بروز هر گونه مشکل جلوگیری کند.

من: هزینه لیزر چقدر است؟

دکتر خانی: هزینه لیزر در هر مرکز متفاوت است و این هزینه متناسب با نوع دستگاه و امکانات مرکز تعیین می شود. به علاوه بخش های مختلف بدن نیز دارای هزینه های متفاوتی هستند. به عنوان مثال هزینه لیزر موهای زائد پا بیشتر از زیر بغل ها خواهد بود. (برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها اینجا کلیک کنید).

من: تعداد جلسه های مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب چه تعداد است؟

دکتر زهرا خانی: تعداد جلسات بر اساس تراکم موهای زائد، رنگ پوست و رنگ مو تعیین می شود. معمولا اکثر افراد بین 6 تا 8 جلسه لیزر درمانی نیاز دارند. برخی ممکن است قبل از 6 جلسه به نتیجه مورد نظر خود برسند. برخی دیگر هم بیش از 8 جلسه نیاز دارند. فاصله بین جلسات هم 4 تا 8 هفته خواهد بود.

من: آیا من کاندیدای خوبی برای لیزر هستم . تعداد جلسات مورد نیاز برای من چه تعداد است؟

دکتر زهرا خانی: افرادی که دارای پوست روشن و موی تیره هستند بهترین کاندیدا برای انجام لیزر موهای زائد هستند که شما هر دوی این ویژگی ها را دارید. با توجه به تراکم موهای زائدتان فکر می کنم 5 تا 6 جلسه برایتان نیاز باشد. البته توجه داشته باشد پس از اتمام جلسات لیزر بهتر است سالی یک بار لیزر موهای زائد را انجام دهید تا از شر موهای زائد خود برای همیشه راحت شوید. زیرا همانطور که گفتم تغییرات هورمونی و همچنین فعال شدن مجدد فولیکلول عواملی هستند که باعث رشد مجدد موهای زائد می شوند، هر چند موهای تازه رشد کرده نازک و روشن هستند، اما با لیزر سالانه می توانید به راحتی و به طور دائم آنها را نیز از بین ببرید.

من: ممنون خانم دکتر بابت تمام توضیحات و راهنمایی هاتون.

پس از اتمام جلسه از دکتر تشکر کردم و از اتاق بیرون آمدم و وقت اولین جلسه لیزر را با منشی هماهنگ کردم. خیلی خوشحال بودم که کاندیدای خوبی برای لیزر محسوب می شوم. اکنون دوره درمان لیزر من تمام شده و واقعا از نتیجه آم راضی هستم. یکی از بزرگترین مزیت های لیزر این است که از همان روزی که تصمیم به استفاده از لیزر می گیرید می توانید موهای زائدتان را شیو کنید. بر خلاف روش استفاده از وکس که مجبور بودم منتظر بمانم موها به اندازه ای برسند که وکس بر روی آنها موثر باشد.

به عنوان فردی که از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کرده، توصیه می کنم حتما لیزر را امتحان کنید. اگر در شهر مشهد زندگی می کنید به راحتی می توانید با مرکز لیزر مشهد تماس گرفته و زمان جلسه مشاوره و سپس اولین جلسه لیزر موهای زائد خود را تعیین کنید. یادتان باشد انتخاب کلینیک بری لیزر درمانی بسیار مهم است. مرکز لیزر مشهد توسط کادری با تجریه و متخصص اداره می شود، به علاوه دستگاه مورد استفاده در این مرکز جدیدترین و بهترین دستگاه های لیزر محسوب می شود. دستگاه مورد استفاده در این مرکز دایود نامیده می شود.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید