به لیزر موهای زائد نه بگویید اگر به تازگی حمام آفتاب گرفته اید

به لیزر موهای زائد نه بگویید اگر به تازگی حمام آفتاب گرفته اید

به لیزر موهای زائد نه بگویید اگر به تازگی حمام آفتاب گرفته اید

اگر اخیراً (در عرض 4 هفته) در معرض نور خورِشید قرار داشته اید و حمام آفتاب گرفته اید به لیزر موهای زائد نه بگویید.

برای درمان توسط لیزر موهای زائد پس از حمام آفتاب باید حداقل 4 هفته صبر کنید تا از سوختگی پوست توسط لیزر جلوگیری شود. همچنین اگر دارو ، مکمل ، آنتی بیوتیک یا جیوه سنت جان مصرف می کنید که باعث حساسیت بیشتری به نور می شود به لیزر موهای زائد نه بگویید.  در دوران بارداری یا شیردهی نباید لیزر درمانی انجام دهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عوارض حمام آفتاب قبل و بعد از لیزر موهای زائد  

یکی از دلایلی که مردم برای از بین بردن موهای ناخواسته خود روش حذف موهای زائد توسط لیزر را انتخاب می کنند این است که می خواهند پوست شان در تابستان جلوه بیشتری داشته باشد.  با این حال ، اگر می خواهید قبل و یا بعد از درمان خود آفتاب بگیرید ، مهم است که بدانید اثرات نور خورشید می تواند با لیزر موهای زائد تداخل داشته باشد.

اولین چیزی که باید بدانید این است که پوست هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید به روش های مختلفی واکنش نشان می دهد.  به همین دلیل ضروری است که قبل از لیزر درمانی با یک متخصص پوست مشورت داشته باشید.  پزشک می تواند شما را راهنمایی کند تا بدانید که کدام لیزر برای کدام نوع خاص پوست و نوع مو مناسب است.

در بیشتر موارد بهترین توصیه برای افراد این است که قبل از درمان موها توسط لیزر ، از آفتاب گرفتن خودداری کنند و تا حد امکان در معرض نور خورشید قرار نگیرند.  به این دلیل که لیزر بر روی پوست های برنزه و موهایی که به علت تابش خورشید بور شده اند ، خوب کار نمی کند.

از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب

نگران نباشید. شما می توانید حتی با لباس تابستانی از خانه بیرون بروید.  فقط کافی است که از یک هفته قبل از درمان از کرم ضد آفتاب  با SPF  بالا استفاده کنید و از ایستادن طولانی مدت در معرض خورشید جلوگیری کنید.

اگر در حال حاضر برنزه کرده اید ، تا زمانی که پوست تان به رنگ طبیعی برنگشته لیزر درمانی انجام ندهید.  پس از آن شما می توانید بهترین نتیجه را از جلسات لیزر موهای زائد بگیرید.

پس از درمان ، پوست شما حساس خواهد شد و برای بهبودی نیاز به زمان دارد. قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد در این زمان خطر آسیب به پوست را ایجاد می کند. بنابراین به شدت توصیه می شود که پس از لیزر موهای زائد در معرض آفتاب قرار نگیرید و برنزه نکنید.

باز هم لازم است در هنگام خروج از خانه از کرم ضد آفتاب با  حداقل SPF 30 استفاده کنید.  پوشیدن کلاه و لباس آستین بلند نیز برای یک هفته توصیه می شود.

هنگامی که شما به طور کامل بهبود یافتید ، باز هم قرار نگرفتن در معرض آفتاب اهمیت دارد. سعی نکنید که به سرعت رنگ پوست خود را عوض کنید.  مطمئن باشید که با مراقبت کردن از پوست خود بسیار زیبا به نظر می رسید.

هر سؤالی در مورد مراقبت های پس از لیزر درمانی دارید ازپزشک معالج خود بپرسید.  او توصیه های لازم را به شما خواهد کرد.

چرا قبل از لیزر موهای زائد نباید پوست خود را برنزه کنیم؟   

علت اینکه نباید قبل از لیزر موهای زائد نباید پوست خود را برنزه کنیم این است که لیزر موهای زائد هنگامی بیشترین اثر گذاری را دارد که رنگ پوست اطراف موهای زائد روشن باشد.  و هر چه پوست روشن تر باشد موها راحت تر از بین می روند.

لیزرهای زیبایی برای این منظور طراحی شده اند که بر تفاوت رنگدانه تمرکز کنند. بنابراین اگر ناحیه ای که شما می خواهید درمان شود ، قبلاً در معرض نور خورشید قرار گرفته باشد ، باید اقداماتی را برای جلوگیری از برنزه شدن انجام دهید.

عوارض جانبی برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد

عوارض جانبی برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد

در حالی که بسیاری از مردم از اثر سطحی برنزه شدن پوست شان لذت می برند ، اغلب از آسیب هایی که برنزه کردن بر روی پوست شان می گذرد بی خبر هستند.  رنگ پوست پس از  قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش عوض می شود.

در نتیجه اثر بخشی لیزر موهای زائد را محدود می کند . زیرا می تواند مقاومت پوست را  نسبت به لیزر ها کاهش دهد و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.  لیزر بر روی مناطقی که برنزه شده اند عمل نمی کند و شما از مزایای آن بی بهره می مانید.

در حالی که اشعه ماوراء بنفش خورشید کمتر از برنزه کردن به پوست شما آسیب می رساند ،  کاربران نباید در بین جلسات لیزر موهای زائد پوست خود را برنزه کنند. نور مستقیم خورشید و اشعه ماوراء بنفش برای پوست هایی که به تازگی با لیزر درمان شده اند  می تواند منجر به هیپرپیگمانتاسیون در منطقه تحت درمان شود.

نکته ها و مراقبت های پس از لیزر موهای زائد   

نکته های زیر به شما کمک می کند تا کمتر دچار عوارض پس از لیزر درمانی بشوید :

  • از لباس آستین بلند ، شلوار و کلاه استفاده کنید. این کار بهترین راه برای جلوگیری از نور خورشید و اشعه UV است ؛
  • اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرید باید از کرم های ضد آفتاب دارای SPF بالا استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کرم های ضد آفتاب باید حداقل هر 4 ساعت یک بار و یا پس از شنا تجدید شود.

در کلینیک های لیزر درمانی تهران اسکین  ما تلاش می کنیم تا مراجعه کنندگان  به بهترین نتیجه ممکن برسند.  و همیشه به کاربران توصیه می کنیم از مواجهه با نور خورشید قبل و بعد از لیزر موهای زائد  اجتناب کنند.

 

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.instyle.co.uk/beauty/tips/laser-hair-removal-the-cheat-s-guidehttp://” target=”blank” ]لینک منبع 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.sknclinics.co.uk/about-skn/news-and-blog/blogs/2015/apr/sunbathing-laser-hair-removalhttp://” target=”blank” ]لینک منبع 2[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.tropicalaseralberta.com/blog/why-you-should-avoid-tanning-before-during-and-after-laser-hair-removal/http://” target=”blank” ]لینک منبع 3[/button]

1 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments