مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد

جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد

مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد
عوارض لیزر موهای زائد

گرچه لیزر موهای زائد یک روش کاملا ایمن محسوب می شود، اما با این حال خطرات و عوارض بالقوه ای در این روش وجود دارد. آگاهی از خطرات و عوارض لیزر به مراجعین کمک می کند تصمیم آگاهانه ای در مورد لیزر بگیرند.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

عوارض موقت لیزر موهای زائد عبارتند از التهاب و قرمزی که معمولا طی چند روز برطرف می شوند. با این حال در موارد نادر یا اگر فرایند لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، ممکن است خطرات و عوارضی در پی داشته باشد، از جمله سوختگی و تغییر رنگ پوست. در هنگام جلسه مشاوره برای لیزر موهدی زاید اطمینان حاصل کنید که پزشک یا اپراتور انجام لیزر دارای مدرک و تخصص مورد نیاز است و آموزش کافی در این زمینه دیده است. به علاوه در جلسه مشاوره باید با دقت کامل به تمام سوالات شما پاسخ داده شود و همچنین عوارض احتمالی لیزر نیز بیان شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سوختگی پوست ناشی از لیزر موهای زائد

یکی از مهم ترین و البته نادرترین عوارض لیزر موهای زائد سوخاگی پوست است که در صورتی بروز می کند که پوست به جای فولیکول های مو پرتو لیزر را جذب کند. بنابراین قبل از شروع جلسات لیزر تعیین میزان انرژی مناسب برای پیشگیری از هر گونه سوختگی و عارضه مهم است. سوختگی ناشی از لیزر بیشتر در مراجعین دارای پوست تیره اتفاق می افتد، زیرا پوست تیره بیشتر می تواند پرتو لیزر را جذب کند.

در اکثر موارد سوختگی ها خفیف هستند، اما گاهی ممکن است لیزر سوختگی شدید در پی داشته باشد.

در اکثر موارد سوختگی در صورتی بروز می کند که تکنیسین بی تجربه کار لیزر موهای زاید را انجام دهد. بنابراین  در مورد تجربه و آموزش اپراتور خود حتما تحقیق کنید و کلینیک هایی که قیمت لیزر را به شدت پایین اعلام می کنند لازم است بیشتر بررسی شوند.

تغییر رنگ پوست

هیپرپیگمنتاسیون و هیپوپیگمنتاسیون عوارض بدون درد لیزر هستند. هیپرپیگمنتاسیون به تیره شدن پوست اشاره دارد. گاهی لیزر باعث تحریک تولید ملانین در پوست می شود و باعث بروز واکنشی در پوست می شود که مشابه برنزه کردن پوست است.

هیموپیگمانتاسیون نیز به روشن شدن پوست پس از لیزر موهای زائد اشاره دارد. گاهی پس از جذب پرتو لیزر تولید ملانین در پوست متوقف می شود و در نتیجه رنگدانه در پوست کاهش پیدا می کند.

هیپرپیگمانتاسیون و هیپوپیگمانتاسیون هر دو در پوست های تیره اتفاق می افتند و گر چه هیپرپیگمانتاسیون قابل برگشت است اما هیپوپیگمانتاسیون برگشت پذیر نیست.

گاهی این عوارض ممکن است منجر به بروز مشکلات زیادی شوند، بنابراین حتما قبل از هر چیزی در مورد کلینیک مورد نظر خود تحقیقات کامل انجام دهید و پس از اینکه در مورد آن مطمئن شدید وقت لیزر موهای زائد خود را تعیین کنید.

کلینیک های لیزر موهای زائد تهران اسکین همگی زیر نظر پزشکان متخصص اداره می شوند و اپراتورهای آموزش دیده و با تجربه کار لیزر موهای زائد را انجام می دهند. بنابراین می توانید با اطمینان لیزر درمانی را در این کلینیک ها آغاز کنید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjVgIaR6czXAhWEalAKHSw2AdwQFghTMAc&url=https%3A%2F%2Fwww.docshop.com%2Feducation%2Fdermatology%2Flaser-hair-removal%2Frisks&usg=AOvVaw0QQFIvEcQSDVwTlCJT8a17″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید